Review suggestie

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door OPL, 27 jul 2003.

1. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had laatst het magazine Games tm gekocht en daarin gaven ze niet alleen een cijfer aan het spel maar gaven ze ook een vergelijking met een spel in hetzelfde genre. Dit deden ze dan met better then, worse then en soms ook just as. Misschien zouden jullie dit ook bij de reviews kunnen doen? :9

2. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Er zit wel een nieuw cijfersysteem aan te komen, maar of we zoiets er ook in zullen verwerken is nog onduidelijk. Op zich een aardig idee, maar ik denk niet dat het in het nieuwe systeem gaat passen.

3. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Iedereen heeft zijn eigen manier van reviewen, daarom bestaan er ook verschillende magazines en sites...

Dus als iedereen zijn eigen systeem heeft, lezen we reviews in verschillende magazines en op verschillende sites..

Laatst bewerkt: 27 jul 2003
  4. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tjaa das logisch maar soms dan zit je na een review nog te twijfelen of je hem zal kopen en dan zal zoiets nog meer helpen denk ik... en is dat niet de reden waarom een review geschreven wordt }:]

5. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    dan lees je verschillende reviews....

6. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat doe ik zoiezo maar toch kan zo iets helpen maar dat is mijn mening :cool:

7. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet niet of dat werkt. Het hangt van de smaak van de gamer zelf af he.

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    'Beter dan' kan gewoon niet. Dat je zegt dat Halo beter is dan, let's say, Agent UNder Fire is te begrijpen - maar dan nog kan je spellen niet direct met elkaar vergelijken met een beter dan of slechter dan. Het blijft vaak een afweging, dus als je spellen gaat vergelijken moet je dat op meerdere fronten doen, wat je meestal al probeert te doen in de review, net als dat een uiteindelijke beoordeling natuurlijk ook te maken heeft met wat de concurrentie in huis heeft...

9. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar als je bijv. indianapolis 500 met die nieuwe indycar vergelijkt dan kan je wel zeggen of het beter is :cool: maar vervolgens kan je dan ook constateren dat het een slechter spel is dan f12002

10. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, ik moet Wouter gelijk geven en daar kan ik dit nog aan toevoegen.

Cijfers blijven al een kwestie van smaak en is gebasseerd op de mening van de reviewer. Als wij dat ook nog zouden toevoegen wordt er nooit meer een letter van de review zelf gelezen en wordt er alleen nog maar naar de vergelijking met het totaalcijfer geschreven. Argumenten worden niet meer gelezen. Dan is het echt zoiets van "oooww, hij is slechter dan game X, dan koop ik hem niet." Nee, reviews moeten beter gelezen worden, daar staat soms zelfs al een vergelijking in genoemd.

11. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    PRECIES..

end of discussion I guess, want wat D.L zegt is terecht..

12. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb thuis een ouder nummer liggen van dat magazine en het is/was geen vergelijking met als uitkomst hoe dat spel is tegenover dat ene spel. Bv. bij de review van DOA2 (PS2) was er een apart kadertje:
    Misschien dat je het ook zo zou kunnen doen maar dan alleen "vergelijken" met Xbox games en/of die al Classic zijn.

Laatst bewerkt: 27 jul 2003

Deel Deze Pagina