[PC] RGB-kabel voor gamecube

Discussie in 'Games' gestart door Vengo, 25 apr 2005.

1. Vengo

Vengo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Ik heb zojuist een advanced scartkabel gekocht voor een xbox. Hier ben ik heel blij mee. Maar, nu heb ik ook een gamecube overgekocht en raad eens wat: ik merk opnieuw diagonale lijnen over het beeld lopen, maar wel minder duidelijk dan op de xbox. Ook merk ik dat bij Viewtiful Joe het beeld een beetje wazig/vaag is. Niet helder dus.

Ik zou graag aan jullie willen vragen: Is dit probleem opgelost als ik een rgb-kabel koop voor de gamecube of een advanced scartkabel voor de gamecube.
    En waar zou je deze kabels dan kunnen kopen???

Alvast bedankt voor jullie hulp in ieder geval.

Greetz,

Vengo

2. TheEvilCuber

TheEvilCuber Now Im Nothing

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, een RGB kabel IS een advance scart, alleen is de xbox kabel uitgerust met een optical aansluiting, terwijl de gamecube kabel dit niet heeft, hier moet je via je sound-out plugje op je tv (als je die hebt) het geluid naar je speakerset sturen

Het beeld word uiteraard beter (zoals het hoort in ieder geval, lekker scherp en mooie kleuren

3. Vengo

Vengo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ow thanx. Weet je misschien ook hoe duur zo'n kabel is voor de gamecube???

4. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een mediamarkt in de buurt hebt zou ik daar ff kijken. Ik had daar één RGB kabel die je op XBOX, GAMECUBE, en PS2 tegelijk kon aansluiten.
    Ook kon je ipv gamecube je N64 of ipv je PS2 je PS1 aansluiten.
    Had hem gekocht voor 15 euro als ik me goed herinner

5. Vengo

Vengo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    geeft die kabel dan ook goede kwaliteit qua beelden etc.??

6. TheEvilCuber

TheEvilCuber Now Im Nothing

Leuk Bevonden:
    0
    third party (dus niet officieel) zijn ALTIJD slecht. vaak zelfs slechter dan de standaard niet rgb kabel.

De officiele RGB kabel voor de cube is tussen de 5 / 20 euro (erg verschillend, sommige dumpen ze, V&D bijvoorbeeld, sommige hebben de oude prijs)

7. Vengo

Vengo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok. thnx. In inder geval bedankt voor jullie tips. Dan ga ik ff naar de winkel om eentje te halen. :D

Deel Deze Pagina