SEGA ARCADEBOARD History

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door letsbee, 17 feb 2003.

  1. letsbee

    letsbee who are u?

    Berichten:
    392
    Leuk Bevonden:
    6
    SYSTEM I (1983 )

    Z80 8BIT CPU

    first SEGA ARCADE BOARD

    [​IMG]

    [​IMG] WONDER BOY

    [​IMG] I AM SORRY

    [​IMG] SEGA NINJA

    [​IMG] youth scandal


    SYSTEM 16 (1986) : 16BIT CPU(68000)(MAKE GOLDEN AXE)

    [​IMG]

    SYSTEM 24 (1988 ) : DUAL 16BIT CPU(68000) + FLOPPY DISK SUPPORT
    SYSTEM 18 (1990) : 16BIT CPU(68000) POWER UP

    [​IMG] FANTASTY ZONE

    [​IMG] SINOBI
     
  2. letsbee

    letsbee who are u?

    Berichten:
    392
    Leuk Bevonden:
    6
    .....

    SYSTEM 32 (1991)

    NEC 32BIT CPU "V60"

    HIGH SPEED 2D GRAPHIC settled


    [​IMG]


    [​IMG] aliens

    [​IMG] DRAGON BALL

    [​IMG] GOLDEN AXE3

    [​IMG] OUT RUN
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2003
  3. letsbee

    letsbee who are u?

    Berichten:
    392
    Leuk Bevonden:
    6
    ......

    MODEL 1 (1992)

    SEGA FIRST POLYGON ARCADE BOARD

    180000/SEC/

    [​IMG]




    [​IMG] STARWARS ARCADE

    [​IMG] VF1

    [​IMG] VF RACING

    [​IMG] WING WAR
     
  4. letsbee

    letsbee who are u?

    Berichten:
    392
    Leuk Bevonden:
    6
    ........

    ST V (1994)

    SEGA SATURN BASED ARCADE BOARD

    [​IMG]


    [​IMG] cotton2
    [​IMG] BATMAN FORAVER


    MODEL 2 (1994)-

    0.30M POLYGON , TEXTURE compression SUPPORT

    [​IMG]

    [​IMG] DAYTONA USA

    [​IMG] V-COP 1

    [​IMG] DOA1


    [​IMG] V-ON 1

    [​IMG] dynamite POLICE

    [​IMG] HOD1
     
  5. letsbee

    letsbee who are u?

    Berichten:
    392
    Leuk Bevonden:
    6
    .....

    MODEL 3 (1996)


    [​IMG]

    1M POLYGON, FORG, multiple lighting support

    [​IMG] get bass

    [​IMG] VF 3

    [​IMG] VF3 TB

    [​IMG] DAYTONA 2

    [​IMG] HALI DAIVISON

    [​IMG] FV 2
     
  6. letsbee

    letsbee who are u?

    Berichten:
    392
    Leuk Bevonden:
    6
    .....

    NAOMI (1998 )

    DREAMCAST BASED ARCADE BOARD

    [​IMG]


    [​IMG] CVS

    [​IMG] IKARUGA

    [​IMG] DOG walk

    [​IMG] RUPANG SUTING

    [​IMG] GUNDAM DX

    [​IMG] GGXX
     
  7. letsbee

    letsbee who are u?

    Berichten:
    392
    Leuk Bevonden:
    6
    ......

    SEGAHIKARU (1999)

    2M POLYGON

    [​IMG]

    [​IMG] BRAVE FIRE FIGTHERS
    [​IMG]


    [​IMG] STARWARS RACER
    [​IMG]
     
  8. letsbee

    letsbee who are u?

    Berichten:
    392
    Leuk Bevonden:
    6
    ........

    NAOMI 2 (2001)

    20M POLYGON, Environment BUMP MAPPING, 16 LIGTHING




    [​IMG]

    [​IMG] CLUM CART

    [​IMG] SOUL SUPPER


    [​IMG] VF4


    [​IMG] VF4 EVOL

    [​IMG] VS3


    [​IMG] King of Route 66
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2003
  9. letsbee

    letsbee who are u?

