1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Saints Row vs Grand Theft Auto

Discussie in 'Algemeen' gestart door Robby Bobson, 12 sep 2006.

  1. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Het moet toch gebeuren. De vergelijking tussen de eerste geslaagde game naast GTA in het genre, en GTA zelf.

    Ik ben al jaren een groot Grand Theft Auto fan, met Vice City nog altijd als hoogtepunt.

    Wat vind jij beter aan Saints Row dan aan GTA, of andersom uiteraard?

    Saints Row:
    Dikke Graphics (parelmoer lak _O_)
    De sfeer (tegenover GTA:confused:A vind ik de sfeer hier net iets leuker..)
    Wat er allemaal te doen is (Side missions en dergelijke vind ik erg geslaagd)
    Het aanpassen van je character (wat ik ook erg geslaagd vind)
    Verhaal
    Muziek, ben groot fan van HipHop, en de nummers die in GTA zitten, spreken mij over het geheel minder aan dan de nummers die in Saints Row zitten..

    Grand Theft Auto: SA
    Grote. Echt enorm, en nog wist ik er de weg. Dat is bij Saints Row veel minder. Het is kleiner, maar ook chaotischer. Moet altijd de wegwijzer aan zetten.
    Voertuigen. Ik mis de helikopters, vliegtuigen en motoren toch best wel in Saints Row..
     
  2. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Komt de zoveelste....

    Waarom altijd die vergelijking met GTA??? omdat het er zoveel op lijkt??
    En alle andere sandboxgames dan?

    Zijn gewoon allebei erg goede games.

    Altijd maar weer vergelijken met andere games =(
    Je moet straks gaan vergelijken als SR 2 uit komt dan pas ga je vergelijken met deel 1.

    Maar goed dat is mijn mening ;)
     
  3. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    De vergelijking van Saints row en GTA SA is fout. SR is next Gen. GTA is nog niet next gen gegaan. Echter als je eerlijk bent is SR niet orgineel en dat doet me toch wat af. Ook zijn er nog wat een heleboel foutjes op SR voor next gen.

    GTA blijft toch mijn favoriet. SR is goed maar meer nog momenteel niet.En zoals God's Gamer zegt mis je na een tijd andere voertuigen. Wat de speelduur verkort.
     
  4. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Het meest irritante aan GTA heb ik altijd die missies gevonden (waarbij je bijvoorbeeld met een speelgoed vliegtuigje bommen moet plaatsen). Ik vond dat absoluut niet passen bij de sfeer en gelukkig heeft Saints Row alleen maar serieuze opdrachten, als je begrijpt wat ik bedoel. Voor mij is Saints Row in elk opzicht beter dan GTA, ik vond de grootte ook alleen maar vervelend. Je was 15 minuten bezig om van de ene kant van de map naar de andere kant te komen en onderweg was er ook nog eens geen flikker te beleven ;) In Saints Row is er eigenlijk op iedere straathoek wat te doen.

    Het enige wat ik mis zijn eigenlijk het vele bloed dat GTA wel had en Saints Row niet en de vliegtuigen. De motoren mis ik niet, ik heb niets met motoren eigenlijk, alleen met auto's (die ook weer veel beter zijn in Saints Row dan in GTA).
     
  5. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    ie vliegtuigjes zijn juist leuk. Is niets moeilijk aan en zo. In gta had je ook wel wat te doen. SR is soms te veel van het zelfde. 5 keer pimp dingen , 4 kee rverzekerings oplichten. En die zijn zowaar allemaal het zelfde. heb er niets gaan doen 1 er van en rest doe ik niet.
     
  6. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    De GTA's in het algemeen vind ik beter.

    - De soundtrack van Vice City was geweldig, die van San Andreas ook. Misschien omdat ik erg van classic rock houd, maar dat ontbreekt een beetje in Saints Row. Verder vind ik de hip-hop in Saints Row niet erg geweldig. Het is niet zo dat ik niet van dat genre houd, maar geef mij maar de bekendere artiesten als N.W.A., Dre Dre, Snoop Dogg etc.
    - In Saints Row zit verdraaid weinig humor, terwijl er in GTA SA toch best wel veel te lachen viel. De radio stations proberen grappig te zijn, maar het mislukt.
    - De missies vind ik op de een of andere manier saai. Ik ben nog geen enkele missie tegengekomen die echt memorabel is.
    - De missies zijn makkelijker dan in GTA San Andreas.
    - Door alleen maar auto's mis ik de afwisseling in de missies. In San Andreas vond ik de vliegmissies erg tof.
    - Geen boten.
    - Als je ergens naar toe wil, klik je gewoon op de kaart aan en je krijgt een uitgesteppilde route. Misschien leuk, maar het wordt er wel erg makkelijk op. In Vice City en San Andreas werd je gedwongen om de omgeving te leren kennen.
    - Het personage spreekt niet. Misschien leuk als je graag met verschillende personages speelt (afro, asian etc.) maar van mij mogen ze gewoon één selecteren en hem dan iets laten zeggen. Dan krijg ik toch een beetje het film gevoel.
    - Stillwater is één grote stad, maar helaas lijken alle delen te veel op elkaar. Vice City is toch wel het beste voorbeeld hoe je in een kleine stad toch veel verschillende wijken kan maken. Misschien is Chicago in het echt zo, maar als locatie voor een game vind ik de stad saai. Geef mij maar Miami.
     
  7. dannyff

    dannyff Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben altijd al grote fan geweest van GTA.. GTA 3, Vice City , San Andreas .. vond het allemaal top spellen.
    Speel nu ook met veel plezier Saints Row .. alleen ik mis na een tijdje tog wel de motoren , boten en vliegtuigen..
    De missies van Saints Row zijn best eentonig.. je doet een (paar) missie(s) en dan doe je weer een stronghold .. gewoon een gebouw leegruimen door "simpelweg" alle gasten daar neer te knallen.. En de missies zelf zit ook niet zo veel variatie in vind ik.

