Ruilen bij Freerecordshop

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door OPL, 8 jul 2004.

  1. OPL

    OPL Active Member

    Berichten:
    479
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Driv3r gekocht, maar na 3 dagen heb ik het al uitgespeeld. Ik heb de bon (van freerecordshop) nog en daarop staat dat je het binnen 14 dagen nog kan ruilen. Geld dit ook als je het spel al gespeeld heb? Of moet die veiligheidszegel (die witte stikker bij de opening van het hoesje) nog intact zijn? Heeft iemand daar ervaring mee?
     
  2. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb ik wel ervaring mee...
    je kan 'm gewoon ruilen, maar je geld krijg je niet terug.

    dus tegen een andere games ruilen, met evt. bijbetaling dan...
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ik denk dat de zegel intact moet zijn. Je kan nl kiezen om zo een zegel erop te laten zetten voor als je niet zeker weet of het goed is (hebben mn ouders toen met kerstmis gedaan), en toen was het zo dat wanneer de zegel eraf was je hem niet meer kon ruilen voor een ander. Als de disc kapot is kan je hem denk ruilen voor een nieuwe, maar ik denk niet dat je er een andere game voor krijgt. Maar het is altijd te proberen.
     
  4. Ghost

    Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij Frs doen ze niet aan zegels :|

    Maar om die reden die jij nu geeft, ruilen ze het natuurlijk niet om.
    Maar jij snapt ook wel dat zij dat niet weten, dus andere reden is wel op zijn plaats.
    Maar dat kan je vast wel verzinnen.
     
  5. PmH

    PmH Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan het spel gewoon terug brengen.maar als je een beetje sociaal bent breng je dat spel niet naar eerst 3 dagen spelen weer terug.
     
  6. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb 't een keer met the sims gedaan...
    ik naar de winkel, verteld dat m'n zus de game al had (had em nl voor haar gekocht ;))
    geld kon ik niet krijgen (hij zat niet in de seal) maar ruilen tegen een andere game was geen probleem :)
     
  7. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Als je een beetje goed bent opgevoed, dan doe je zoiets gewoon niet want dat is pure oplichterij. Ruil 'm gewoon hier op 't forum, iedereen blij.
     
  8. tecmo

    tecmo user

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    0
    nu weet ik weer waarom ik nooit bij freerecordshop koop...omdat de spellen altijd zijn beschadigd:D.....had hier vroeger namelijk veel ervaring mee...man wat waren die spellen bekrast zeg.
     
  9. Hans NL

    Hans NL Active Member

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    oplichting right. als er op die bon staat dat je binnen 14 dagen kunt ruilen zie ik niet wat er oplichting is :confused:
     
  10. OPL

    OPL Active Member

    Berichten:
    479
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het geen oplichting ik betaal 60 euro (132 gulden) voor een spel wat ik nooit uit kan testen, ik weet dat ze bij andere winkels 24 uur hanteren maar bij FRS niet. Als zij hem dan gewoon terug nemen is dat alleen maar relaxed... Maar moet je trouwens een reden geven om hem terug te brengen dan?

    /edit dit staat op de bon:

    - Ruilen kan met de originele kassabon of de originele productverzegeling
    - Bij geld retour moet er en een kassabon aanwezig zijn en moet het product verzegeld zijn.
    -Het product kan alleen onbeschadigd teruggebracht worden.
    -Ruilen van een product kan maximaal 1 keer.

    en zo gaat het nog even door, maar die zijn neit van belang...
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2004
  11. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan hem gewoon na 3 dagen ruilen, ze doen niet aan verzegelen.
    ze kijken alleen of die beschadigd is en of het boekje er nog bij zit.
    ik vindt het ook helemaal geen oplichting, als je nou gewoon net als bij cd's het eerst even kon proberen. En het komt toch op het zelfde uit, zij hebben 60 euri gekregen en zij een spel kwijt, het is na het ruilen alleen een ander spel, so what ?
     
  12. DutchBastard

    DutchBastard 360 addict

    Berichten:
    623
    Leuk Bevonden:
    2
    Euh volgens mij biedt FRS de serevice zelf en waarom zou je hen oplichten als je van die mogelijkheid gebruik maakt. Ik koop games waar ik over twijfel ook altijd bij de FRS en zeg dan ook dat ik hem waarschijnlijk om kom ruilen.

    Miischien dat de mensen die het oplichterij etc. vinden gewoon een beetje balen van al die ruk-games die ze in hun kast hebben staan terwijl ze ze gewoon hadden kunnen ruilen... :+
     
  13. Cyber-Ninja

    Cyber-Ninja Active Member

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    1
    En hoe zit het dan met de niet goed geld terug garantie?
    Blijkbaar vondt hij het niet meer goed in die 14 dagen.

    Wat ik eigenlijk ook zou willen weten is. Stel je koopt een game maar na een week kom er er achter dat er in het spel een grote bug zit waardoor je niet meer verder kan spelen. En wat nu? Kan zou je hem gewoon terug kunnen brengen omdat er een fout in zit?
     
  14. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    ik ken iemand die bij de frs werkt... 's weekends mag ie dvd's cd's en games meenemen :) vind het dus niet heel gek dat die dingen beschadigd zijn, al heb ik er zelf nog niet mee temaken gehad.
    gewoon zeggen dat je 'n andere cd wil!

    ik zeg altijd maar... niet goed, geld weg! :{
    niet overal heb je zo'n service als bij de frs!
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2004
  15. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    In Tilburg hebben ze die regel ook: binnen 14 dagen omruilen, maar ze zeggen er heel duidelijk bij: dit geld niet voor games, cdroms enzo......dus in Tilburg werkt dat niet
     
  16. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    btw, het zijn nog altijd dvd's
     
  17. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij freerecord shop is het heel simpel. Vooral als je een member pasje hebt. Dan kan je altijd binnen 14 dagen ruilen. Max 1 keer.
    En al is het voor een verjaardag dat kan je het spel laten sealen, dan kan je hem nog later terugbrengen. Suc6 ermee.
     
  18. Alfa V6 Man

    Alfa V6 Man Don Corleone

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    0
    Mij is het wel eens gelukt om spullen 2x te ruilen... Maar ja, er gaan ook elke maand genoeg euro's richting FRS, dus hier in sittard/geleen/maastricht doen ze er niet moeilijk over :)
     
  19. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Waarom ik het oplichterij vind? Da's heel simpel, ruilen is bedoeld als je iets niet goed vindt, als het product defect is of als het product dubbel is gekocht. Niet om even fijn een game uit te zoeken, uit te spelen en dan een nieuwe game te halen.

    En FYI, ik koop mijn games altijd overwogen. Bevallen ze niet, dan licht ik daar niet de winkel voor op, maar gebruik ik XBazar om met iemand een game te ruilen of gewoon m'n verlies te nemen door hem te verkopen. Maar het aantal miskopen wat ik heb gedaan is op een hand te tellen, dus ga iemand anders lastigvallen met je slappe zelfverzonnen argumenten.
     
  20. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    FRS bied deze service zelf aan, ik vind het daarom geen oplichterij dat je de game na een aantal dagen terugbrengt, zij kiezen voor deze regel, om klanten te winnen (en op deze manier win je echt wel klanten).
    Verder heeft FRS niet overal deze regel, in de omgeving Amsterdam, en Rotterdam hebben ze deze regel zeker weten wél. In de andere regio's weet ik het niet, al heb ik wel een keer van iemand via Xbox Live gehoord dat in Nijmegen deze regel niet geldt voor CD Roms en andere software.
     

Deel Deze Pagina