Scart Splitter

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door MrSirius, 3 okt 2002.

1. MrSirius

MrSirius Gamertag: Mrsirius79

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand een goede Scart splitter die werkt met 2 of meer RGB Scart aansluitingen? Ik had een tijdje geleden een 5 weg Scart splitter gekocht, maar toen ik deze vanavond gebruikte om mijn Xbox en kakelverse Gamecube aan te sluiten bleek dit bij mijn X-box niet te werken. :mad:

Ik heb al even wat research gedaan op internet. Kan het zijn dat ik een 11-pins splitter heb en dat ik een 21-pins (volledig bekabelde) splitter nodig heb?

Het liefste heb ik een splitter waar ook zelf een kabeltje aanzit van 30+ cm of een hele platte. Ik heb namelijk heel weinig ruimte achter mijn TV over , dus het zou het mooist zijn als hij naast mijn TV kon liggen of weinig ruimte in beslag zou nemen. Een 3 wegstekker (of meer) zou helemaal mooi zijn, want dan kan ik ook mijn Dreamcast tegelijkertijd aansluiten.

- Weet iemand een winkel of website waar ik kan kijken naar een dergelijke splitter?
    - Weet iemand een typenummer wat sowieso werkt?

Thanx

2. ktulu(sr)

ktulu(sr) oeiiiiii!!!!!!!!!!

Leuk Bevonden:
    0
  3. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    ik heb eentje op de markt gekocht en die werkt perfect en ondersteund ook rgb:D nee niet media markt maar DE markt gewoon in de amsterdamse poort of ganzenhoef ofzo... maar ja ik weet niet of waar jij woont ook dat soort dingen zijn...

4. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben eigenlijk ook opzoek naar een goede splitter

kijk uit met wat je koopt op "de markt" ik heb ooit cheap splitter gebruikt en mn RGB kabel brande door

ik zal is verder zoeken.....

5. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    Dat verhaal over die pins klopt helemaal,

je hebt 9 en 21 pins, 9 wordt gebruikt voor bv videorecorders met dus lage kwaliteit beeld en geluid, bij 9 pins worden,zoals het al zegt, 9 pins doorverbonden, meestal dus dun kabeltje, heb je nu een dvd speler, goeie videorecorder (min stereo) ,xbox of ee andere spelcomputer dan heb je absoluut een 21 pins scart kabel nodig, hierbij zijn alle kanalen doorverbonden en zal elk apparaat moeten werken

let wel even op de richting van het signaal ,sommige kabels laten signalen slechts 1 kant op gaan, bij voorbeeld van scart naar tulp-audio-video ,,,dan kun je proberen wat je wilt maar zal je xboxje noooit werken

succes

6. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook op zoek naar een goeie splitter. Ik heb er hier wel eentje liggen die het met Xbox en GC perfekt doet (beeld is vrijwel identiek aan direkt aansluiten) maar met m'n PS2 geeft ie donkerder beeld. Dreamcast weet ik niet. Hij is voor 3 SCARTS. Kopen ? 5 Euro.

Jermain: Waar precies in de bijlmer heb je die splitter gekocht, hoeveel aansluitingen is ie en heb je ook een PS2 erop aangesloten ? Alvast bedankt....

7. El Barto

El Barto PS3? 360 rulez!

Leuk Bevonden:
    0
    Aloha, deze vuist woont ook in Zuidoost en is OOK op zoek naar een goedwerkende SCART splitter om 1 xbox en 1 dvd speler met de TV te verbinden... dat gepiel achter mijn TV om elke keer de scartkabels te verwisselen wordt ik ook even helemaal niet goed van! Gaarna dus even ee specifieke plaatsaanduiding waar je de splitter gekocht hebt aub. Bij voorbaat dank!

Mzzl, Bart :)

8. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    ik heb hem in de poort gekocht bij dat kraampje daarzo bij die ing-pinautomaat.... waar ze ook die frontjes voor mobieltjes verkopen... het is wel al 2 jaar terug ofzo dat ik het heb gekocht... en ja ik heb ook me ps2 er op aangesloten... werkt prima... is een 21 pins scart...

9. El Barto

El Barto PS3? 360 rulez!

Leuk Bevonden:
    0
    oke tnxs, ga ik volgende week effe checken!

10. Stijn

Leuk Bevonden:
    0
    Erm, in de shopperhal ?

11. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    ]:- daar is een abn pinautomaat... nee ik bedoel bij de markt.... waar kruidvat... komart enzo zijn.... dat grote pleintje waar dat grote scherm boven op dat gebouw staat... dus niet dat mcdonald pleintje maar die andere.....

12. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ga naar een PC DISCOUNT , en dan bij die duitse gasten,
    keb zelf een 4 en een 8 scart split ding en werkt beide prima!
    prijs: +/- €5 a €15 !

13. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    die dingen zijn best makkenlijk zelf te maken..
    koop een paar losse scart aansluitingen en kabeltjes... en soldeer et in elkaar..

Ik kan wel ff een schema tekenen... als er intresse voor is..

14. Stijn

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, voor de ingang van dat grote ING kantoor. Dat zandkasteel zeg maar. Bij een kraampie. Zal es kijken, thanx.....

15. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    kijk ander eens ff op conrad
    In de catalogus staan er i.i.g. een paar..

16. Stijn

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik weet wel waar ik van die splitters kan kopen. Da's geen punt. Maar ik heb er al twee gehad en de eerste gaf geen RGB door-alleen zo'n signaal als bij een standaard kabeltje- en de tweede gaf bij me PS2 om een of andere reden het beed erg donker weer, Xbox en GC waren perfekt. Weird....

17. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    Ok dit is best een oude topic,

Heeft er nu iemand al een goede scart splitter gevonden of wat?
    Ik moet iets high quality hebben, liefts goud verguld ofzo anyone?
    ik wordt gestoord va dat shakelen heel de tijd, en besides volgens mij is het ook niet echt goed:)

thx

Deel Deze Pagina