Seagate of Western Digital??

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ccm1982, 19 mei 2002.

1. ccm1982

ccm1982 Let's Play Online

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand toevallig hoe je kan zien wat voor HD er in je xbox zit zonder je xbox open te maken??Voor de mensen die het nog niet wisten. Er schijnen 2 soorten HD 's in omloop voor in je xbox. Seagate en Western Digital. Maar ben er alleen benieuwd naar. Iemand??

2. TSTAR

TSTAR backatthehabit

Leuk Bevonden:
    0
    Zit volgens mij echt niets anders op dan schroefjes los draaien en een kijkje wagen.

Ik heb hem opengehaald en bij mij zat er een Western Digital in.

3. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Maakt 't uit? :confused:

4. TSTAR

TSTAR backatthehabit

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij niet, je schijnt overigens wel de ide kabel te kunnen vervangen voor een duurdere waardoor het schrijven naar HD zo'n 20% sneller wordt. Nog niet geprobeerd btw.

5. TSTAR

TSTAR backatthehabit

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de geintresseerde: de seagate is 10gb en de WD 8gb, echter wordt erbij de seagate ook maar 8gb gebruikt. De overige 2gb is als het ware geblokkeerd.

6. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    die kabel is gewoon een ATA 100 kabel, kan je voor 2,50 bij de winkel halen, maar is de moeite bijna niet.

7. ccm1982

ccm1982 Let's Play Online

Leuk Bevonden:
    0
    de Seagate HD schijnt iets sneller te zijn :)

8. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmmz zo lang me spelen maar draaien ook met die vernieuwde xbox.

9. Z3R0

Z3R0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het klopt dat de seagate iets sneller is, draait namelijk op 7200 rpm terwijl de WD op 5400 rpm. tijdens het gamen merk je niks van dit verschil.

10. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik dacht dat beide schijven gewoon op 5400 toeren draaiden? Een 7200 toeren schijf gebruikt namelijk meer stroom, maakt meer lawaai en produceert meer warmte.
    Als er dus echt een verschil in toerental is, kun je dat duidelijk horen.

Overigens heb ik op een site gelezen dat ze de ide kabel vervangen hadden door een ATA100 kabel, en dat de Xbox toen niet eens op wilde starten.

11. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    tjonge, tjonge. Lekker belangrijk.

Het werkt toch!

En een ATA100 kabel maakt het ECHT sneller wel 0,01%. Als ik jullie was zou ik een ATA133 kabel proberen. Die zijn er al en ik denk dat de snelheidswinst dan VERDUBBELD naar 0,02%.

Ten eerste heb heb je geen garantie meer als je de box openmaakt, en ten tweede vraag ik me af of je het sneller?

En vinden jullie de HD dan langzaam? zo ja, waar merk je dat dan?

12. Froggie

Froggie Kwaaaaak

Leuk Bevonden:
    0
    Het schijnt qua snelheid maar heeel weinig uit te maken... heb ergens een keer een snelheidstest gelezen waarbij het rippen van mp3 getest werd met een ata66 en een ata100 kabel en dat scheen overall genomen nix uit te maken...

13. Cusem

Cusem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja, dat van die ATA kabel vind ik inderdaad ook een beetje vergezocht hoor. Nou, dan rip je een CDtje een paar seconden sneller, jij blij. ]:-

Deel Deze Pagina