Beetje off-topic, maar toch: Ik heb vandaag mijn 360 op mijn plasma aangesloten met de Advanced Scart kabel. Ik heb maar twee scartaansluitingen op mijn tv, en de andere scart moet ik splitten voor mijn home-cinemaset en mijn dvd-recorder (met doorgeluste digitale tv). Ik heb een goedkope splitter gekocht, maar als ik dan zowel de dvd-recorder als de home-cinemaset aansluit met scart op de splitter, heb ik een afgezwakt signaal, met een zwak tv beeld erdoorheen. Als ik een van beide apparaten loskoppel, is het signaal wel goed. Kan dit aan de kwaliteit van de splitter liggen? Wie herkent dit probleem of wie kan me een goede splitter aanraden? Bij voorbaat dank, Marcel.
Het beste kan je een splitter kopen , waarbij met een schakelaar kan kiezen welke ingang je wilt gebruiken. Dan weet je 100% zeker dat de andere aangesloten aparaat niet storen. Er zijn ook splitters tekoop , die werken met een afstandbediening.
Ik had eerst een splitter zonder schakelknopje, maar vanmidddag eentje met een schakelaar gehaald, maar hetzelfde probleem... Marcel.
Hmm ik heb gewoon een redelijk goedkope scart splitter ooit eens gekocht, maar heb nergens last van.. Ik moet wel het kastje van mijn digitale televisie uitzetten, die stoort anders er wel doorheen..
De marmitek flat tv link is een hele goede. Zie hier eenGebruikers test. Ik heb er toevallig 1 te koop, mail of pm me maar voor info!
Hey even een vraagje, dit is misschien wel de juiste Thread ervoor en ik kon het verder nergens vinden, maar een Advanced Scartkabel is dat alleen bruikbaar voor HD TV's of wordt dat gebruikt om de kwaliteit op oudere televisies te verbeteren?
Volgens mij wordt het zo zachtjes aan wel eens tijd voor een Kabel / Signaal FAQ (sticky). Die vragen zijn er om de haverklap...
Die van joytech is ook erg goed. En die ene die hierboven staat dat grijze kastje als daar veel de knoppen van indrukt springen ze eraf, en het is ook lastig de marmitek en joytech hebben een afstandsbediening wel zo makkelijk want zo'n kastje ligt toch meestal achter de tv of ergens weggestopt. Maar wat ze bedoelen met dat de marmitekt optical doorschakelt weet ik niet
Je kan met dat ding ook je glasvezel (5.1 optical) schakelen. Da's makkelijk als je dus meerdere apparaten met een optical out hebt (b.v. decoder / PS2 / Xbox / X360)...