Hebben jullie ervaring met scarlet one? Ik wil namelijk ander internet en vond dat wel heel goed klinken. Werkt het goed met de telefoon? Is het internet goed? Is het internet Stabiel? Kan je er goed mee op live? Is het mobiele netwerk goed? Mischien kunnen jullie dit beantwoorden. Sorry voor het gehaaste berichtje maar ik moet snel weg.
Lees onderstaande eerst voordat je met een budget adsl-boer aan de slag gaat: Vorig jaar heeft Radar een enquête over de ADSL-providers onder de Radar Testpanelleden gehouden. Dit jaar wilde we graag weten of de door de aanbieders gedane belofte inmiddels zijn nagekomen? Is de service en kwaliteit verbeterd? Tienduizend Radar Testpanelleden hebben weer dezelfde enquête ingevuld. U vindt u hier de uitslag en de vergelijking met de resultaten van vorig jaar. Top tien grootste ADSL-aanbieders Wanadoo Heeft u klachten over uw provider? Achttien procent vulde vorig jaar in dat ze klachten hadden over deze internetaanbieder. Wanadoo beloofde plechtig hun service en kwaliteit te verbeteren. Maar wat blijkt? Bijna 22 procent van de abonnees van Wanadoo uit het testpanel blijkt nu nog klachten te hebben. De mensen met een klacht over Wanadoo hebben nog enkele vragen beantwoord over de aard van de klachten. Hieronder leest u over deze resultaten. Over de kwaliteit van de ADSL verbinding is het merendeel niet te spreken. Vorig klaagde 73 procent van de Wanadoo-abonnees uit het testpanel hierover en dit jaar zelfs 79 procent. Er wordt voornamelijk geklaagd over de trage verbinding of over dat hij wegvalt. Ook komt Wanadoo nog steeds niet de beloftes na die ze in de reclame maken. Vorig jaar vond 43,3 procent dit het geval, dit jaar is het zelfs gestegen tot bijna 49 procent. Met name de snelheid ligt lager dan beloofd en de kosten liggen hoger dan beloofd Toch nog twee positieve punten. Het aantal klachten over de levertijd van het ADSL-pakket is wel gedaald. Vorig jaar had nog bij 19 procent van de abonnees uit het testpanel klachten over de levertijd. Dat is nu gedaald tot 13 procent. Er wordt ook minder geklaagd over de rekening. Dit is gedaald van 24 naar 17 procent. De kwaliteit van de helpdesk wordt minder gewaardeerd. Vorig jaar was bijna de helft van de abonnees daar ontevreden over. Dit jaar zelfs 59 procent. Er wordt met name over de lange wachttijd en over het feit dat de helpdesk het probleem niet kon oplossen en onjuiste informatie verstrekt geklaagd. Versatel Vorig jaar had 20 procent van de Versatel-abonnees van het testpanel een klacht over deze provider. Dit jaar is dat aantal naar 30 procent gestegen! De mensen met een klacht hebben hier nog specifieke vragen beantwoord. Dit keer zegt wel 65 procent van de mensen met klachten dat Versatel haar beloftes in de reclame niet nakomt. Vorig jaar was dat 42 procent. Vooral de snelheid ligt lager dan beloofd en de kosten liggen hoger dan beloofd. De klachten over de levertijd van het pakket zijn gedaald van 28 procent naar 23 procent. Over de kwaliteit van het ADSL-product wordt het meest geklaagd. Wel 91 procent van de klagers heeft een klacht over de kwaliteit. Vorig jaar was dat 70 procent. Er wordt het meest geklaagd over de trage verbinding en over problemen met inloggen. Het aantal mensen dat klaagt over de rekening is gelijk gebleven met 12 procent. De kwaliteit van de helpdesk is iets verbeterd. Nu heeft 43 procent van de mensen met een klacht over Versatel problemen met de helpdesk. Vorig jaar was dat nog 53 procent. De klachten gaan met name over de lange wachttijd en het feit dat de helpdesk het probleem niet kon oplossen en onjuiste informatie verstrekt. Tiscali Tiscali heeft het helaas ook niet beter gedaan dan vorig jaar. Dit jaar had 21 procent van de Tiscali-abonnees klachten over deze ADSL-aanbieder. Vorig jaar was dat nog 18 procent. De mensen met een klacht kregen vragen over de aard van de klachten. Hier ziet u het resultaat. Nu vond wel 48 procent van mensen met een klacht dat Tiscali haar belofte uit de reclame of advertentie niet nakomt. Vorig jaar was dat 40 procent. Met name de snelheid ligt lager dan beloofd Er zijn een stuk minder klachten over de levertijd van het ADSL-pakket. 13 Procent van de mensen met een klacht over Tiscali liep hier tegenaan. Vorig jaar was dat nog 19 procent. De kwaliteit van de ADSL-verbinding zelf is volgens de abonnees uit het testpanel verslechterd. Dit vond bijna driekwart dat dit te wensen overliet. Vorig jaar was dat nog 60 procent. Er zijn met name klachten over de verbinding die traag is of wegvalt Het aantal klachten over de rekening is afgenomen? 21 Procent van de abonnees met een klacht hadden hier problemen mee. Vorig jaar was dat nog 35 procent. De kwaliteit van de helpdesk is iets verbeterd. Vorig jaar vond meer dan de helft dat deze slecht was en dit jaar was dat nog 42,4 procent. Voornamelijk waren de lange wachttijd en het feit dat de helpdesk het probleem niet kon oplossen problemen waar Tiscali-abonnees over vallen. Nieuwe providers: Scarlet en Speedlinq Er zijn dit jaar ook twee nieuwe providers bijgekomen die niet erg goed scoren. 51 procent van de Scarlet abonnees heeft klachten over deze ADSL-aanbieder. Bij Speedlinq is dat niet veel beter. Daar heeft wel 40 procent klachten. Waar gaan deze klachten precies over? Van de mensen die klagen over Scarlet vindt 81 procent dat ze de belofte in de reclame niet nagekomen zijn. Bij Speedlinq was dit 58 procent. Bij Scarlet heeft 63 procent klachten over de levertijd van ADSL-pakket en bij Speedlinq was dat 23 procent. Op de vraag Heeft u klachten over de kwaliteit van het ADSL product? vond 77 Procent van de mensen met een klacht over Scarlet heeft vindt de kwaliteit van het ADSL-product niet goed. Bij Speedlinq was dat 73 procent. 46 Procent van de klachten ging over de rekening bij Scarlet. Bij Speedlinq was dat 31 procent. Hebben uw klachten te maken met de kwaliteit van de helpdesk? Van de mensen met een klacht over Scarlet antwoordde 78 procent ja en van de mensen met een klacht over Speedlinq antwoordde 79 ja. Kortom, niet doen ...
Jah ik weet dat er veel over te doen is maar wat ik wil weten of er iemand is die het ook nog heeft. Mischien is het ondertussen wel verbetert.
nee sorry ik gebruik Versatel! ik ben er heel erg tevreden over en ze komen de aangeboden snelheid bijna na! (*bijna alle snelheden die worden aangeprijst zijn onzin en zijn vaak nog niet eens de helft van de aangeboden snelheid!*)(bij versatel is dat niet zo!) ik betaal 19,99 p/maand voor het eerste jaar,(daarna: 29,99!!!) ik zeg deze adsl op en dan neem ik 'n andere provider of dezelfde dat weet ik nog niet.. maar ik ben in iedergeval erg te spreken over Versatel Family