Riddick: Assault on Dark Athena

Discussie in 'Algemeen' gestart door Le Lastpak, 24 jul 2007.

  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    [​IMG]

    Na het succes van Riddick op de oude xbox komt er een vervolg op de xbox 360 en de PS3. De nieuwe episode begint waar het origineel eindigt. Dus na de ontsnapping van Richard B. Riddick uit de beruchte gevangenis Butcher Bay. Samen met Johns kom je terecht in de Dark Athena, een ruimteschip stampensvol mercenaries. Het schip is in handen van een vrouwelijke kapitein genaamd Revas en die heeft een zooitje gehoorzame strijders aan boord waar je niet snel vanaf zult zijn. Heel veel is er verder nog niet over het verhaal bekend, maar dus wel dat we meer te weten komen over de rol van mercenaries in het Riddick-universum.

    Naast deze nieuwe episode bevat Dark Athena alle content van zowel de Developers Cut van de PC als de originele Xbox-versie. Natuurlijk niet rechtstreeks 'ctrl-c + ctrl-v' van de beide schijfjes, maar flink opgepoetst. Een hoop content is opnieuw ontwikkeld, zoals de textures, waardoor omgevingen er gedetailleerder uitzien. En dat is goed nieuws, want op de Xbox zag Riddick er al erg goed uit. Vooral de lichteffecten maakten destijds behoorlijk wat indruk en met een beetje geluk gaan deze er op de Xbox 360 dus ook goed uitzien. Voor Dark Athena maakt Starbreeze namelijk gebruik van de engine die de ontwikkelaar ook voor The Darkness heeft gebruikt. En we weten hoe die game eruit ziet...

    Aan de bestaande personages is eveneens gesleuteld, er zijn aanpassingen aan de toch al uitstekende kunstmatige intelligentie en er is een hoop nieuwe audio gemaakt. Voor die audio heeft Vin Diesel overigens weer zijn grauwe, stoere stem verleend en dat mogen we zeker als een pluspuntje beschouwen aangezien de acteur in het origineel goed op dreef was.

    Waar Vin Diesel zich ook mee heeft bemoeid, is de ontwikkeling van de multiplayer. Want zoals bekend zit in Dark Athena een online multiplayer-modus, zowel op de Xbox 360 als de PlayStation 3. Alleen daarmee is dan ook meteen het goede nieuws verteld. Want hoe die multiplayer eruit ziet heeft Starbreeze nog niet willen vertellen. Stiekem hadden we gehoopt dat dit tijdens de E3 zou gebeuren, maar niet dus. Gelukkig staat de Leipzig Games Convention alweer voor de deur en we weten nu al dat uitgever Vivendo dan meer info los gaat laten.

    Maargoed, verder over wat we wel weten. We weten dat Starbreeze ondanks deze toevoegingen toch niet teveel wil afwijken van Riddick: Escape from Butcher Bay. Dat was ook de reden dat ze het origineel in eerste instantie backwards compatible wilde krijgen op de Xbox 360. Maar Microsoft bleek een aantal goede redenen te hebben waarom dit niet kon. Starbreeze natuurlijk teleurgesteld, evenals de community. Voor een compleet nieuw deel vond de ontwikkelaar het nog te vroeg en dus was dit voor hen de beste oplossing.

    Dat 'niet teveel willen afwijken' houdt in dat bijvoorbeeld Riddick’s 'Shine' vision grotendeels hetzelfde zal werken als in het origineel. Je kunt dus nog steeds in het donker alles zien, terwijl de tegenstander hier een lichtje voor nodig heeft. Dus heb je ook weer in ieder geval één vriend aan je zijde: de schaduw. Nog meer vrienden heb je aan de wapens in Riddick. In het origineel waren dit zeker ook geweren, maar toch vooral messen, schroefdraaiers en wat je al niet meer op de grond voor je voeten lag. Als we Starbreeze mogen geloven worden aan dit arsenaal in Dark Athena wat 'nieuwe coole wapens' toegevoegd, al is ook hier nog niet duidelijk welke dit dan zijn.

    Screenshots:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Filmpjes:
    Trailer

    Ik kan geen bestaande thread vinden dus heb ik besloten om er zelf maar een te maken O-).
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2007
  2. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    Jammer dat het niet een totaal nieuwe game wordt. Heb hier corefbb nog steeds hier liggen maar hij is nog niet bc:mad:
     
  3. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, nou ik ben benieuwd.

