[PC] [RTS Games] Classics

Discussie in 'Games' gestart door Lucca, 26 aug 2005.

1. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    In de ban van.... Classics.

Dat heb ik in ieder geval op dit moment, lopend langs budget bakken en met een PC thuis met niet al te hoge specs, zijn deze classics een leuke oplossing voor het spelen van vermakelijke games achter de PC.

Ten eerste ben ik een grote fan "Starcraft" plus de uitbreiding "Brood War".

Al vele uren zitten in deze RTS, zowel off als online. Tactieken bedenken, rassen zorgvuldig uitpluizen, nog nooit heb ik zoveel uur in een RTS game gestoken als deze. Fantastisch hoe alles is in balans is tussen de rassen, maar ook de Singleplayer missies zijn een waar genot.

Ten tweede heb ik Age of Empires 1 & 2, plus beide uitbreidingen helemaal grijs gespeeld. Vooral singleplayer maps downloaden van het internet is echt super (Tamerlane maps _O_)

Sinds kort ben ik ook in de ban van Settlers. Opzich wel leuk, maar de ik ben niet zo'n micromanagement persoon..

Maar goed, het idee achter de topic..

Spelen hier nog meerdere mensen Classic RTS games? Zo ja, welke, aanraders? Ervaringen met bijvoorbeeld Starcraft?

We zien wel waar het schip strand :+

Laatst bewerkt: 15 dec 2005
  2. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Ik speel regelmatig Age of Empires 1 & 2. Singleplayer én online op MSN ZONE.
    Ik zit zelfs in een clan, die spel is gewoon egt zó goed gemaakt:)

3. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nog te slecht om online te spelen :+, daarnaast ben ik een langzame starter en dat breekt me zo ontzettend snel op bij Age of Empires: Age of Kings.

De uitbreiding vind ik overigens echt heel goed, The Conquerers bedoel ik.

4. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Red Alert blijft de bom, ik zoek hem ook voor de ppc. Anyone?

5. Dj Demonic

Dj Demonic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zeg "grote fan", het is brood wars :+

maar on topic, ik vind battlezone 2 helemaal geweldig, the best 4 euro's i've ever spent :cool: ook uit de budgetbak een keer gehaald ,ik vind het een retecool spel..

http://www.pandemicstudios.com/games/bz2/

6. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Age of Empires 2 en Red Alert 2 blijven vet.
    Warzone 2100 is toch wel nog steeds de vetste RTS ooit :cool:, honderden/duizenden mogelijke eenheden.

7. Knarf

Knarf X-Power.be

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nooit zo veel tijd om oude rts games van me weer eens te spelen (link naar collectie in handtekening), volop nieuwe games. Maar met zo'n regenachtige vakantie als nu heb ik toch een paar rts games weer flink gespeeld. Zo ben ik weer veel met Homeworld (1) bezig geweest en ook wat AoE 2 gedaan. En ik heb ook Rome Total War, voor zover je dat een classic mag noemen :eek:, weer uitgespeeld.
    Dat Battlezone ziet er idd wel goed uit jah, misschien ook eens in de budgetbak gaan zoeken :)

8. Hazard

Hazard 'Schaduwen'

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 'm nu niet meer, maar Dark Reign 2 vond ik toch zo ongelofelijk vet!
    De graphics waren echt prachtig (nu zijn ze nogsteeds niet zo slecht imho) en het speelde heerlijk. Niks beter dan met dat GFX festijn overal lasers, ontploffingen en reflecties te zien terwijl je je tegenstander tot as verwerkte \o/

Dat water reflecteerde ook trouwens btw, op die screen hierboven staat 't dan volgensmij uit.

Maar m'n all-time favorite is toch Total Annihilation.
    Dat spel was gewoon te vet! Prachtig gewoon _O_

9. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Zijn er meschien ook gratis legale RTS GAMES CLASSICS te downloaden?
    gratis en legaal hé!

10. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Jongens, niks schopt de kont zo hard als DUNE 2 _O_.

Heb dit spel zo veel gespeeld vroeger, echt geweldig. Vernieuwend, leuk en redelijk pittig voor zijn tijd!!

11. Olifunf

Olifunf Runnin on Acid

Leuk Bevonden:
    16
    Ik ben nog steeds in de ban van Z steel Soldiers veel mogelijkheden veel maps en een moeilijke campaign met een vet verhaal :)

12. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    _O_ Dune2 _O_

13. Beowulf

Beowulf Intellectual Killer

Leuk Bevonden:
    1
    Civilisation 3 is ook erg verslavend. Is een turned based spel en niet echt real time, maar toch wel eens de moeite van het proberen waard. De uren vliegen voorbij. Is voor 5 euro te koop trouwens.

14. Knarf

Knarf X-Power.be

Leuk Bevonden:
    0
    Ik herinner me die game ook nog. Daar heb ik me eigenlijk maar even mee vermaakt. Die kleine robotjes spraken me gewoon niet zo aan, verder geen slechte game geloof ik.

15. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Z steel soldiers ben ik ook nog een beetje mee bezig, zeer leuk resource system, elke map is in vakken ingedeelte, verschillende grootes en zo, en ranken van 1 tot 5 (hoogste die ik in elk geval gezien heb) en dat staat voor de hoeveelheid credits die je per minuut krijgt (in duizenden dan), in elk vak staat een een klein torentje met het nummer erop die gecaptured kan worden. Je moet constant elk vak verdedigen. Je kunt niet zomaar in je basis gaan zitten en verdedigen.

Laatst bewerkt: 27 aug 2005
  16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Dan is mijn classic RTS toch wel Warcraft 1 en 2. :cool:

17. Dj Demonic

Dj Demonic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http:www.the-underdogs.org

zo traag als dikke stront, maar 100% legale ouwe shite

18. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Thnx;)

edit// zó, ckr traag als ''dikke stront!!!'' :eek:

Laatst bewerkt: 27 aug 2005
  19. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    OMG

*gaat zich schamen, dat klopt helemaal :D

Ik heb het spel hier naast me liggen en ik spel het verkeerd :{

20. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Doe jij het nog niet goed he. Het is Brood War, niet Brood Wars. :9 Maarjah das dan ook een beetje mierenneuken van mij.

Even ontopic: Ik zelf speel StarCraft Broodwar nog om de zoveel tijd online. En ik heb vroeger vanaf Red Alert 1 eigenlijk ongeveer alle rtssen gespeeld. Ah die goede oude tijd. :p

Deel Deze Pagina