[PC] Rivaliteit PS2/Xbox/Cube gamers

Discussie in 'Games' gestart door ps2/xboxgamer84, 15 nov 2004.

  1. ps2/xboxgamer84

    ps2/xboxgamer84 Il Dottore 46

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je wat me de laatste tijd opvalt? Hoe negatief PS2 gamers kunnen doen over mensen die andere consoles hebben en daarop andere games spelen. Ik kijk een paar keer per week op verschillende gamessites en fora, en vooral op het PlayStation forum valt dit toch wel erg op. Ikzelf heb een Xbox en een PS2 en heb zo mijn favoriete games op beide consoles, en heb veel plezier van allebei. Maar sommige mensen denken daar blijkbaar heel anders over. Zo heb ik laatst HALO2 gekocht en dit spel een beetje vergeleken met Killzone. Kijk dan bijvoorbeeld eens op het PlayStation.nl forum onder het Killzone kopje en kijk hoe ze daar HALO2 afzeiken. Echt niet normaal meer. Dat valt me de laatste tijd steeds meer op. _0/
     
  2. ironx

    ironx Jump in.

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind het zoieso onzin. Ik ga m'n buurman toch ook niet af lopen katten dat ie in een Mercedes rijdt? Een Smart rijdt veel lekkerder!

    Het gaat er om dat je plezier hebt in wat je speelt. Soms heb ik dat met mn Xbox, en soms weer met mn Gamecube... what the fock, ik speel zelfs nog op mn Nintendo 64 en Super Nintendo! :D

    En zo heeft iedere console zijn voor- en nadelen. Ik snap niet dat die mensen zo allerlei forums af lopen te struinen om te ouwehoeren. Als je weet dat XboxWorld een Xbox-bezitters forums is, ga dan niet als PlayStation fan zitten janken op dat forum. Ga in plaats van elkaar de t*fus lopen schelden dat je X, Y of Z moet hebben omdat dat dé console is gewoon lekker fijntjes spelen :)

    Gamecube, Xbox or PlayStation Two... the fock with it, spelen die games, wat doet het merk er toe.
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2004
  3. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Maar wat wil je nu eigenlijk bereiken met deze thread dan? Fanboyisme komt overal voor. Ook hier op XBW, so whats youre point? :)
     
  4. XeoN

    XeoN Guest

    Mja, ik heb alle 3 de consoles (M'n gamecube laatst verkocht) en het belangrijkste vind ik; welk platform spreekt je aan?
     
  5. holyboy

    holyboy The one from above

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen heb zo zijn interesses, Wat ook al werd gezegd, elke console bied weer andere spellen, misschien zijn ze jaloers, misschien menen ze het, maar iedereen heb zijn mening en dat moet je (nog steeds) respecteren vind ik.

    Dus de mensen die andere consoles zwart maken die hebben een snappertje die niet helemaal goed meer werkt, moeten hem even laten repareren.
     
  6. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk word dit netzo een *Fanboy* thread :{
     
  7. XeoN

    XeoN Guest


    Mja, als er nou eens lekker gediscuseerd kon worden. Krijg je dadelijk weer van die reacties van : Xbox is the best !!!!!!!
    Geef dan een argument....oké we weten allemaal dat de Xbox Suprieur qwa hardware is. Maar op de andere systemen komen ook goeie games uit!
     
  8. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    tot nu toe valt het nog wel mee met het fanboy gedrag hier. (over het algemeen dan)

    wat mezelf betreft: ik kies toch het vaakst voor de xbox, hoewel de ps2 ook z'n toppers heeft. Dat ligt vooral aan dat ik kick op mooie grafix.
     
  9. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    jah ik ook, genoeg goede PS 2 spellen, maar als je daar in de verte kijkt met bijv. racen, dan zie je het heel ver weg vet trillen, das minder in Xbox,
    trouwens, Killzone word vet gaaf man, hellaas niet op xbox....
     
