1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Ryse: Son of Rome

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 13 jun 2013.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb nog geen One, maar snap de kritiek ook niet helemaal. Viking vond ik echt een super game en dit lijkt er op, goed toch?
     
  2. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah kijk! Iemand die het spel daadwerkelijk gespeeld heeft geeft zijn mening. Wat verfrissend tussen al die niet/onderbouwde meningen \o/
     
  3. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    De reviews hebben genoeg onderbouwing. Het spel is gewoon niet goed, punt. Maar zelfs slechte games kunnen vermakelijk zijn.
     
  4. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doelde op forumbezoekers die hun gehele eigen mening baseren op een gelezen review ipv het spel zelf gespeeld te hebben. Ik merk dat ik steeds minder op dit soort fora kom omdat iedereen dingen blijft roepen zonder enige hands-on ervaringen.

    "Het spel is gewoon niet goed, punt." Lijkt in dit geval ook puur gebasseerd te zijn op reviewscores, of ben je een van de gelukkigen die een xboxone uit Duitsland heeft gehaald?

    Ik vond het vechtsysteem dat ik zelf gespeeld heb in de testversie op gamescom behoorlijk goed in elkaar zitten maar wel aan de makkelijke kant. Ik ben vooral benieuwd hoe moeilijk het spel is op de hogere moeilijkheidsgraden.

    @ Sen: wat verandert er op de hoge moeilijkheidsgraad? Meer enemies/betere enemies?
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2013
  5. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Als de game echt slecht was geweest dan had ie nog veel lager gescoord. Daarnaast verschilt de definitie van slecht per persoon, vroeger toen ik op de Havo zat vond ik een 6 geen slecht cijfer ;).

    Anyway, ik vind Ryse er prachtig uitzien maar damn wat is het spel simpel... Er zit een skilltree in maar daar houdt het feest ook echt op. De gameplay is wel tof maar alles voelt niet af aan, daarnaast is de skilltree verre van bijzonder, was er ietsje meer creativiteit in de skilltree gestoken dat was misschien de gameplay wel een stuk boeiender geweest.

    Ik vermaak me er nog wel mee, maar na het uitspelen gaat deze game toch wel stof happen.
     
  6. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik heb hem meteen op moeilijk gezet Kaneda, maar ik denk dat dit spel heel saai zou zijn als het niet pittig is. Je moet echt uitgedaagd worden om de timing echt goed te krijgen en de special abilities op tijd te wisselen.
     
  7. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Nee, want ik hoef geen Xbox One. Ik heb het hele spel op Twitch gezien. Mensen willen graag dat de gameplay goed is omdat het zo mooi spel is. Het is gewoon 6 a 7 uur lang hetzelfde. Je begint met je zwaardje en je evolueert helemaal niet verder qua combo's. Wat je in het begin kan, kan je aan het eind ook. Niks meer. Het spel draait er enkel om de executions mooi in beeld te brengen. Executions die je niet eens kan falen, en bij iedere execution krijg je health regeneration. Wat het spel dus nog makkelijker maakt. Ik kijk naar wat het spel brengt als hack and slash en dan heb je veel betere titels in het genre. Ik hoef het spel niet zelf gespeeld te hebben om te kunnen zien dat dit spel niets te bieden heeft aan de hack and slash liefhebber. Ik snap dat op een beurs dit spel een goede indruk maakt, want dan speel je max. 10 minuten. Pak lekker een Bayonetta uit de kast als je een uitdagende hack and slash wilt. Eentje waar je daadwerkelijk combo's moet maken om te kunnen overleven. Met Ryse hoef je geen combo te maken. Met ouderwets button mashen kom je er ook wel. Af en toe blok je, maar daarna kan je ongelimiteerd rammen. Dat zoek ik niet in dit genre.
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik kan merken dat jij het spel niet gespeeld hebt.
     
  9. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Hij baseert dit dan ook op een gameplay filmpje. :+
     
  10. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Het is niet gevarieerd nee, tenminste niet als het gaat om gameplay. Dat hoeft echter niet zo erg te zijn, als het basisprincipe maar leuk is. Neem bijvoorbeeld klassieke arcadegames, die hebben hetzelfde, en daar kan ik ook erg van genieten.
     
  11. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Op Twitch speelde iemand op Normal en die kon er helemaal niets van. Hij gaf ook zelf toe dat hij maar wat zat te rammen. Maar hij kwam overal wel doorheen. Maakte geen combo. Hij deed amper executions doordat hij zat te mashen, maar het spel strafte hem totaal niet af.

    Maar goed, ik blijf hier wel weg. Mensen die 60 euro hebben betaald voor een spel, die zijn nog subjectiever dan reviewers die geld krijgen voor een positieve review. Ik vind dat je best een mening mag hebben als je het spel niet gespeeld hebt. Met de sociale media tegenwoordig is alles al bekend en kan ik het zelf bekijken. Metacritic is 61, dat zegt genoeg. Dat zijn 42 mensen die het spel wel gespeeld hebben. Dan mag ik als consument hun mening toch serieus nemen? In ieder geval neem ik die serieuzer dan van een passant hier op het forum.

    Ik heb het spel van begin tot het eind gezien.
     
  12. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Heb hem net gekocht, hopelijk klaar met download straks.

    Hoop niet dat ik een slechte aankoop gedaan heb, en dat ik er langer over doe dan 5 uur wat ik lees online.
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Snap de reviews van deze game niet helemaal. Is namelijk echt een super toffe game! De actie, graphics en combat zijn echt bizar! True, er zit niet veel afwisseling in, maar het steekt tof in elkaar, dus stoor me daar totaal niet aan. De landing bij de Engelse kust was gewoon episch!
     
  14. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Dat bedoel ik, voor mij geeft het spel hetzelfde gevoel!
     
  15. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het deze avond ook voor de eerste keer gespeeld, en sluit mij volledig aan bij deze mening. Ik heb een moeilijker level gekozen in het begin, en heb toch hier en daar een stukje 2-3 keer moeten doen. De combat is iets dat je moet leren aanvoelen, wat de combo's en executies beter maakt naarmate het spel vordert. Ik heb net voor de eerste keer 2 executies tegelijk gedaan, waarvoor je beloont wordt met de mooiste graphics die ik tot nu toe gezien heb in een game.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    En dat zullen we over 3 jaar nog steeds zeggen van grote titels. :+
     
  17. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Ben em al 2 dagen aan het spelen, wat een PRACHT game!

    Ik geniet echt elke minuut van de graphics en executies, wat geweldig gedaan!

    Heb er meer plezier aan dan Crysis. :)
     
  18. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    [​IMG]
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Op andere fora lees ik behoorlijk positieve reacties op Ryse. Zij vinden allemaal dat het niet de lage cijfers verdiende. Ik zie het in 2014 wel wanneer Ryse 10 of 20 euro is ofzo.
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar hoe objectief is iemand die net een nieuwe console heeft en een mooie game.. Dan zit je denk ik helemaal in de zevende hemel van nieuwigheid en vind je alles vet
     

Deel Deze Pagina