Een praktisch probleempje: ik heb een Xbox en een Gamecube en een home cinema set. Dit zit allemaal aangesloten op mn breedbeeld tv, en er is nu geen scartingang meer over, er zitten er drie op mn tv. Nu wil ik binnenkrot een PS2 kopen, maar heb daar dus geen scartingang meer voor, wat nu?
Volgens kan je ze toch niet allemaal tegelijk bespelen, dus dan kan je toch gewoon even eentje eruit halen om het andere stekkertje erin te pluggen? Hij staat trouwens verkeerd > Move
JE kan inderdaad een scart splitter kopen. Ik heb een tv met 1 scart ingang, en heb er ook een gekocht. Ze zijn niet zo duur, wel heel handig.
hoe werkt dat dan als ik vragen mag? moet je dan op die scart aansluiting een knopje/schuifje omzetten om op je ps2 te spelen of om op je GC te spelen?
nee gewoon eentje aanzetten en die speelt dan gewoon op de tv je moet alleen geen meerdere tegelijk aanzetten want adan gaan ze door elkaar heen lopen
Ik heb een scart blok waar je zelf met knoppen om moet schakelen. Ze zijn er ook automatisch. Let wel op of ze evt. RGB of S-Video doorgeven, als je dat gebruikt tenminste. Daarvoor zijn namelijk meer draadjes (en electronica bij de automatische versie) nodig en dat maakt het apparaat duurder. Ik zou niet steeds je scart gaan verwisselen achter in je TV, daar zijn die aansluitingen niet echt voor gemaakt. Je zal balen als de Scart aansluiting van je TV versleten is.
ik zou niet de scart kabel er telkens uithalen. dat deed ik ook eerst maar nu is m`n scart stuk en heb ik een nieuwe tv moeten kopen
Je kunt zoals de meesten al zeggen het beste zo'n scartsplitter kopen... of een nieuwe TV Op zo'n splitter zit een schakelaartje, en dan kun je regelen of je je XBOX of je Gamecube wil aanzetten Prima oplossing voor dit verhaal!
Ok mensen, bedankt voor de tips, denk dat ik binnenkort inderdaad maar eens even de winkel in ga voor zo'n scart-splitter. Klinkt wel als de juiste oplossing, bedankt!!
Even een Kick! Ik zoek ook z'on SCART splitter/box maar ik ben al langs wat winkels geweest maar alleen bij Expert, hadden ze z'on ding maar die koste 25 euro, dat vind ik teveel. Weten jullie welke winkels of webshops je ze kan halen?
Verlies je dan echt waarneembaar kwaliteit? Wil er eigenlijk 1 halen omdat ik maar 3 scarts op m´n tv heb en ze allang vol zitten en binnekort nog een ps2 erbij halen wil. Heb geen zin in kwaliteitsverlies.
Een echt goeie scartsplitter is die van Bandbridge, die kost iets meer dan 20 euro, heb je drie uitgangen...