  10. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox: Halo(2)
    PS2: GTA SA
    Gamecube: niet echt iets, ja, als de nieuwe Zelda uitkomt hoewel ik alleen de xbox heb... En de PC...
    En idd, Killzone lijkt me wel leuk(ook omdat ie nog door een NL bedrijf is gemaakt ook)
    heb 'm gespeelt op PS2, controls waren kut, maar dat ligt aan m'n xbox besturing lijkt me...
    Blijkbaar zijn mensen op die forums waar je het over hebt nogal flikkertjes Niks tegen de PS2 bezitters dus, alleen tegen diegene die alles afzeiken behalve wat hun hebben... Fanboy's for life I guess...=(
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Gamecube heeft een hele boel goede exclusieve titels zoals Zelda TWW, paper mario, mario kart etc. Toch verkies ik xbox boven mijn cube omdat xbox meer "mijn ding" is. Beetje online knallen met halo2 enzo :)
     
  12. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Komt anders ook op de xboxworld forum voor maar fanboys zijn toch niks niews al sinds de nintendo en sega het tegen elkaar opnamen bestonden die al.
    Ik heb liever alle consoles dat zorgt tenminste dat ik alle spellen die ik wil spelen op welk platform dan ook kan spelen.
     
  13. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk gewoon dat de mensen op de Playstation fora, helemaal geen xbox of nooit echt goed Halo 2 hebben gespeeld en zo Killzone aanprijzen en Halo 2 te grond in boren.

    Pas als je alle consoles hebt of als je de games GOED gespeeld hebt kun je er over oordelen. Zo heb ik Halo 2 redelijk doorgespeeld, maar killzone nog niet.
    Nou, ik ga toch echt niet Killzone afzeiken.
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2004
  14. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Degene die de anderen het minste afzeiken zijn Gamecube bezitters, ik heb zelf wel mn theorieën waarom da kan zijn, maar dat terzijde ;) Meeste mensen hebben "geinvesteerd" in een console en willen dan ook niet accepteren dat er ook goede punten zitten in een andere console, die van hun is de beste, ze kunnen hem namelijk niet ff terugbrengen naar de winkel en hun investering moet tog wel de nodige lol eruit slepen he ;)
     
  15. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben geen fanboy, maar ik prefer wel mijn xbox boven de andere consoles (heb een ps2)

    ook vindt ik de fanboyism op xbw en meeste xboxsites best mee vallen, dat kunnen we van PS gebruikers niet zeggen; om dan niet te beginnen over GC.
     
  16. ghoulio

    ghoulio AmsterdaM

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk,
    Xbox heeft de Graphics en Halo 2
    PS2 heeft GTA: SA

    Das het verschil.
     
  17. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar veel mensen hebben ook 2 consoles en willen daar ook profijt aan hebben.
    De GameCube bezitters zeiken anderen niet af, want ze hoeven helemaal niet 'rechtstreeks' te concureren met Sony en Microsoft. Kijk, ik denk gewoon dat er een groepje gamers is dat Nintendo aanhangt en dat ook zal blijven doen. Een groepje 'trouwe fans'. Microsoft moet wel met Sony concureren omdat Sony marktleider is.

    Ja, nou ja, GTA:confused:A zal ook ooit op xbox komen.. ooit...
    Sony betaalt gewoon $$$ aan Rockstar daarom.. voor de rest zou GTA:confused:A het beter doen op de xbox denk ik zo.
     
  18. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    of je vergelijkt specs of je vergelijkt games, of doe je beide en doe je het goed :confused:
     
  19. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    wat mij vooral irriteerd zijn de nintendo fanboys, met die van de ps2 heb ik niet zo'n probleem. Die van nintendo zijn echt fanatiek en zo blind dat ze geen kritiek durven te geven op nintendo terwijl daar soms alle aanleiding voor is.
     
  20. ps2/xboxgamer84

    ps2/xboxgamer84 Il Dottore 46

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja... GameCube vind ik op zich ook wel wat hebben. Mijn vriendin heeft er een en ik moet zeggen dat daar best aardige games op uitkomen. Zelda vond ik erg goed, maar met Metroid Prime heb ik me nog het meest vermaakt. Verder hebben ze natuurlijk nog steeds dat 'kiddy' imago, wat niet weg neemt dat ook deze spellen kwalitatief gezien best goed zijn.

    Het draait natuurlijk ook om exclusieve titels en wat dat betreft heeft elke console wel een topper in dat genre. Platformgames en racegames (lees: GT) speel ik het liefst op de PS2, FPS en sport speel ik weer liever op de Xbox.

    Wat betreft concurrentie. Ja... is natuurlijk wel waar dat Sony en Microsoft hele dikke concurrenten van elkaar zijn en Nintendo toch een apart soort doelgroep aanspreekt, daar heeft dat fanboygedrag waarschijnlijk het meeste mee te maken.
     

Deel Deze Pagina