In 2004 lanceerde Ascaron Entertainment de Hack & Slash RPG Sacred op de PC. Ascaron bereidt momenteel Sacred 2: Fallen Angel voor, deze titel verschijnt eind 2008 op de PC, de PlayStation 3 en de Xbox 360.
Sacred 2: Fallen Angel is eigenlijk een voorloper van Sacred. De game begint in het Ancaria van 2000 jaar geleden. Het land werd ooit geregeerd door de Seraphim, dankzij hun controle over de T energie, wat de levenskracht van de planeet is. Ze verloren echter hun interesse in de wereld en ze leerden de High Elves om de T energie te gebruiken. Sindsdien zijn de High Elves de belangrijkste kracht geworden. Ze strijden nu echter onderling. De adel en de kerk vechten elk om de controle van de energie. Tegelijk proberen andere rassen de T energie te stelen om zelf het belangrijkste ras te worden. Door deze strijd evolueert de T energie, waardoor het land veroverd wordt door chaos.
De speler moet kiezen tussen het versterken van de chaos of het genezen van het land. Deze keuze maak je door te kiezen tussen de Light en Shadow campagne. Beide campagnes passeren ongeveer dezelfde paden, maar de doelen in het spel liggen sterk uit elkaar. In de ene campagne moet je bijvoorbeeld iemand verdedigen en in de andere hem vermoorden. Na het kiezen van een pad moet je kiezen uit vijf klassen. De game telt zes verschillende klassen waarbij de Seraphim enkel beschikbaar is voor Light en de Inquisitor alleen voor Shadow. De ene is namelijk puur goed en de andere puur kwaad. De cyborg Temple Guardian, de magische High Elf, de ondode Shadow Warrior en het natuurwezen Dryad zijn beschikbaar bij beide campagnes.
Met je personage reis je dan door de wereld van Ancaria op zoek naar nieuwe missies. Om te reizen kun je tevens een paard gebruiken. Elke klasse heeft een eigen type rijdier, je kunt een klasse dus herkennen aan zijn rijdier. Tijdens de game verken je vooral kerkers en voer je missies uit. Dit komt vooral neer op vechten waarvoor jouw personage steeds de nodige vaardigheden heeft. Bij elke klasse begin je met een tiental verschillende vaardigheden. Dat aantal breidt verder uit door te stijgen in level. Je moet natuurlijk wel eerst ervaringspunten verdienen door vijanden te doden. De vaardigheden kunnen ook aangepast worden aan je eigen smaak. Zo worden ze sterker of effectiever tegen bepaalde vijanden. Het zorgt er ook voor dat twee personages van dezelfde klasse toch kunnen verschillen qua vaardigheden.
De game beschikt ook over een coöperatieve multiplayer waarbij je met een simpele druk op de knop een andere speler uitnodigt om mee te spelen. Je speelt dan samen verder vanaf het punt waarop de eerste speler zat. De tweede speler mag alle voorwerpen en ervaring die hij verzamelt wel houden voor zijn game. Het loont dus om de moeilijkere kerkers samen aan te pakken in plaats van eindeloos te trainen. De AI van de vijanden stijgt wel om het oneerlijke voordeel van de speler aan te pakken. Op de PC kun je met zestien spelers werken, op de Xbox 360 en de PlayStation 3 met vier. Het resultaat kunnen we eind 2008 bewonderen op de PC, de PlayStation en de Xbox 360.
Voor meer info, foto's en video's ga je ff naar: http://xbox360.ign.com/objects/892/892609.html
Voor een pre-order voor maar 31,99 euro: http://www.gamehubs.com/XBOX360/sacred-2-fallen-angel.html
Hier een interressante video, duurt wel meer dan een half uurtje maar is de moeite waard
Reeds is bekend geworden dat het spel op 12/15 Mei 2009 op de 360 zal verschijnen, dus helaas nog even wachten.
Ik denk dat dit een top-game gaat worden, wat denken jullie?
Laatst bewerkt: 6 mei 2009