Sega & Sammy staken fusie

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door MrX_Cuci, 8 mei 2003.

1. MrX_Cuci

MrX_Cuci Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    hmm tja

3. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Komop Fardo wat bedoel je met tja?? Ik vind het niet zo erg sega kan het ook wel op eigen stokkie.

4. mischa

mischa Guest

dat zal microsoft wel worden (hoop ik)
    dan zit de xbox echt goed

5. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Sega was ook al aan het onderhandelen met Namco om te gaan fuseren dus als Sammy afvalt blijft er altijd nog Namco over.

Bron: www.servicegames.nl

6. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    ff snel doorgelezen, en mayb ook domme vraag.. maar wie/wat is sammy? (egt geen id;/)

maare sega zou btw tog mayb ook door MS gekocht worden..
    beter iig niet door namco.. dat zou onze box niet ten goede komen

7. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Sammy is een gokkasten gedoe...

8. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    owjjaaa das waar, het kwartje valt.. :)

9. Tom Clancy

Leuk Bevonden:
    1
    Fuseren is iets anders dan overnemen!
    Fuseren is dat het samengesmolten wordt tot een bedrijf en overnemen is dat het wordt toegevoegd aan je bedrijf, het lijkt hetzelfde maar dat is het niet. Maar in het artikel staat ook dat als Sega en Namco fuseren de naam Sega blijft voortbestaan en dus automatisch Namco haar naam moet inleveren en dus ook als Sega door het leven zal gaan.

BTW SEGA=SErviceGAmes

10. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Zegt Guilty Gear X iets?

11. p1m

p1m Guest

hmm tja....

12. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Erg flauwe reactie

ook eigenlijk van Fardo, maar omdat de ene het doet, meot jioj het nog neit doen.
    Post serieus, dat ook voor Fardo
    ook xheer, wil jij ook iets boeiends zeggen of gewoon zwijgen.

13. p1m

p1m Guest

nee oke dit wou ik even testen wel een beetje flauw ja...

echte mening ik vind het ajmmer dat dit gebeurt volgens mij konden er een paar mooie games uit komen... wel jammer dus..

mm jah

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Lacht ik was deze thread helemaal vergeten ... ik bedoelde met hmm tja ... weer het zoveelste gerucht ... eerst zien .. dan geloven ... voor beide is het van belang om snel te fuseren, maar ik verwacht dat dit niet gaat gebeuren .. al met al hoop ik voor de games industrie dat deze fusie wel door gaat

Sorry was niet mijn bedoeling :eek: ik hoop dat jullie mijn excuses kunnen aanvaren

15. Tom Clancy

Leuk Bevonden:
    1
    (aanvaarden)

AMEN

16. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    niet grappig

kunnen we nu terug over naar het onderwerp?
    als jij je wil excuseren, dan stuur je maar een pm naar de threadstarter

ik zelf vind het een spijtige zaak, want als het zo is, dan zullen er misschien games sneuvelen.

17. Maas

Maas besjoh!

Leuk Bevonden:
    1
    de overname tussen sega en namco gaan niet door:

Overnamegesprekken Sega afgeketst

Namco ziet fusie niet meer zitten
    De zoektocht naar een partner die Sega uit de brand kan helpen, heeft donderdag een behoorklijke vertraging opgelopen. Het noodlijdende gamebedrijf maakte toen bekend dat gesprekken met pachinko-bouwer Sammy waren afgeketst, en kreeg tegelijkertijd te horen dat concurrent Namco een fusie niet meer zag zitten. De enige redding zijn geruchten dat Electronic Arts en misschien zelfs Microsoft belangstelling hebben voor Sega.

De afwijzing van Namco kwam schijnbaar als een verrassing voor de Sega-top. Toen het Japanse gamebedrijf meldde dat er niet werd gefuseerd met Sammy, leek Sega er van overtuigd dat een samengaan met Namco nog wél mogelijk was. Enkele uren later liet Namco weten dat het niet langer geïnteresseerd was in Sega.

Alhoewel Sega en Sammy eerder een overeenkomst met elkaar hadden gesloten, liet laatstgenoemde weten "dat de verschillen onoverkoombaar bleken". Het vastlopen van de gesprekken met de bouwer van pachinkomachines [een in Japan razend populair verticaal pinballspel, nvdr] en de afwijzing door Namco is een tegenslag voor Sega. In maart van dit jaar noteerde het bedrijf voor een vijfde keer op rij een aanzienlijk jaarverlies.

Er wordt nu gefluisterd dat er achter de schermen gesprekken worden gevoerd met Electronic Arts, een van de grootste gamebedrijven ter wereld. Sega wilde op deze berichten geen commentaar geven.

aldus http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=27207

Laatst bewerkt: 13 mei 2003
  18. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is echt balen dat beide fusies niet door zullen gaan,maar aan de andere kant staat de deur wagenwijd open voor EA en Microsoft of misschien en andere kandidaat.Ik bedoel wie wil er nu niet met Sega in zee als de prijs niet te hoog is natuurlijk.

19. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sega kopen alleen al om Sega op je spellen te mogen zetten is een goede zet, als de prijs goed is....zelf hoop ik dat MS Sega koopt, vanwegen het feit dat EA anders een te grote machtspositie "tegen" MS krijgt....(ook maar speculatie natuurlijk)

Deel Deze Pagina