1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rock Werchter '10

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mattiejj, 25 feb 2010.

  1. Remco

    Remco Guest

    We zijn eruit, we vertrekken morgenavond rond een uurtje of 10 en dan gewoon lekker in de auto/tent tukken langs de weg. Zijn we iig op tijd :)
     
  2. cyber

    cyber De oude garde

    Berichten:
    1.513
    Leuk Bevonden:
    1
    zo net terug en was fan-fucking-tastic!

    file voor werchter was verschrikkelijk :p 4 uur gedaan over 5 km :p mja lekker op auto dak gelegen/gezeten :p

    nu snel douchen want draag 3kg aan stof/zand/zweet op mijn lichaam :p
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ben benieuwd of Remco nog in de file heeft gestaan. :lol:

    Wat waren de hoogtepunten? :eek: Nog toffe foto's of video's gemaakt?
     
  4. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Het was super. De hoogtepunten voor mij waren Taylor Hawkins and the Coattail Riders, Rise Against, Porcupine Tree en The Black Keys. Pink was veel beter dan ik had verwacht, daar heb ik me ook wel bij vermaakt. Muse was natuurlijk gewoon goed, maar ik stond helaas helemaal achteraan.

    Al met al was het een zeer geslaagd festival
     
  5. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Ook terug van Werchter. Was de eerste keer en de kans is groot dat het ook meteen de laatste keer was. :+

    Net als Cyber op de heenweg 4 uur over de laatste 5km gedaan en was er dus pas om 18:00 uur ofzo. Konden toch nog op Camping A1 dus we zaten ondanks dat we laat aankwamen toch nog met een mooie plek. Eerste avond Muse gezien en dat was erg goed. Vrijdag Rise Against, Paramore en Green Day gezien en vooral Green Day vond ik erg goed ondanks dat ik niet echt een fan van hun muziek ben. Zaterdag Pink (verrassend leuk) en Rammstein (_O_) gezien en gisteren alleen Pearl Jam (vind het leuke muziek maar live totaal niet boeiend, kan aan het slechte geluid gelegen hebben)

    Het eerste wat mij vrijdag op viel was dat het vergeleken met Rock am Ring heel kleinschalig is (misschien niet qua aantal bezoekers maar qua terrein) Verder vond ik het raar dat ik bij de ingang geen een keer gefouilleerd maar dat er elke keer wel 2 keer gecontroleerd werd of het festival bandje nog goed zat:confused: Ook was het maar dom dat je met een campingbandje alleen op je eigen camping kunt en niet op de andere. Heb je een stel mensen ontmoet en wil je bij je tent nog een biertje pakken dan kan dat niet. Een pluspunt was dat het bier op het terrein goed smaakte en redelijk betaalbaar was maar het eten vond ik daarentegen echt verschrikkelijk duur. Natuurlijk weet je dat het eten op zulke evenementen wat kost maar €3,75 voor een (klein) bakje patat of €5 voor een stuk pizza vind ik toch wat te gek

    Aan de ene kant was het best leuk maar de 3 keer dat ik naar Rock am Ring ben gegaan was het al met al toch een stuk leuker (en dan niet alleen qua muziek)
     
  6. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, ben nu al bijna 2 uurtjes thuis. Het was wel leuk. Ook wel wat minpunten. Camping B0 (waar wij zaten) is een regelrechte criminelen camping :emo:. eerste nacht zijn mijn spullen gejat. Heb ze gelukkig wel teruggevonden de volgende ochtend. Echt zielig als je dat doet... elke avond hoorde we wel iemand aan ons vragen of er ook spullen in de nacht zijn gejat. De beveiliging op de camping en het festival terrein vond ik persoonlijk ook om te janken.

    Maar goed! dat terzijde, was het wel vet :)! Optredens waren sick. Ik vond vooral Muse, Green Day, Pearl jam, Black keys, Black box revelation en The specials vet.

    En god.. wat was het heet!
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Nog regen gehad btw? Ik was op zaterdag naar een festival(letje) in Nijmegen en kreeg van een vriendin te horen dat het in Zeeland nog keihard regende. Hoe was België?
     
  8. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Het heeft op de zaterdag eventjes geregend,maar drijfnat werd je er niet van. verder was het weer dit weekend zalig:)
     
  9. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    1 keer keihard regen dat ongeveer 10 min. duurde. Zelf zat ik met vrienden een onbijtje te doen in de tent. Maar voor de rest was het de meeste dagen snikheet. Zaterdag was het relaxt met veel wolken die de zon bedekten.
     
  10. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Wat vonden jullie eigenlijk van Vampire Weekend?

    Ik hoorde laatst iedereen over die band klagen, maar ik vond hun optreden errug vet!
     
  11. Remco

    Remco Guest

    Nope, geen file gehad. En heerlijk getukt bij een tankstation :cool:.
    Helaas geen foto's en video's aangezien m'n camera er geen zin in had |:-

    Aangezien ik maar 1 dag was, waren mijn hoogtepunten Coheed & Cambria, Paramore, Green day en natuurlijk Rise Against.

    Maar man, wat was het warm, ik viel bijna flauw bij Rise Against, te ziek!

    Green Day was echt gruwelijk tof, ondanks het feit dat hun muziek mij thuis niet echt kan bekoren. Maar wat een show. Petje af voor die gasten!

