RGB probleem

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Inbreed, 21 jul 2004.

1. Inbreed

Inbreed Fuckin' maniac

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, ik heb vanmiddag een Joytech Digital AV kabel gekocht voor 25 euro. Nu heb ik deze aangesloten op scart poort 1 van mijn tv (JVC AV28 nog wat) aangezien alleen de 1e poort RGB ondersteund. Maar nu zit ik met een vraag: als ik hem op het AV-1 kanaal zit is mijn beeld gewoon goed met mooie kleuren enzo. Maar wanneer ik de tv op het speciale RGB kanaal zet dan zijn de kleuren doffer! Dit kan toch niet? :confused: Je zou met een RGB kabel toch juist mooiere kleuren moeten krijgen? Terwijl de tv op het RGB kanaal staat kan ik de kleuren ook niet aanpassen, en wanneer hij op AV-1 staat wel? Dit is echt heel vreemd. Heb ik nu RGB wanneer hij op AV-1 staat of is dat "gewoon" scart beeld? Ik kom er niet uit...

2. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    zet de Brightness van je tv hoger

3. Inbreed

Inbreed Fuckin' maniac

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ja dat werkt inderdaad....maar het vervelende is dat je zeg maar niet de kleuren per kanaal kunt instellen.....want als ik de kleuren "goed" zet voor RGB, dan staan ze voor normale kanalen veel te rood enzo. Is hier iets aan te doen?

4. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    zoals jy het uitlegt, zal er helaas nix anders opzitten dan het constant verzetten van de instellingen...

5. dopmaster

dopmaster Flying High

Leuk Bevonden:
    0
    het kan ook zijn dat je PAL 60 om moet zetten.

Dat doe je in het options menu --> Scherm/TV/screen/zoiets dergerlijks.

6. Inbreed

Inbreed Fuckin' maniac

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen tis al opgelost. :) Op die kabel van Joytech zit naast RGB ook S-Video zie ik zojuist. Als ik dat gebruik werkt het wel goed en ziet het beeld er ook lekker uit.

7. shinobi

shinobi ninja master flex

Leuk Bevonden:
    0
    dat is juist niet goed, scart is veel betere kwaliteit en de kabel van joytech ondersteund denk ik geen rgb.

8. Inbreed

Inbreed Fuckin' maniac

Leuk Bevonden:
    0
    Haha sorry, maar wat je daar zegt klopt niet:

Site Joytech:
    -AV SCART connector provides an RGB signal and stereo output to your TV
    -Separate stereo RCA Audio Outputs provide connection to your Hi-Fi
    -S-Video output for use with compatible TVs
    -Optical out to provide crystal clear digital sound to your digital receiver

S-video is (bijna) net zo goed als RGB. Ik denk dat jij S-video (meerdere pinnetjes) verward met Composiet video (gele tulp)

Laatst bewerkt: 21 jul 2004
  9. shinobi

shinobi ninja master flex

Leuk Bevonden:
    0
    haha gaat ie me uitleggen hoe s-video eruit ziet. thx voor de tip(haha) ik speel wel verder met mijn officiele advanced-scart(<--daar ging je de fout in). Maar ik ben wel jaloers op je 3d-party s-video aansluiting :p

10. Inbreed

Inbreed Fuckin' maniac

Leuk Bevonden:
    0
    Whatever _0/

Deel Deze Pagina