Ik heb thuis een netwerk door middel van een router. Nu wil ik van mijn computer een server maken door de router door te linken. Ik ben al bij de instellingen van de router geweest. Ik kan alleen geen functie vinden om de router door te linken. Ik heb een SMC Barricade SMC2804WBR-EU. Het is een router die ook een draadloos netwerk ondersteund. Zelf zit ik er ook draadloos op, maar dat zal geen invloed hebben op het doorlinken. Ik heb al overal gezocht, maar ik heb niets kunnen vinden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Nou je zou maar is moeten kijken naar of Virtual Servers en/of DMZ. Virtual Server kan je poorten doorsturen en met DMZ worden alle niet aan een specifiek computer gerichte pakketen naar jouw computer doorgestuurd
Dit zie ik als ik op de router inlog. sorry voor de slechte kwaliteit van de afbeelding Dit is om een virtual server aan te maken, maar wat moet ik nu waar invullen??
Bij "Private IP" vul je het ip addres van je pc in en bij "Service Port" de poort die je door wilt linken (voor een FTP server is dat bijv. poort 21). Als laatste moet je nog kiezen voor TCP of UDP. Je zult dus ff in het proggie dat je wilt gebruiken voor je server moeten uitzoeken welke poort(en) je moet doorlinken en of dat dan TCP of UDP moet zijn.