1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

scientology.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door the only ego, 9 okt 2006.

  1. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    word :b:
     
  2. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Van wat ik er van afweet, kan ik dit niet zien als een waarachtige vorm van het helpen van mensen of het stichten van een religie gebaseerd op in wezen waarachtige meesters... De Scientology beweging baseert zich op Dianetics, al eerder aangegeven als de regels om een beter mens te kunnen worden... Verbeterpraktijken, waar heb ik dat woord eerder gehoord (vul zelf maar in)...

    De Scientology sekte baseert zich in de kern op het occultisme van Aleister Crowley, een of andere zwaar gestoorde idioot... Sorry, maar hij deed aan een soort vreemde aanbidding en zou in contact hebben gestaan met een spiritueel wezen, Aiwass. Zijn sekte zou zelfs aan kinderverkrachting hebben gedaan... En dat is dan de inspiratie van die Hubbard...

    Ik vind dit allemaal weinig fris en zeer verwerpelijk... Hubbard zou de riten van The Book of Law van Crowley (waarvan Crowley beweerde dat ze zouden zijn gedicteerd door Aiwass) samen met een occultist hebben uitgevoerd, hetgeen onder andere heeft geresulteerd in de vele overeenkomsten die te vinden zijn in Hubbard zijn geschriften en die van Crowley... Aleister Crowley was ooit begonnen als een praktiserend yogi in India, maar is later vervallen tot sadisme, ernstig heroïnegebruik en hij genoot er van om vergeleken te worden met het nummer van het Beest 666 uit de bijbel... Hij stierf in 1947 als een wrak...

    Al met al geen zuivere koffie, ik zal ook verre blijven van deze vreemde sekte, die beweert religieuze principes te hebben... Er zouden zelfs zogenaamd overeenkomsten binnen de leer van Scientology zitten met bijvoorbeeld sommige Oosterse religies... Dat mag dan allemaal wel zo wezen in alle commerciële bewoordigen van deze sekte, maar het heeft volgens mij met persoonlijke groei of bewustwording weinig van doen... Het is wat mij betreft een stelletje oplichters, die zich baseren op de zeer dubieuze beginselen van Mr. Crowley... 8)
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2006

Deel Deze Pagina