Balen zeg, ik ben 36 jaar heb ruim ervaring met PC's maar hier kom ik niet uit. Het volgende is er aan de hand. Ik heb een verbinding van @home, een E-Tech router en een XBOX natuurlijk. Nu wil ik de heleboel aan elkaar hangen. Aan de Router zitten al twee PC's zonder problemen. Het geheel werkt automatisch volgens het DHCP principe. Vandaag dus de XBOX al vast eraan geknoopt maar de lampjes op de router gaan niet branden. Kabel gecontroleerd, deze is goed. Moet ik nu wachten op de rest van de software of moet ik mijn router anders configureren met het risico dat de PC's raar gaan doen. Wie O Wie weet het antwoord. Volgens een XBOX blad zou er op www.xbox.com/live een overzicht staan van routers welke geen problemen geven. Hier staat de e-tech router (nog) niet bij. Alvast bedankt Munchy
Ik heb vandaag Unreal Championship gekocht en dit spel heeft de extra software geinstalleerd. Als ik nu de XBOX aanzet dan heb ik een extra keuze met XBOX live. De software welke bij het pakket hoort heb ik uiteraard nog niet. Maar volgens mij ligt het probleem toch bij de router. Als ik de router ertussen heb dan vermeld de extra software dat ik mijn bekabeling moet controleren. Als ik de router ertussen uit haal en de XBOX direct op het modem aansluit dan heeft de extra software geen problemen met de bekabeling. De kabel die ik in beide gevallen gebruik is dezelfde.
bij werkte hij ook niet op mn router, ik heb hem daarom ook op mijn hub aangesloten, als je er een hebt moet je dat eens proberen
Kom op zeg. Ik ga geen HUB kopen als ik een router heb, ik moet en zal 'm aan de praat krijgen. Greetings 2UALL Munchy
Werkt prima. Dit zijn mijn instellingen. http://www.xs4all.nl/~hilevell/main_settings.htm Netwerk met 2 pc en de xbox. Oudje draait met 98 en de nieuwe met xp. De xbox draait goed met deze router. Heb de live ermee geinstalleerd en laatst nog de update. De verbindingtest met de xboxservers waren ook goed. Ik kan nog geen oordeel geven over live. Moet nog een paar dagen wachten op de postbode.
misschien overbodige vraag, maar heb je de kabel niet perongeluk in de uplink poort van de router zitten? (meestal poort 4) je kan het eens proberen om de kabel van de xbox in poort 1 te drukken en dan kijken of er een lampje gaat branden (bij jou of op de router) ik heb zelf ook een etech router i.c.m. athome, en hier werkt alles prima.
Dixons.nl op de hardware sectie en dan bij de xbox live link. Als je dan op het router plaatje clickt wordt je doorverwezen naar een router. Ik neem aan dat deze op live te gebruiken is.
Ik heb zelf een Sweex router, is super cheapo en werkt perfect (en onderstuent zelfs PPTP naast PPPOE e.d.)
Volgens mij heb dit helemaal niks met zijn vraag te maken :{ Maar goed, die tip van softrunner zou het misschien wel eens kunnen zijn. Misschien kan Munchy even een update geven of het nu wel werkt
Update Gisteren avond nog snel even een firmaware update op de router uitgevoerd en verhip, hierna zag de DHCP server van mijn router wel 3 gebruikers. Als ik nu mijn XBOX aanzet gaan er wel drie lampjes branden. Ik had de bekabeling natuurlijk al uitvoerig getest. Testen zonder Router gaf als resultaat dat de XBOX zag dat de bekabeling goed was, hier had ik dus ook mijn bekabeling mee getest. Oke ik kan nu verder met testen. Ik weet inmiddels ook hoe ik mijn snelheden kan controleren. Vooralsnog bedankt, mocht ik nog problemen tegen komen dan weet ik jullie wel te vinden. Greeting 2UALL Munchy