Sinds eergister kan ik geen verbinding meer maken met Live door een of andere reden. Als ik de troubleshooter raadpleeg staat er: (vertaald) "Als je een router gebruikt controleer dan of de Maxium Transmission Unit (MTU) op minimaal 1365 staat." Vandaag me buurman erbij gehaald, zo'n beetje de grootste computer-guru van Nederland (figuurlijk gesproken) want ik snap absoluut niet wat ik er mee moest doen. Hij alles nagekeken... alle instellingen van de router, modem instellingen, ip-adressen, router gereset, de hele rotzooi. We hebben ook een andere usb kabel geprobeerd maar niks helpt. Hij zei dat ik maar met die xbox naar een xbox expert moest gaan want hij wist ook niet wat het is, hij zei dat er iets mis was met die xbox zelf. Als ie die xbox wou pingen lukte het niet, xbox zendde geen data terug. Verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren =4 stond er steeds. De computer kenners zullen wel begrijpen wat ik bedoel. Heeft iemand ENIG idee wat er mis zou kunnen zijn en wat ik moet doen???
"Als je een router gebruikt controleer dan of de Maxium Transmission Unit (MTU) op minimaal 1365 staat." .... helaas geldt dit ook voor je modem ... laat me raden je hebt een alcatel speedthough?
zie het linkje en tweak je modem .... want je hebt een mtu probleem ... de alcatel speedthough heeft een gecapte mtu setting lager dan 1365 ... daarom kan je geen pakketjes ontvangen
Doed, als het een beetje goeroe was dan had ie geweten dat je op z'n minst een ping-responder op je apparaat moet hebben om ping antwoorden te geven. En aangezien de Xbox een minimale hoeveelheid tcp/ip services heeft heeft ie ook geen ping antwoordgevert. Kortweg: Een Xbox geeft nooit antwoord op een ping omdat die funktie niet ingebouwd is. Enne... Een goeroe die niet weet wat een MTU is is geen goeroe... Ga dus gerust met je Alcatel aan de slag. Fardo heeft helemaal gelijk.
Hij wist wel wat een MTU was, kon het alleen niet vinden bij al die instellingen omdat ie zelf andere spullen heeft. En dat ie niet over dat pingen komt omdat ie niet weet hoe een xbox werkt en in elkaar zit. En ik zei figuurlijk gesproken Zal ff die thread gaan doorspitten om het antwoord te zoeken...
Fardo weet jij precies waar en welke instellingen ik moet veranderen om me modem te tweaken (hoe moet dit trouwens) en die MTU te verhogen? Ik kan het antwoord niet echt halen uit die andere thread namelijk, ben een noob met wat betreft al die verbindings shit . Modem is Alcatel Speedtouch, router is Vigor2200USB.
Oeps! Is dat een Alcatel USB modem? Zo'n rond groen geval? Volgens mij werkt de tweak alleen voor de Speedtouch Home modems en niet voor de USB modems.
Dat is waar las er ook overheen ... ik ben bang dat je een andere modem moet kopen ... want de mtu van de speedtough home usb modems kan je niet aanpassen... ik las er overheen omdat je het ook over een router hebt gehad... kan je in de router settings je mtu aanpassen? ... als dit niet kan moet je naar een andere modem gaan uitkijken .. of de helpdesk van je provider bellen en gaan klagen
ook niet in de advanced settings? Als je eerst geen problemen hebt gehad en nu wel zal ik als ik jou was gaan klagen .. mogelijk heeft jouw provider iets veranderd
Nou, dan moet je toch echt beter uit uwes doppes kijkes. Telnet naar je Vigor, tik je config password in en tik "WAN MTU 1465" of zoiets. Staat keurig beschreven in het boekje en in de FAQ op de Draytek website. Maar de Vigor staat default al goed, dus dat is je probleem niet. Het gaat echt om je Alcatel.
jeb als hetgoed is staat je vigor nu ook ook op 13.. ,omdat hij iet hoger kan ... het word of een nieuwe modem kopen of de klanten service bellen
Huh? Waarom denk jij dat de Vigor niet hoger kan? Een Vigor staat default op 1460 of 1470 of zoiets en dat is prima voor gebruik met Xbox Live.
... als de modem gecapt is dan zet mijn router hem automatisch op de maximale setting van mijn modem... ik dacht dat de vigor dat ook doet .... dus als mijn modem niet verder kan dan een mtu setting van 1345 ... dan meld de router ook een mtu setting van 1345 toch of heb ik weer te veel Guinness gedronken
In het boekje staat: 'In Windows 2000 en XP kan u de MTU waarde aanpassen in de registry HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\interface-name Waar moet ik dit invoeren en wat ik moet ik zetten bij interface-name?
in welk boekje? ... want volgens mij kan je de mtu waardes niet veranderen van een speedtough usb ... als Live gewerkt heeft en nu niet moet je de helpdesk bellen van provider!
Nee, doed. De MTU van de Vigor wordt niet aangepast, maar bij netwerkverbinding geldt weer zoiets als "Een ketting is zo sterk als de zwakste Fardo". Als je dus een verbinding hebt waarbij de MTU van je PC op 1470 staat, die van je router op 1460, en die van je modem op 1320, en bij je provider staat het zooitje op 1450, dan is de MTU waarde van je totale verbinding 1320. Vergelijk het met een pijpleiding. Stel je bouwt een waterpijp die overal 200cm doorsnee heeft. (een riool of zo). Maar tussen twee stukken riool past niet zo'n dikke buis en dus verbind je dat met eerst met een plastic buis van 40 mm en vervolgens met een stukje koperen buis van slechts 12 mm doorsnee. Je zult toch wel kunnen begrijpen dat dit riool geen keutel van 50 mm doorsnee kan transporteren en ook geen poepie van 20mm doorsnee. MTU = Maximal Transmission Unit. Dat is de grootste grootte die een packet kan hebben alvorens het gefragmenteerd wordt. (in stukjes opgeknipt). Normaliter mag je IP packets gewoon fragmenteren, maar vanwege het bijzondere karakter van Xbox Live communicatie ("we wille geen lag!!!") heeft MS ervoor gekozen om fragmentatie te verbieden. Dus *moet* jouw verbinding ondersteunen dat de XBL packets ongefragmenteerd door de pijp heen kunnen fietsen. De XBL packets kunnen maximaal 1365 bytes groot zijn, dus moet jouw verbinding ondersteunen dat packets van 1365 bytes niet in stukken geknipt hoeven te worden. In techno taal: Je MTU size moet over de hele verbinding tenminste 1365 zijn. Dus de MTU van het ene apparaat wordt niet aangepast aan het andere apparaat, maar er geldt wel dat de kleinste MTU de waarde van de totale verbinding bepaalt. Snapz?
Jeb ... Damm ... dat bedoelde ik ook ... alleen kan je het beter verwoorden dan ik .... Mjah ... ik zal mijn citaat maar ff veranderen ... Maar Gunit zei ook dat live eerst wel werken... het lijkt er dan toch op dat zijn provider iets heeft uitgesppokt ... alleen het is wel vreemd dat andere hier nog niet klagen