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik enthousiaster was over Escape From Butcher Bay.. Dat zag er wat spectaculairder uit ofzo.. Naja, komt vast wel goed :)
    Even afwachten nog!
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Debut Trailer


    [gt]43333[/gt]
     
  5. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    ik vind de graphics nou ook niet echt verbeterd tov EFBB
     
  6. luigy

    luigy Active Member

    Berichten:
    425
    Leuk Bevonden:
    0
    het vorige deel was zeker een onwijs vet spel, maar bij deze weet ik het nog niet. ik denk dat het niet echt vernieuwend zal zijn

    best muziekie trouwens bij die Debut Trailer. alleen zijn het volgens mij ook beelden uit riddick escape from butcher bay. Die "geert wilders' opperbewaker die aan het einde wordt neergeknald zag ik iig wel.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2008
  7. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een totaal nieuwe game met de volledige (en opgepoetste) COREFBB als extra! Ze hebben in totaal 10 uur aan nieuwe gamemateriaal er in zitten. Daarom dat je ook stukjes ziet van Butcher Bay in de trailer, je zal hem namelijk ook kunnen spelen op datzelfde dvdtje!

    Jullie hebben dus allebei geluk :)


    Ik zie depth of field, motion blur, veel meer detail in de models en anti-aliasing. Misschien moet je even de HD versie kijken op http://gamersyde.com/stream_9604_en.html. Misschien zie je dan het verschil.

    Ik persoonlijk kan niet wachten op de remake en de nieuwe campaign. Butcher Bay was één van de beste games op de xbox en zal het met plezier weer overnieuw uitspelen, ik hoop alleen zo dat de nieuwe campaign hetzelfde niveau zal hebben als Butcher Bay ook qua verhaal en uitwerking.

    Nieuwe plaatjes:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2008
  8. luigy

    luigy Active Member

    Berichten:
    425
    Leuk Bevonden:
    0
    Maargoed, verder over wat we wel weten. We weten dat Starbreeze ondanks deze toevoegingen toch niet teveel wil afwijken van Riddick: Escape from Butcher Bay. Dat was ook de reden dat ze het origineel in eerste instantie backwards compatible wilde krijgen op de Xbox 360

    jullie zulle me wel weer een domme mongool vinden maar wat houd dit in
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2008
  9. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    backwards compatibiliteit is de mogelijkheid om oude xbox 1 (backwards) spellen te kunnen spelen op je xbox 360 (compatibiliteit).

    In andere woorden, ze wilden dus Chronicles of Riddick Butcher Bay voor de xbox 1 laten werken op de xbox 360 zoals b.v. Halo 1 en Halo 2 wel op je xbox 360 werken terwijl het ook xbox 1 spellen zijn.

    Helaas bleek dat niet mogelijk met het programma op de xbox 360 die de xbox 1 spellen afspeelt (emuleert) op je xbox 360.

    Daarom was de enige mogelijkheid om Butcher Bay werkend te krijgen op de xbox 360 om hem opnieuw uit te geven met wat extra content om de fans tevreden te houden. De extra content bleek echter langzaam maar zeker uit te groeien tot een volwaardig spel. Nu krijg je dus twee spellen op 1 dvd :)
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik wel! :) Lees verder.

    En ik voeg graat toe: Het draait dus overduidelijk op een getweakte The Darkness engine. En die was niet mis! Goede belichting en met name zaken als reliëf en materiaalverwerking ziet er echt goed uit! Details in de omgeving zijn adembenemd, het ademt een goede, vieze sfeer uit. Dat past perfect bij Chronicles of Riddick en op het grafische gebied ben ik nu al overtuigd! :D
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd het valt minder op dat het er heel moi uitziet omdat het donker is. En wat Willem zegt je moet even de HD kijken dan ziet het er gelijk een stuk mooier uit.
     
  12. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Oja, ziet er idd wel goed uit :+ The Darkness moet ik ook nog spelen trouwens. Heb hem ooit meteen gekocht toen die 12€ ofzo was bij PA, maar nog amper gespeeld 8)
     
  13. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Het lijkt erop dat het FPS vechten goed werkt...iets wat we niet snel zien in games;) Zonder al te veel te denken aan de films ziet deze game er erg goed uit.
     
  14. RecklessL1fe

    RecklessL1fe Gamer in heart

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    De Starbreeze engine was zeker een prachtige engine. The Darkness zag er zeer gedetailleerd uit.
     
  15. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de ouwe versie nog voor de pc :+ Super spel! kan niet wachten op de xbox360 versie! Want de pc versie is niet getweaked dus de controls zijn best wel fucked
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Riddick: beste hand-to-hand combat in een FPS game.
     
  17. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik ben echt blij dat we er eindelijk weer wat van horen.. wilde deze altijd al spelen op de xbox.. nooit de kans gehad. Gelukkig nu wel weer!
     
  18. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Riddick: Dark Athena
    Darkness Interview
    [GT]43451[/GT]

    Deze game zou zo onder mijn radar zijn gevlogen als ik niet beter wist dat deze game een film-->videogame translatie zou zijn. Gelukkig heb ik het mis, want het ziet er echt geweldig uit.
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zit er dik uit idd.
    Hier nog wat MP info.

     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

Deel Deze Pagina