Tuurlijk we kennen allemaal de films waarin robots de wereld overnemen, maar de vraag is kan t? En hoe ver zal de mens de robot ontwikkelen. Misschien hebben mensen onder ons eergister t programma 'Robobsapien' gezien op discovery. Echt werkelijk waar, vet. Ze hebben er 20 jaar over gedaan om een robot te laten lopen, evenwicht en al die toestanden. En nu hebben ze een robot die kan lopen, met mensen praten, handen geven, de tv bedienen als je zegt:''zet m op 6'' doet ie dat ook. Echt dit had je moeten zien. Ze hebben nu al robots die kunnen LEREN, ik vind dit best gevaarlijk. Een robot programmeren is veel minder 'gevaarlijk', een robot laten leren, denk je eens in wat ie allemaal KAN leren. Ook is er nu zelfs voor patienten die niet kunnen praten en bewegen een computer ontwikkeld waar je met je gedachten een pijl kan sturen, zo kun je aangeven wat je wil ofzo. (besturen door elektropulsjes ofzo die je hersenen veroorzaken worden doorgegeven aan de computer en zo omgezet in handelingen) Hoever denk je dat t gaat komen? Robot zien er later uit als mensen en kunnen meer werk voor ons verrichten? Kunnen ze later zo denken als mensen, beslissingen maken enz? Wat denken jullie en wie heeft het dit fascinerende programma ook gezien?
ja ik zag wel wat op discovery zo`n robot koppie waarmee ze praten en die leerden ze allemaal woorden en dingen te herkennen puur door er mee te praten en een man die was de arm kwijt maar die robotarm van em deed gewoon precies wat hij wou kun je nagaan als er strax mensen komen die egt meer robot dan mens zijn veel sterker dan normaal met die kracht van die robotdelen levensgevaarlijk
Ja van die man is een goed voorbeeld vind ik, stel je voor dat ze strax ook je ingewanden kunnen vervangen en alles. Als je daarover nadenkt kom je eigenlijk tot de conclusie dat je half robot/half mens kan worden. En aangezien nagemaakte onderdelen alleen slijten en vaak niet kapot gaan en dan kunt laten vervangen kan een mens misschien toch nog een langer leven gaan lijden. Alleen de vraag is of mensen dit willen, dit half robot worden
Zolang ze er zo niet uit zien vind ik het nog goed dat ze er zijn! Roboten kunnen ons goeie dinge leren, maar ze nemen ook onze jobs af!!!! Swel rot maar, ik ben er voor dat ze mensen met een handicap kunnen helpen!
Ik heb het gemist, terwijl ik toch regelmatig naar discovery kijk. Ik zie het niet zo snel gebeuren, dat wij straks onderschikt raken aan robots. Mensen zijn denk ik wel slim genoeg, om robots niet TE slim te maken. Ik denk dus niet dat films zoals Terminator en The Matrix ooit werkelijkheid worden.
NIet te slim te maken? Als je een robot nu al laat leren, wat denk je dan zelf? En er zijn altijd gekken, met geld bij he.
Dat leren zou ook gelimiteerd zijn hoor , maar als zo'n technologie in slechte handen komt Een robot is een computer, computers hebben harde schijven, deze hebben ook een maximum capaciteit
ow had ik niet gezien. Maar eigenlijk gaat deze thread over net iets anders. Deze thread gaat over tot wat een machine in staat is, niet over of ze de macht overnemen. Maar wat ze kunnen. En wat er nu ook al mogelijk is met deze robots. Hier doel ik dus op wat voor nu ze hebben. Hoe ze in de medischezorg en wetenschap kunnen gaan helpen bijvoorbeeld. Like those things.
Op zich staat dat ook in die thread. Hoe robots zich zullen ontwikkelen. Ik denk dat de mens niet een robot a la terminator zal ontwikkelen. Sterker nog: de mens zal niet eens een robot van staal bouwen want de mens zélf zal een robot worden. Als je kijkt naar de ontwikkeling van protheses (kunstarmen, automatische hartkleppen, noem maar op) dan zie je dat de mens steeds mechaniser wordt: een cyborg als het ware. En daar ligt IMO de toekomst van de robot! Waarom een robot bouwen die lastig te programmeren zijn terwijl je een mens kan ombouwen tot een robot?
Maar waarschijnlijk zijn ze over een paar jaar van plan om duizenden robotjes op Mars te laten landen en dat hun de wereld gaan verkennen. En ze kunnen elkaar opdrachten geven. Was dus ook op discovery speelde de robots een spel, Follow the leader. Grappig om te zien, maar als je daar duizenden robots laat landen heb je niet zoveel probelemen. Ten eerste ze hoeven niet terug te komen, ten tweede geen zuurstof nodig, ten derde geen last van de stralingen enz. Ze willen ook in 2030 robots gaan gebruiken om een RUsschische Kerncentrale op Mars te gaan bouwen. Maar ik vraag me nu nog af waarom een Kerncentrale, kunt veel beter zonnenenergiepanelen daar neer planten, owja natuurlijk weer veel te duur voor die stomme RUssen
ik snap niet waarom ze die robots zo slim maken en ze kunnen laten nadenken want dat is toch helemaal niet nodig , die robotmakers willeen alleen ff patsen hoe slim ze zijn
ff nadenken over wat je zegt he... :{ robots die kunnen leren kunnen taken doen die de mens niet kan (leraar iemand uit een brandend huis redden waar een brandweerman niet inkan... overal waar mensen nodig zijn, maar niet willen/kunnen) dus robots kunnen zeker wel heel functioneel worden... maarja, het blijft natuurlijk altijd de vraag hoever je moet gaan... want wie wil nou een Skynet
Of heb je ook al van t idee gehoord dat ze hele kleine robotjes willen gaan maken. Om een menselijk lichaam in te gaan en bv ****** op een effectieve manier te verwijderen.
niet gecensureerde ziektes moest het 2* lezen voor ik het begreep... maar idd, ook menselijke ziektes zullen waarschijnlijk bestreden kunnen worden
ik wist dat het op discovery werd uitgezonden, maar had het net gemist, in principe kan het positief zijn, maar wanneer robots echt zelf beginnen te denken gaat het de verkeerde kant op denk ik, maarja, zo snel zal dat niet gaan, en voor die hele kleine robots die ziektes en zo oplossen, zijn ze idd mee bezig, hadden ook een naam, die dingen, ben het alleen vergeten
Jep ik had het gezien, ik kijk niet veel naar die zender maare dit vonik interresant. Die rare robot bet die wenkbrouwen en mond, die was lijp...! Maarja ik wil er wel een die voor mij werkt en mijn huiswerk doet enz...