    Berichten:
    392
    Leuk Bevonden:
    6
    ,,,,,,,

    XBOX ARCADE BOARD CHIHIRO

    [​IMG]
     
  10. Koesj

    Koesj Active Member

    Berichten:
    180
    Leuk Bevonden:
    0
    Very very nice Letsbee, maybe we could have an article on the Xbox arcade board some time.
     
  11. xforz

    xforz Guest

    Cool:)
     
  12. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Nice Letsbee!
     
  13. letsbee

    letsbee who are u?

    Berichten:
    392
    Leuk Bevonden:
    6
    .......

    Dank u wel! Dank u wel!

    :D
     
  14. Koesj

    Koesj Active Member

    Berichten:
    180
    Leuk Bevonden:
    0
  15. dende0611

    dende0611 SegaFanboy

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey ga naar www.system16.com daar kan je alle arcade boards ff blijlangs. Dat scheelt een hoop laden bij het forum ;).

    En letsbee ye Naomi 2 specs kloppen niet, ze zijn een beetje te rooskleurig.(Verder heb je daar een Noami 2 met een GD rom Drive unit afgebeeld. De echte specs zijn 10 miljoen polygonen, 6 lichtpunten. en een renderspeed van 2000 megapixels. Volgens de bovengenoemde site is dit een unrealistisch maximum en gaan ze uit van een overdraw van 10X. Er is geen enkel spel wat dat gebruikt.). Maar bedankt voor je vertrouwen in sega ;) .

    Nee echt een hele leuke topic serieus . Iets waar ik me in thuis voel maar kan je me wat specs van de NAOMi 3 regelen, zijn nog steeds onbekend namelijken is al wel anounced (Hij zou krachtiger zijn dan zowel Chichiro als Triforce hardware. Is echt cool, want het zou dan de laatste op Dreamcast gebaseerde hardware zijn to this date. (Even die Naomi cloon die bedoelt is voor Sammy niet meegerekent (Atomiswave))

    PS:"Sorry voor afwezigheid de laatste paar dagen maar ik had de griep (nog wel een beetje maar het is al beter dan eerst. Maar echt een leuk topic serieus"

    PSS.:"Hikaru kan heeft trouwens een theorethisch maximum van 5 miljoen polygonen ;). Maar is eigenlijk meer een tussen stap tussen NAOMi en NAOMi 2. Ik denk dat NAOMI ook wel kon wat Hikaru deed, aangezien je het met polygonen toppen het altijd over een theorethisch top hebt zijn er veel programeurs die er waarschijnlijk wel meer uit kunnen halen. De Dreamcast had een top van 3.3 miljoen, maar spellen als Testdrive Lemans haalden de 6 miljoen makkelijk. (Om over Ikaruga nog maar te zwijgen.). Laat je trouwens niet van de wijs brengen door de 64bit Naomi CPU (SH-4). De Dreamcast heeft net als de Naomi 2 de 128 bit (Ook SH-4) versie. Wat buiten het aantal bits het verschill tussen deze CPU's is weet ik niet exact. Want ik denk eerder dat de maker van deze site een foutje heeft gemaakt bij het noteren van de specs, en dat die andere ook 128 bits moet zijn"
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2003
  16. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    [​IMG]

    Dat plaatje is niet van Dynamite Police maar van Dynamite Deka (USA)/Dynamite Cop(PAL) en is op 'Die Hard' (Arcade) gebaseerd.
    Dat spel is uitgekomen op de Dreamcast.

    Als je naar de naam kijkt van het plaatje staat er ook http://my.netian.com/~bsh1118/hwalbum/20021002123507/>>dd <<2_b.jpg

    Dubbel d= Dynamite Deka
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2003

Deel Deze Pagina