Samsung 710N

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SabZero NL, 6 jul 2004.

1. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Hej,

Ik ben van plan deze TFT aan te schaffen, ik heb al veel informatie van de samsung afgehaald, en ook dat ie 12 ms heeft enz.

Maar nu was mijn vraag, zijn er mensen die ervaring hebben met deze monitor.
    En of er enige sprake is van Ghosting, als je een spel speelt ( zoals de moderne spellen Ut2004, Battlefield, Farcry enz. )

Hartelijk dank.

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb met deze monitor geen ervaring, wel met een Samsung 151TN ofzoiets. Die is 25ms, en heeft geen last van Ghosting tijdens het gamen of bekijken van een DVD. Dus met 12ms zal je zeker geen last hebben van Ghosting. Ghosting is niets meer dan het zien van de beeldopbouw.
    12ms heeft een framerate van 1/0,012 = 83 1/3 fps. Dus Ghosting is zo goed als uitgesloten :9.

3. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Hardstikke mooi :) ik heb trouwens een Radeon 9700 PRO ALL IN WONDER, in deze pc zitten, en ben ook wel benieuwd, of er enig kwaliteits verlies is,?

Bij een TFT of bij een CRT monitor

Laatst bewerkt: 6 jul 2004
  4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    in vergelijking met een crt moet je videokaart niet uitmaken over kwaliteitsverlies

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Met kwaliteitsverlies, bedoel je dan de beeldkwaliteit?
    De 9700 AIW is een goede videokaart, daar zal het niet aan liggen iig :)

Edit//

Ahh okee, ik las je wijziging :)

Je videokaart geeft altijd dezelfde kwaliteit beeld weer, het is maar net wat voor een monitor er aan hangt.
    Het zou niet uit mogen maken. Enige verschil is dat je van dat refreshrate gedoe af bent. Dus geen gezeik meer dat 60Hz hoofdpijn veroorzaakt en 75Hz weer rustiger is. Uiteindelijk blijft de kleurweergave van een goede kwaliteit CRt monitor altijd net wat mooier als bij een goede kwaliteit TFT monitor. Maar het verschil is niet zo groot om TFT uit te sluiten.

6. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    oh ok, dankjewel, ik zou denk ik dat verschil toch wel niet zien :)

nou dan denk ik dat ik binnenkort maar die tft ga halen.

hartelijk dank voor de informatie

7. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook een TFT (iiyama prolite 431S) met 16ms, maar ik heb alleen bij NFS underground toch wel wat last van ghosting. Bij andere games zoals UT en dergelijke niet. En wat betreft die hz... bij mij staat toch gewoon een hz erbij (75 nu) weet niet of dat er dan voor jan aap staat... :confused: Maar je beeldkwaliteit is ook een stuk beter op TFT dan crt, kleuren zijn helderder vind ik en je kunt em op een VIVO aansluiting plakken(Digitaal, weet niet zeker of 9700 pro die al heeft) waardoor de beeldkwaliteit zowieso beter is dan op een CRT.

8. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    ik denk dat dat bij underground zo hoort dat is het effect ;)

9. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    dat klopt ja, dat kan je uit zetten lol :D

10. Zeloot

Zeloot Unity the Verb

Leuk Bevonden:
    0
    mssn beetje n00b vraag ofzo.. maar wat is ghosting?

11. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    dat is, wanneer je gamed op een tft, je een heel wazig effect krijgt :) ( net alsof je dronken bent ;) )

Deel Deze Pagina