-<= !! RGB Splitter Needed !! =>-

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Dusun, 3 nov 2003.

1. Dusun

Dusun Oldskool NL

Leuk Bevonden:
    0
    Dag,

Ik heb een probleempje, mijn T.V. heeft 2 scart aansluitingen en alleen scart 1 is RGB.
    Nu heb ik zo'n fantastische XBOX met Advance Scart Cable die dus RGB als signaal uit stuurt. Ook heb ik sinds kort een NGC, deze tevens ook voorzien met de RGB scart cable (tjitjing in €'s) .
    nu passen er alleen niet 2 kabels tegelijktijd in die RGB scart aansluiting hoe hard ik ook duw! :9

Mijn vraag is dus als volgt:

Is er iemand met dit zelfde probleem? Zo ja, hoe heb je dit opgelost en met welke splitter en waar kan ik die kopen en hoe duur is zo iets?

Groeten Bart.

2. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je moet een rgb scart splitter hebben deze weet ik dat ze die verkopen bij de mediamarkt maar wat ze kosten weet ik niet maar zal rond 25 euro zijn denk ik.

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Vraag wel aan de verkoper als alle scartaansluitingen RGB kunnen doorgeven.
    Ik heb een tijdje geleden zo'n verdeeldoos gekocht van de 3 scartaansluitingen , maar 1 scart gaf maar RGB door.

4. Dusun

Dusun Oldskool NL

Leuk Bevonden:
    0
    Nu heb ik zo juist even telefonisch kontakt gehad met een elektro winkel, die verkochten idd scart splitters. De verkoper vertelde mij dat alle 20/21 pinnen door geschakeld zaten en dat daar dan ook het RGB signaal overheen kon gaan. Ik vertelde hem dat er op internet apparte RGB splitters te koop waren maar hij zei dat RGB signaal niet alle pinnen gebruikt (dit klopt idd) en dat dit ook zou moeten werken met de splitter die hij verkocht. Zou dit nu werken of niet? Ik kan het altijd proberen en werkt het niet krijg ik m'n geld terug, toch?

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb met veel moeite mijn geld terug gekregen.
    De muts achter de toonbank geloofde mij niet en heeft eerst de importeur gebelt , hij vertelde haar dat het product inmiddels was veranderd.
    Ik had er bijna €50 voor betaald.
    Mij zien ze daar niet meer terug.

Ik heb nu een 2 scart-uitvoering en allerbei geven ze RGB door.
    Ik heb deze gekocht bij het onderdelenhuis voor € 10

6. gerjan

gerjan Guest

Waarom willen jullie dat dan? zo dat je én je xbox én je gamecube tegelijk aan kan sluiten!? ik snap het ff niet helemaal.

Je kan toch niet met 2 tegelijk spelen...of zijn jullie te lui om de kabels te verwisselen:p Explain plz

7. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Dat laatste en daar ben ik ook te lui voor, ScartAansluiting zit op zo'n rotplek dat ik altijd een minuut zit te drukken voordat ik het aan heb gesloten.

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben ook van mening dat het slecht is voor de scartaansluiting in de tv , als je steeds de scartstekker er in en uit moet halen.
    Ik heb 3 scartaansluitingen achterop mijn Philips Matchline Breedbeeld.
    Waarvan er maar 2 RGB kunnen doorgeven.
    scart1= DVD Home Cinema Set , scart2= Xbox en PS2 , scart3= Videorecorder.

9. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze:

Was iets van 30 euro bij Handyman ofzo..

10. gerjan

gerjan Guest

woei, vaag ding:) kheb maar een scart aansluiting nodig op mijn kamer:p

11. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Met PS/2, XBox, Cube en DVD speler zou ik eigenlijk 4 aansluitingen nodig hebben. Nu zit mijn Cubeje zielig op een niet-RGB scart van mijn tv..

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Deze apparaat had ik ook eerst gekocht , maar bij mij werkte
    er maar één scart via RGB.
    Volgens de importeur had de fabrikant het product gewijzigd
    en heeft gekozen voor 1 scart met RGB.

Dan heeft Handyman of zo... nog een paar oude modelen op voorraad liggen.

13. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Deze heeft echt 3x RGB. Kan zijn dat het inderdaad een ouder model is dan.

14. gerjan

gerjan Guest

Wat is dan het verschil tussen niet RGB scart en wel RGB Scart? beeld kwaliteit?

15. Turismo

Turismo Christie!

Leuk Bevonden:
    0
    Yup daarvoor kopen we juist de duurdere rgb kabel itt de standaard scartkabel.

RGB, dan word rood groen en blauw apart doorgegeven, waardoor je een scherper beeld krijgt.
    Je moet daarvoor wel een TV hebben die RGB ondersteund, dus die een RGB scart aansluiting heeft, anders heeft t nog geen zin.

maar hier vind je genoeg over op dit forum.

Ik moet idd ook s zo'n RGB splitter kopen voor me xbox en ps2 heb maar 1 RGB aansluiting :mad:

Laatst bewerkt: 4 nov 2003

Deel Deze Pagina