[PC] S.T.A.L.K.E.R. : Shadow of Chernobyl

Discussie in 'Games' gestart door Zeroine 83, 21 mrt 2007.

1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Naam : S.T.A.L.K.E.R. : Shadow of Chernobyl
    Ontwikkelaar/Uitgever : GSC Game World/THQ
    Genre : First Person Survival Shooter (?)
    Multi-Player : Ja (maar het is de SP die je wilt hebben)
    Releasedate : Reeds verschenen

Korte omschrijving : "It's got some quirks, but S.T.A.L.K.E.R. delivers a dynamic and impressive first-person gameplay experience you won't soon forget."

Enkele screens :

Ik moet er wel bijzeggen dat ik nu ik de game gespeeld heb vind dat de screens het spel geen eer aan doen. De game is grafisch zeker niet next-gen, maar zo "lelijk" als de screens ogen is het ingame echt niet ! :eek:
    Stukje uit de review van GameSpot over de graphics en systeemeisen : "Though already dated by a few years, S.T.A.L.K.E.R. still looks good, and its visuals are on par with Half-Life 2. What the game lacks in modern-day graphical pizzazz, it makes up for with intricate detail and immersive atmosphere. There's something to be said for the game's environments, which are infused with a ton of character and detail. It feels like the postapocalyptic landscape it's supposed to be. The countryside of the zone feels rugged and wild, with abandoned towns and compounds littering the landscape. Each locale has its own particular feel to it, so you never feel like the world was made with cookie-cutter building templates. The sense of exploration is marvelous, and it's the little details that make the difference. While you won't need a high-end system to play the game, the sheer size and scope of the world are such that it really helps the frame rate if you do."

GameSpot Gamepage met daarin de review, meer screens, filmpjes, etc.

Anyways, ik heb de game daarstraks ff gauw geinstalleerd om te kijken hoe ie draaide. Maar als ik de review moet geloven is de game een frisse wind binnen het FPS genre vanwege het free-roaming/exploring en overlevingsgevoel wat de game creeert. Je bent namelijk vrij om te doen en laten wat je wilt (de game is dus absoluut niet lineair, heeft zelfs alternatieve endings afhankelijk van hoe je speelt !) maar je zult constant op moeten letten dat je de juiste wapens, de daarbij behorende munitie en genoeg medipacks bij je hebt omdat je nooit weet wat je tegenkomt. Dit gecombineerd met een creepy sfeertje en redelijk sterke A.I. Mij lijkt het in ieder geval een titel waarvan het zeker de moeite waard is als ik me er eens in ga verdiepen, is toch weer wat anders dan de standaard FPS, plus je hebt er geen mega PC voor nodig. En vandaar dat ik mijn enthousiasme met jullie wil delen in deze thread :)

Laatst bewerkt: 21 mrt 2007
  2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    1 ding: Die screens doen de game geen eer aan. Wat is dat voor pixelbrij :'-(. Dat gamespot eens betere screens pakt en/of beter compreseerd en/of verkleind... .

3. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Die derde screen laat mij toch wreed, maar door die andere screen lijk me de game veel minder =(

4. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    heb het spel sinds gister. ff gespeeld, maar eerste indruk vond ik niet best.
    grafisch viel het mij eerlijk gezegt tegen met wat ik ervan gezien heb. (en ik heb toch alles op max staan)

Daarnaast vind ik de geluiden echt KUT en het oogde allemaal nogal houterig.

5. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat de game het vooral moet hebben van de sfeer en het feit dat het zich bij de kerncentrale van Chernobyl plaats vindt wat ook een beetje mysterie om zich heen heeft natuurlijk.

6. daantjuh_15

daantjuh_15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het spel ook, het is opzich wel geinig...maar ik had er veeeel meer van verwacht....5 jaar mee bezig en dan dit...., het is wel leuk bedacht maar t ziet er allemaal zo simpel uit..tot nu toe nog leuk...maar voor hoelang weet ik niet

7. s0kkie

s0kkie Nicolas Corbin

Leuk Bevonden:
    0
    als je van Oblivion houdt en het niet erg vind om met pistolen, machinegeweren en shotguns rond te lopen, dan is dit een tof spel
    als je van HL2 of bijvoorbeeld FEAR of Doom 3 houdt, dan is dit een zwaar kut game

8. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb 'm ook al een paar dagen en het is opzich wel een leuk spel, alleen het is grafisch niet super. Er hangt een goede sfeer, maar de wapens voelen niet fijn aan.

Ik had er helaas meer van verwacht.

9. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Heb het spel nu ook een tijdje gespeeld en vind er eigenlijk weinig aan, de sfeer die neer is gezet is oke, maar de aliens die er in voor komen is echt crapp, evenals de gameplay voelt houterig aan

10. Scrisisssszzzz

Scrisisssszzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De graphics zijn verouderd omdat ze er 5 jaar mee bezig zijn geweest. daar kan ik wel mee leven, maar dan nog is het niet echt boeiend.

Het enige wat nog leuk kan zijn, is dat een groot deel van de game exact nagemaakt is van het echte tjernobyl, althans dat zeggen ze..

Verder is het idd te vergelijken met Oblivion qua wapens en hoe het aanvoelt, alleen het je bij Oblivion echt het gevoel dat je in 1 grote wereld speelt, omdat je bv overal de toren van de hoofdstad kan zien.. In Stalker bestaat de hele map toch uit aparte maps die wel heel mooi verdekt worden met laden ( terwijl je bv over een brug of pad loopt)..

Je moet het echt willen spelen wil je door het begin komen. Dit spel had 1,5 jaar eerder uit moeten komen

11. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    wel bizar hoelang hij al in ontwikkeling is, ik weet nog dat ik dit spel paar jaar geleden zag en dat het echt het mooiste was wat ik ooit gezien had, en nu is het gewoon lelijk.

12. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    De graphics zijn zeer matig en dus niet next gen. Dit komt door het vele uitstel wat de game heeft gehad. Dit was de oorzaak van ''zaken'' met de maffia.

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Waarom zijn de requirements van deze game echt abnormaal?

14. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt sterk op de enige van BF2... Dit kan ook gewoon toeval zijn....

15. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    Juist niet vind ik, BF2 ziet er veel beter uit en draait nog eens beter ook.
    houterige animaties
    domme ai
    oogt erg korrelig allemaal
    slechte voice acting
    goedkoop verhaal
    saaie omgeving
    domme beesten om je heen

of te wel, vind er niks aan.

16. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Omdat die zwaar fout zijn en Zero heeft het proefondervindelijk ondervonden ;).

17. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    ik moest wel lachen toen ik de advertentie zag op de achterkant van de PU

in 2012 neem je wraak

:lol: :lol:

18. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Wat is daar grappig aan?:{

19. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    de game is al een paar jaar uitgesteld, en het lijkt op die manier dat dat de releasedatum was..

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weinig aan toe te voegen :) Anyways, ik ga de game in ieder geval wel een kansje geven.

Deel Deze Pagina