De pas aangeschafte Xbox Life van mijn zoon doet het prima, zolang hij met een kabel aan de router vastzit. Draadloos doet hij het niet, ondanks de ingeplugde witte adapter en ondanks het intoetsen van de WPA-code. Bij 'Test Xbox Live Connection' krijg ik steeds als resultaat 'Test failed'. Het geheel naar de buren meegenomen: daar doet hij het wel. Ik heb mijn router via andere apparatuur getest. De laptop en de telefoon van de buurman krijgen probleemloos toegang, nadat hij de WPA-code erop intoetste. Is er bij de Xbox misschien een ander soort router nodig dan die Eminent EM4450? Zou dat het probleem kunnen oplossen? Of is dat te simpel gedacht...?
Heb je ook al even bij troubleshooting gekeken in de startpost van de [Centraal] Draadloos / Wireless Xbox Live [Deel 2] thread? Heb je bij de buren ook je xbox meegenomen en werkt de adapter daar dus wel? Of werkt enkel het verbinden tot de wireless router/netwerk met andere netwerkapparaten? Wat is de status van het lichtje op de wireless adapter? (rood/groen, pinkend of niet) en meer bepaald, welke error (bij welke stap) krijg je juist bij de connectie test op je dashboard? Stopt hij met een Network failed, Internet failed of Xbox Live failed error?
Heb precies dezelfde router gehad. Ook bij mij werkte deze niet. Voorderest heb ik niet veel geprobeerd om te fixen, dus miss heb je geluk.
Heb je ook al even bij troubleshooting gekeken in de startpost van de [Centraal] Draadloos / Wireless Xbox Live [Deel 2] thread? >>> Jawel, maar daarvan werd ik niet veel wijzer. Heb je bij de buren ook je xbox meegenomen en werkt de adapter daar dus wel? Of werkt enkel het verbinden tot de wireless router/netwerk met andere netwerkapparaten? >>> Ik heb de hele handel meegenomen, inclusief adapter. Wat is de status van het lichtje op de wireless adapter? (rood/groen, pinkend of niet) en meer bepaald, welke error (bij welke stap) krijg je juist bij de connectie test op je dashboard? Stopt hij met een Network failed, Internet failed of Xbox Live failed error? >>> permanent rood licht. >>> Hij stopt en zegt: Network failed.
Kan je wel een verbinding maken als je de Eminent even instelt op een WEP encryptie ?? Als er een verbinding is , kan je de Eminent weer op WPA zetten. Kijk dan als je alsnog verbinding kunt maken.