Samurai Shodown V

Discussie in 'Algemeen' gestart door Peter OtH, 12 jan 2006.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Het ziet er naar uit dat één van de betere 2-d fighters uit het verleden een plaatsje gaat krijgen op de xbox.

Ontwikkelaar: SNK Playmore
    Uitgever (US): SNK Playmore
    Uitgever (NL): Ignition Entertainment?
    Release Datum (US): 13-12-2005
    Release Datum (NL): NNB

Als oud-neo geo bezitter ben ik hier best blij mee. ondanks dat deze 2-d fighter grafisch zeer zeker tekort komt, zoals ook te zien is aan de screenshots.
    Maar dat maakt mij weinig uit, tuurlijk had ik veel liever beelden gezien ala Guilty Gear XX. Echter is dat gewoon niet het geval, zolang de gameplay maar intact is.
    Op de Neo Geo heb ik Shodown 1 t/m 3 gehad en daar enorm veel plezier aan beleeft, meer nog dan aan b.v. streetfighter 2.
    Zoveel zelfs dat ik nu nog steeds sommige moves uit mijn hoofd weet zoals de uber special van Hoahmaru.

screenshots

Samurai Shodown V trailer

Van mij mag ie dus hier snel uitkomen, ondanks dat velen van jullie mij waarschijnlijk voor gek verklaren ;)

2. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Mijn neef had vroeger een Neo-Geo! Heb dit spel daar (geloof ik) ook op gespeeld, herken de screens zeker wel. In mijn herinnering was het erg vet, gameplay was geweldig (beetje apart). Ach, die screens vallen wel mee toch? Guilty-Gear heeft vooral mooiere achtergronden, de fighters lijken niet eens zo veel minder mooi. Weet niet of ik deze ga halen, misschien als hij voor een prijsje à la €25,- uitkomt wel. Heb ook geen live en xbox steeds minder, dus heb wel genoeg aan mijn twee vechtspellen DOA: Ultimate en DefJam FFNY.

3. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Gameplay was zeker geweldig. Voor fighters destijds veel figuren om uit te kiezen en een zeer uitgebalanceerde gameplay.
    In de US gaat ie voor $29.99 over de toonbank, kan me niet voorstellen dat ie hier veel duurder zal uitvallen. Tenminste dat hoop ik niet, ondanks dat ik deze graag wil ga ik er ook geen 50-60 euro voor neer leggen.

4. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Waarom laten ze hem niet verkope over xbox Live arcade...

5. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Omdat de doelgroep 'xbox live-lozen' ook bestaat ;) Dat zijn er meer dan je denkt.

6. P-NUT

P-NUT EdgeMaster

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap alleen niet waarom ze niet meteen Samurai Showdown V Special uitbrengen, aangezien dat de laatste is van de serie, en ook al een tijdje uit is.
    Maar goed, beter als niks natuurlijk.

7. SNK FOREVER

SNK FOREVER Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jeugd herinneringen! :9

Geweldige reeks inderdaad! Persoonlijk heb ik hier ook veel plezier mee beleefd. Als ik terug denk aan de eerste Samurai Spirits lopen de rillingen nog over mijn rug! Het wapengekletter, de characters, sound, gameplay, fantastisch!

Dit alles was in het Snes tijdperk, en toen verscheen er opeens de heilige Neo Geo! Grafisch blaaste SNK alles wat toen op de markt was/verscheen met gemak weg. Maar ja, die prijzen hé! De console was nog enigzins te betalen (hoewel dat voor een kind van rond de elf lastig is LOL). De games kosten toen tussen de 200-700 euro...pfff.

Momenteel speel ik dit spel al een tijdje op mijn Japanse PS2 die ik speciaal heb geimporteerd voor fighters als deze. De release is inderdaads nog niet bekend, maar zodra ik het spel in de schappen zie liggen trek ik mijn pin pas en haal ik hem door de gleuf :cool:

Op X-live is dit natuurlijk meesterlijk, misschien kom ik je daar ooit wel tegen Nemesis?

Het lijkt erop alsof Ignitionentertainment problemen heeft met de distributie en dergelijke, er zit namelijk wel heel erg veel verschil in de verschijningsdatums tussen Jap/Usa en Europa! Maar goed, we wachten af...:)

Laatst bewerkt: 13 jan 2006
  8. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    um...ik had beste hoge verwachtingen toen ik de titel zag..ik moest dneken aan een mix tussen Dynasty Warriors en Genji...maar euh..ach, voor fans is dit natuurlijk geweldig :+

maar ik laat m voorbij gaan :)

9. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Helaas ik heb geen live, anders had ik je met liefde een pak slaag gegeven :cool:

Ik neem hem puur voor het single en multi op de bank speel element, iemand compleet afmaken is nog altijd het leukste als degene naast je zit.

@roeltjuuh, dude. je weet niet wat je mist

10. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    ik denk niet dat dit DOA kan overtreffen ;)
    maar iedereen kijkt daar natuurlijk anders tegenaan.

edit:
    zijn er trouwens filmpjes?

11. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ik heb deze nog op de Megadrive gehad! Geweldige game destijds. Op de Xbox ga ik 'm niet spelen. Heb zo'n flauw vermoeden dat de game daarop niet tot zijn recht komt. Daarnaast is het hoogstwaarschijnlijk weer een schaamteloze port van een game uit de begin jaren '90.

12. harron007

harron007 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het schijnt dat de characters uit SS5: SPECIAL hier unlocked kunnen worden staat teminste op de amerikaanse manual van de game.

Maar nu we toch over 2d fighters het hebben het schijnt GUILTY GEAR ISUKA al uit is in England voor de Xbox _O_ _O_ _O_ .
    Hebt er eigenlijk nergens iets over gelezen totdat ik dit site vond http://www.505gamestreet.com/tab_scheda.htm?id=51 . Heeft iemand hem ergens al zien liggen in de winkel :confused:

13. ManoRevolver

ManoRevolver Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk ook uit naar Samurai Shodown 5!
    Maar sorry, ik haal deze niet op de Xbox.
    Ik heb een aantal 2d fighters op de Xbox, maar op de PS2 (of Neo-Geo zelf ;)...), spelen ze toch beter.

Desondanks heeft de Xbox wel weer het voordeel dat je deze game online kan spelen!

King Of Fighters 2003 komt overigens tegelijk uit met Samurai Shodown 5.

En Goodfella, lol, maar Samurai Shodown is GEEN game uit de begin jaren '90.:D

14. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Eind jaren '80 dan oorspronkelijk? Heb 'm op de Megadrive ergens in '93 gekocht...

15. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    hehe volgens mij maakt je een kleine vergissing.
    bronL: http://www.samuraispirits-official.com
    Wel grappig overigens, op die site kon ik niets vinden over deze xbox release.

Ik heb voor spellen als deze een adapter gekocht dat ik met mijn ps2 controller op de xbox kan spelen. Werkt goed.
    Mocht je hem dan toch op de xbox willen ivm met het live gedeelte dan zou ik dat gewoon proberen. Want idd werken met name de triggers niet lekker in een vechtspel

16. ManoRevolver

ManoRevolver Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde uiteraard Samurai Shodown 5, daar gaat dit topic tenslotte over...

Overigens heb ik deel 1 en 2 ook op de MVS en AES, die games blijven imo tijdloos.

17. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    um, niet echt mee eens.
    *verwijst even naar doa

speelt perfect met de triggers toch :cool:

Deel Deze Pagina