    Het absolute dieptepunt was toch wel 30 seconds to mars. Wat een pure bagger. Jared the Fag probeerde uit alle macht om de 30 seconden (:cool:) het publiek mee te krijgen en bleef maar fuck dit en fuck dat schreeuwen. Ik werd echt chagrijnig van die gozer. Helemaal toen op een gegeven moment zei dat mensen bij elkaar op de schouders moesten gaan zitten, vervolgens vroeg om een moshpit te bouwen en toen een ontzettend slap kutnummer in te zetten. Pff..

    Verder heb ik erg genoten en was Hayley weer opperlekker en zat het optreden van Rise Against zangtechnisch en muzikaal geweldig in elkaar. Beetje jammer van de setlist, maar dat is ze vergeven :)
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oja, Coheed was er ook! :eek: Reden genoeg geweest voor mij om daar ook naar toe te gaan, eigenlijk. Het optreden in Amsterdam gemist omdat het toen Graspop was.
     
  13. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Het was echt geruwuluk!

    Reizen ging allemaal prima, echt erg goed georganiseerd ook met de bussen. Ten opzetten was ook in 1 minuut gebeurt. Lekker veel ruimte, toffe mensen op de camping (B1). Weer precies t zelfde plekje als vorig jaar. Eerst Kyteman, het had wel wat, maar verder geen hol aan. Ook nog Stereophonics gekeken, had ik nog nooit geluisterd, was echt een verrassing! Ik vond ze echt heel goed! Daarna in het voorvak bij Muse. Ik vond het een sterk optreden, een goede setlist en klonk gewoon erg gelikt. Daarna ff pita halen. We waren van plan nog t terrein op te gaan om Crookers te kijken, maar bijna niemand had zin. =\ Daarna lekker op de camping, iemand had wiet en spacecake mee, en ik had echt de lachkick van m'n leven. :+

    Maargoed, vrijdag vond ik Coheed en Cambria echt slecht. Wat een bagger. :+ Jack Johnson was wel echt errug chill. :) Rise Against heb ik ook nog een stuk gezien, saai en eentonig, maar wel een leuk publiek. Ook m'n eerste pit meegemaakt. 8) The Specials had ik helaas gemist! Dat scheen wel errug tof geweest te zijn. Bij Green Day stond ik in het voorvak, ik vond het eerste 1,5 uur erg tof! Maar daarna begon dat eeuwige heeeeyooooo erg tegen te staan. :9 Toen na Jesus Of Suburbia gingen we maar richting te uitgang, maar ik als voormalig Green Day fan vond t toch een erg goed concert met een toffe act!

    Zaterdag vond ik niet echt speciaal. Ik bleef gewoon lekker bij de Marquee hangen. :) Het was lekker weer, niet al te heet dit keer. 's Nachts Rammstein vond ik toch best geniaal, al helemaal qua act. De muziek zelf ligt niet echt helemaal in m'n straatje, maar het had wel wat, zeker weten!

    Zondag kwamen we aan tijdens Alice In Chains, wat wel leuk was. Goede zanger, maar de oude was natuurlijk ietsie beter. :9 Vampire Weekend in het voorvak gekeken, was gewoon leuk, omdat ik er ook niks van verwachtte. Them Crooked Vultures vond ik echt hard, ben ook lekker los gegaan. :) Echt precies wat ik ervan verwachtte. Toen Pearl Jam, het geluid viel tegen, en de setlist ook wel. Maar alsnog was t gewoon een toffe ervaring!

    Over t algemeen was t gewoon erg vet. In het begin alleen veels te warm. Wel had ik nog best goed geslapen elke keer! (5 a 6 uur per dag) Nu 2 jaar Werchter geweest door de line up, maar ik denk dat ik volgend jaar een keer voor een ander festival ga (Zsiget of Lowlands).
     
  14. Remco

    Remco Guest

    Wow, jij bent echt precies het tegenovergestelde van mij 8)
     
  15. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Ik vond Coheed & Cambria ook maar matig hoor. Heeft iemand trouwens het hele optreden van Porcupine Tree gezien? Hebben ze Fear of a Blank Planet gespeeld? Ik was te laat :mad:
     
  16. RRroger

    RRroger Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    1
    Was green day na een uurtje al zat. Leuk dat hij een paar mensen op het podium haalde alleen gebeurde het mij te vaak en vond hem erg populair doen (zal het wel goed doen bij de meisjes van 15). Ook het heeyo en are you ready vond ik irri. Ze kunnen beter een show van 1,5 uur maken en al dat trieste gedoe er tussen uit halen dan hoe ze het nu doen, maar dat is mijn mening.

    Verder vond ik de andere headliners stuk voor stuk goed. Ook tcv, florence and the machine, jack johnson en nog vele andere erg goed.

    Al met al een top weekend gehad en nu herstellende en donderdag weer werken:'-(
     
  17. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik weet niet of dat een compliment is. :p

    Nope, die deden ze niet.
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2010
  18. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Nope, setlist was:

      1. Occam's Razor
      2. The Blind House
      3. Great Expectations
      4. Kneel and Disconnect
      5. Drawing the Line
      6. Hatesong
      7. Lazarus
      8. Anesthetize: (Pill's i'm taking part)
      9. Way Out of Here
      10. Bonnie the Cat
      11. Blackest Eyes [deze was geniaal trouwens]
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2010
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Muse op Werchter wordt om de een of andere reden nu uitgezonden op 3fm, blijkbaar.

    Edit:
    Nvm, show is alweer voorbij.
     

Deel Deze Pagina