[RGB Kabel] Wat is beter?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nicotjeh., 22 apr 2003.

1. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Ik heb gezocht naar bestaande Threads maar ik vond dit alleen waar niet veel nuttigs te vinden is ik had een vraagje is het echt veel verschil? en is er ook verschil van geluid kwaliteit? en heeft het ook invloed op dvd's zodat je mooier beeld en geluid heb?

Zijn er meschien Screenshots waar je duidelijk het verschil kan zien? AV kabel/ RGB kabel]

2. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb geen idee waar je het over hebt

3. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    RGB kabel of AV kabel maakt voor 't beeld niet uit: beide geven ze RGB (en de mogelijkheid om PAL60 te spelen - handig voor PGR).

De AV kabel biedt nog een uitgang voor een optische kabel waarmee je DD5.1 geluid door een surround receiver kunt laten decoderen (waarom de Xbox deze niet standaard heeft ontgaat me, want de PS2 heeft standaard een optische uitgang voor DTS/Dolby Prologic).

Dus, heb je geen surround receiver en 6 tal boxen rondom je TV, haal de goedkoopste RGB kabel (FreeRecordShop heeft een niet-MS kabel die net zo goed is).
    Wil je wel surround sound, dan kies je de AV kabel.
    Dit geldt zowel voor DVD playback als games.

4. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
  5. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    WRONG!!! alleen de RGB kabel heeft een optische uitgang de AV kabel niet

6. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt - ik was in de war met de amerikaanse benaming voor de "Advanced SCART" kabel (heet daar Advanced AV, en is natuurlijk alleen S-video).

Je kunt overigens wel RGB SCART kabels krijgen zonder de optische uitgang.

Deel Deze Pagina