    Maar ik speel Saints Row nog steeds met veel plezier !
     
  8. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké, ik zie je punt, maar de vergelijking is er gewoon. Simpel. GTA was de eerste, en de beste in het genre. True Crime, en vele anderen volgden, maar waren allen niks vergeleken met GTA. Saints Row wel, en aangezien dit een ontzettend nieuw genre is, met in principe weinig keus als je kwaliteit wil, vind ik gewoon dat de vergelijking gemaakt mag, en kan worden. Ongeacht het feit dat GTA nog geen next gen is..
     
  9. CaLyPsO

    CaLyPsO is Pro!

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    0
    SaintsRow is beter dan gta san andreas en alze broertjes dat is een feit.
    Dat weet elke gta fan wel maar gta4 zou zo erg terug kunnen komen met goede spel. Ik vond gta vice city de beste met die missies enzo en die shop ownerworden. GTA san andreas vond ik de slecht gemaakte spel ooit omdat ze echt totaal geenverstand hebben van gangster dat vond ik echt zo on professioneel.
     
  10. xbox-king

    xbox-king Active Member

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    0
    Het vele bloed wat ze in GTA hadden mis ik juist niet, want dat was echt onrealistisch..
    (bij saints row gaan mensen KO inplaats van dat ze dood gaan met heel veel bloed, en dat vind ik een stuk beter!)
     
  11. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook heel onrealistisch als er geen bloed is als je iemand met een smg nee schiet. Vindt dan toch beter met bloed want dat is juist realistisch. En welke game is tegen woordig wel echt realistisch
     
  12. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Dat vind jij ja oftewel dat is jouw mening. Wat blijft het verschil tussen een mening en een feit toch moeilijk voor sommigen. Maar goed Saints Row is in ieder geval beter dan San Andreas naar mijn mening, maar niet beter dan Vice City. Vice City had echt dat Miami Vice sfeer en de soundtrack was ook nog top. ''We build this city!'' :D
     
  13. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het bij veel spellen onterecht om ze met elkaar te vergelijken, bij GTA/SR vind ik het echter zeker rechtvaardig: Saints row is wel HEEL duidelijk een kloon. Alles is bijna rechtstreeks gekopieerd: De radiostations (maar dan met B-muziek, behalve de klassieke zender en wat hiphop), De opmerkingen die mensen maken (Die maar niet grappig willen zijn), De missiestructuur , het gedrag van de politie, zelfs de bugs zijn vaak precies hetzelfde.
    Saints Row, heeft mooiere GFX, en een paar kleine verbeteringen in vergelijking met "het origineel" (GTA),maar al met al vind ik GTA toch een stuk beter.
    Wat niet wegneemt dat ik heel veel lol heb met Saints Row!

    Groetjes, Gideon
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2006
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Laatst bewerkt: 13 sep 2006
  15. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    ik vind gta toch nog steeds beter, het rijden voelt beter aan, en als je iemand in elkaar slaat heb je ook het gevoel dat je hem echt pijn doet. dat heb ik bij saint row niet. ook mis ik andere voertuigen naast de auto in saint row.

    saint row is een goed spel daar niet van maar het is zo overduidenlijk gekopieerd maar toch mis ik er iets aan.
     
  16. CaLyPsO

    CaLyPsO is Pro!

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan je dat vinden als je nog nooit de echte saintsrow heb gespeeld:confused:
     
  17. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Mijn reactie had ik al eerder in het algemene Topic geplaatst.
    Waar jij er nu dus een Topic voor hebt gemaakt :cool:...

    Mijn Reactie gisteren...
     
  18. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Tsja je speelt ook op een 360 zeg he dus dat is al een dikke vooruitgang op de current-gen consoles, geen wonder dat Saints Row er stukken beter uitziet dan GTA :): Daarnaast zeggen rankings niet altijd veel, maar iedereen kan wel ruiken dat GTA bij iedereen in de smaak is gevallen en wel erg duidelijk.
     
  19. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Volgensmij is SR ook bij iedereen in de smaak gevallen behalve de online optie (Die GTA niet heeft!)
     
  20. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet het niet, maar kunnen ze dat hele hip/hop scene niet per direct de prullebak in mikken?

    Ligt het nou alleen of mij of zijn er meer mensen die dit niets vinden? Vooral GTA San Andreas vond ik om die rede niet 'heel leuk'. Vice city daar en tegen echt top spel. Vind ik persoonlijk zo veel beter als SA. Vooral het script, de sfeer. Dat je een idee had dat jij dat echt was?

    En waarom hebben ze dat 'winkels overnemen' van Vice er bij SA uitgehaald? (op vliegveld/garage na). Dat was toch een geweldig idee?

    Maar om zo ook tot het punt te komen. Ik vind SR veel beter dan SA. Waarom? Ik vond in SA echt totaal geen sfeer zitten en een verhaal waar bij je denkt 'had dat maar weg gelaten...'

    Het verhaal van SR vind ik ook niet heel sterk, vooral het einde niet, maar iig beter. En wat betreft dat de missie van SR eentonig zijn: Dit had ik ook met SA.

    Maar uiteindelijk vind ik Vice City toch de beste. Zat een goed genoeg verhaal in. Goede sfeer. Geweldige muziek. Speelde ook nog eens lekker ook.

    Het enige nadeel van SR is dat het verhaal niet super is en dat ze geen vliegtuigen/moters/boten hebben.
     

Deel Deze Pagina