1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

router aanschaffen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door schijterwt, 16 nov 2005.

  1. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Aangezien ik een laptop en een DS in huis heb vind ik het tijd worden voor draadloos internet. Ik ben alleen een beetje een leek op dit gebied.
    De router moet draadloos internet ondersteunen en moet meerdere ingangen hebben voor van die ethernetkabels. Ook zou het leuk zijn als ik mn printer er op aan kan sluiten.

    Kheb al ff in de stad rondgevraagd maar daar kreeg ik alleen maar standaard verkooppraatjes. Kan iemand hier bij helpen? ervaringen?
     
  2. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    *verplaatst :cool:
     
  3. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    die router van Linksys is wel goed geloof ik? ook netgear heeft een aantal goede wireless routers..

    voorbeelden:

    -Linksys Wireless-G Broadband Router (WRT54G)

    -Netgear Wireless Firewall Router (WGT624)
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als je een wireless router gaat kopen raad ik je een 802.11 A & G combi aan ... deze is wel wat duurder, maar dan heb je straks geen problemen als je ooit grote bestanden wilt streamen
     
  5. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Zat eerlijk gezegd aan een budget van €75 te denken. Iemand toevallig laatst een router gekocht in deze prijsklasse?
     
  6. jeroen kroes

    jeroen kroes hertog jan ownage

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk eens

    kijk eens bij de scheer en foppen een router van sweex bevalt mij heel erg goed ;) een zwarte router met draadloos internet uitgan en 4 uitgangen voor ethernetkabels alsjeblieft :p
     
  7. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb er een van sitecom, gekocht bij BCC weet niet meer hoe duur hij was.... maar wel een goede prijs geloof ik..
     
  8. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb er 1 een paar weken geleden gekocht bij de PC top in hoorn, eentje van E-tech, hij was 60 euro ofzow en hij bevalt super goed :)
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb een paar weken geleden de Linksys WRT54G gekocht voor € 75.
    Bij Funprice kost die nu € 69,95


    Linksys WRT54G.
    Snelle Wireless Router geschikt voor kabel en ADSL.
    - 54mbit (802.11g) max. 254 verbindingen
    - 11mbit (802.11b) compatible
    - 4x 10/100 wired aansluitingen
    - geavanceerde firewall en encryptie mogelijkheden

    Let op: Ethernet modem vereist! (werkt dus niet met USB modems)
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2005
  10. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    ja zoiets was die van mij dus ook, die verkoper dacht dat hij 69 euri was maar de kassa zei 60 :) alleen is mijnes dus van een ander merk :cool:
     
  11. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik denk dat ik mijn vader ook maar eens warm moet gaan maken voor een draadloos netwerk. Hoe zit het met die linksys heb je dan overal goed bereik?
    Aangezien onze router helemaal beneden staat en ik 2 verdiepingen hoger zit met mijn laptop. Kan ik dan nog een beetje normaal internetten?
     
  12. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn broer die 8 meter verderop zit had al vaak last van het wegvallen van internet, omdat het signaal maar 40% was. Door aanleg van een 'signaalversterker' is dat signaal nu 90%, en doet zijn internet het al 2 maanden top!
     
  13. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    ok, en hoe duur is zo'n signaalversterker ongeveer? Want onze router komt in de meterkast te staan beneden en moet dan 2 verdiepingen hoger door mij en mijn zus te ontvangen zijn op onze laptops.
     
  14. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer genoeg kan ik je daar niets over vertellen. Hij is bij ons aangelegd door Getronics, via mijn vaders werk, wat het gratis maakte. Sorry:eek:
     
  15. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Ik heb al van verschillende mensen vernomen dat één verdieping nog te doen is, maar bij 2 verdiepingen wordt de verbinding al slecht. Of een signaalversterker daar tegen helpt weet ik niet.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja die helpt daar bij ...lost het probleem op ... Ik raad de mensen die nu een draadloze router gaan kopen aan om een 802.11 A en G combi te halen ... A is veel stabieler dan G!
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn Linksys staat beneden achter de tv , maar op zolder ( 2 betonnen vloeren ) heb ik zowel met pc , Laptop , Terratec Noxon en Sony PSP maximaal ontvangst.
     
  18. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    kga ook eens een linksys halen denk ik, ik heb nu een van siemens maar die valt altijd maar uit. Zelfs als ik men laptop gewoon met een netwerkkabel aansluit op de router, en het draadloos uitzet, valt ie soms nog uit :confused: , en een repeater is ook niet zo goed hoor want dan heb je dicht bij de repeater wel goede ontvangst, maar dicht bij de router zelf niet meer. Dat heb ik zelf ervaren op mijn stageplaats.
     
  19. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Even vraagje: Ik heb sinds een paar weken: Casema Midi (incl telefonie). Ik heb na een beetje google'en deze modem gevonden: Motorola SB5100E .
    Volgens mij is dit hem, je kan er wel meerdere pc's op aansluiten volgens mij, maar weet iemand of ik een router moet aanschaffen bij deze modem ? Of kan deze en xbox live en een pc aan ? Ik snap er echt de ballen niet van netwerken/routers/hub etc etc :p. Alvast bedankt.
     
  20. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Even vraagje: Ik heb sinds een paar weken: Casema Midi (incl telefonie). Ik heb na een beetje google'en deze modem gevonden: Motorola SB5100E .
    Volgens mij is dit hem, je kan er wel meerdere pc's op aansluiten volgens mij, maar weet iemand of ik een router moet aanschaffen bij deze modem ? Of kan deze en xbox live en een pc aan ? Ik snap er echt de ballen niet van netwerken/routers/hub etc etc :p. Alvast bedankt.
     

Deel Deze Pagina