Schijfcontrole h4x

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Elendill2003, 14 feb 2006.

1. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik had een vraag.

Ik heb 2 dagen terug mijn pc de opdracht gegeven om de c schijf (mn enigste schijf) op fouten te controleren bij de volgende keer opstarten.

Ik herstarte mijn PC en hij begon de controle, althans dat leek zo maar opeens sloot ie het af en starte hij windows.

Nu is het zo dat iedere keer als ik mijn pc aanzet of herstart hij begint met een schijfcontrole, maar er niet verder mee gaat. Het scherm wordt in plaats daarvan opeens diagonaal gestreept waarna hij gewoon windows herstart.

Ik heb al meerdere malen opnieuw de opdracht tot schijfcontrole bij volgende keer opstarten gegeven maar hij blijft deze afbreken en het gestreepte scherm vertonen waarna hij windows start. Ook als ik geen opdracht tot schijfcontrole het gegeven doet hij dit.

Ik ben nogal een noob met dit soort dingen, dus als iemand misschien een oplossing weet of hetzelfde heeft gehad dan zou ik een paar tips of een oplossing zeer waarderen.

Alvast bedankt : )

2. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft niemand enige ervaring hiermee? Ik heb het nog steeds maar weet echt niet wat te doen.

3. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    ja die ene opdracht blijft erin staan helaas, omdat ie niet voltooid wordt. Hoe oplossen? kzal eens googlen straks.

begin al eens met welk besturingssysteem je hebt... ;)
    en of je schijf in NTFS of FAT staan.

Laatst bewerkt: 2 mrt 2006
  4. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    ff kijken ik heb me schijf in NTFS staan en me OS is windows XP home of pro edition (weet niet waar ik dat kan zien).

En btw, bedankt dat je me probeert te helpen : ).

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    rechtermuisknop op deze computer > eigenschappen

dan zie je het vanzelf wel ;)

6. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Ah ok :p.

Ik heb home edition.

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Kijk in Windows eens hier: start => Configuratiescherm => Prestaties en onderhoud => Geplande taken. Staat hier iets van schijfcontrole tussen?

8. Dutch Raven

Dutch Raven XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    Of probeer het uit te zetten in VEILIGE MODUS :)

9. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal eerst ff bij geplande taken kijken, maar als dat niet werkt, hoe zet ik het dan uit in veilige modus?

Thx for all the help so far btw :)

10. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Opstarten in Veilige Modus:
    START > Uitvoeren > Typ: msconfig > Boot.ini > Schakel de vakje '/SAFEBOOT' aan..

btw, volgens mij kan je het ook doen als je je pc opstart, dan moet je op 'DEL' drukken als het goed is.. (bij mij is het Shift + f11)

Deel Deze Pagina