Schijfleesfout medion pc

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door woolyonline, 13 okt 2006.

1. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen. hier een pc vraag:

Ik was zojuist bij mijn kapper/kennis. deze heeft een medion pc waar hij zijn adminstratie ect bijhoud, nu gaf de pc een schijfleesfout aan. Ik heb de kast een moment open gehad en het viel mij op dat hij 2 hdd had, 1 van 8 gig waarvan ik denk dat er windows ect door medion is opgezet, op de andere 160gig hdd staan dan zijn gegevens. Nu vraag ik me af, dat als de 1e hdd kapot is, ik de ander alleen kan aansluiten, er windows xp op gooien en dat hij dan doet, is dit mogelijk? Het zijn S-ATA schijven beide, ik heb de bios bekeken en een aantal dingen geprobeerd. Maar het is idd zo dat hij de eerst hdd van 8 gig als eerste boot, dus dat daar waarschijnlijk WInxp opstaat ect. Iemand een oplossing?

greetz wooly

Laatst bewerkt: 13 okt 2006
  2. Kapitein Iglo

Kapitein Iglo Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Begin maar eerst eens met beide schijven te controleren op fouten (rechtermuisklik op harde schijf en dan error checking) en daarna te defragmenteren. formatteren moet je als last resort gebruiken.

3. partyproof

partyproof What's next?

Leuk Bevonden:
    0
    Las 't net als schrijf leesfout, enige wat dan niet klopt is ik die 't fout leest..
    uhum..

Denk dat Kapitein Iglo hierboven je al aardig geholpen moet hebben.
    Heeft niet alleen verstand van vis, maar ook van computers

4. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Begin eerst maar eens met een checkdisk:

chkdsk /F /R /X

5. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Anders is er sowieso stront aan de knikker want WinXP kan niet uit zichzelf op een SATA schijf geinstalleerd worden, want die herkent'ie niet... (Althans niet voordat WinXP is geinstalleerd)

Of is dat geintje inmiddels verholpen?

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Werkt prima hoor, kdoe niet anders

7. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat? Je pc herinstalleren? Misschien toch eens True image workstation kopen dan :D.

8. Kapitein Iglo

Kapitein Iglo Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    klopt daar heb je nog steeds een diskette voor nodig en dan moet je tijdens installatie op F6 drukken. Maar dat is alleen als je in Raid wil draaien en ik denk niet dat Medion dat heeft ingesteld met 2 schijven met verschillende grootes. Zonder raid ziet hij ze gewoon tijdens installatie.

Deel Deze Pagina