met de veronderstelling dat ik wel volledig geflamed zal worden wil ik het toch even kwijt....... ligt het aan mij of is er op de xbox een gebrek aan exclusieve top games? ik heb zowel een xbox als een cube en het verschil verraste me enorm toen ik er zojuist even bij stil stond: xbox: halo (wel beetje overhyped) en tot voor kort splinter cell (nu OVERAL verkrijgbaar), uc (maar is dat nu "echt" exclusief) en misschien nog DOA3 als een 1st gen game. cube: zelda wind waker, metroid prime, super monkey ball 1 &2, starfox adventures, resident evil (zero), pikmin, super mario sunshine, eternal darkness, super smash brothers melee, zelda OOT master quest, etc. (allemaal exclusies en allemaal 9+ gescored). ook in de release lijst voor komende tijd zag ik vooralsnog niets spannends.....waar blijven de xbox toppers, is RARE de enige hoop nog met perfect dark 0 en de BANJO licentie?
Ben het volledig met je eens, er zijn op het moment niet echt toppers die het echt waart zijn een Xbox te kopen ( op Halo na dan ). Alleen in het vooruitzicht komen er toch heel wat zeer goede exclusieve spellen. Denk hierbij aan Brute Force, star wars KotoR, Kameo, Fable en natuurlijk Halo2 Het is trouwens onzin dat je gelijk geflamed wordt omdat je een bepaalde mening hebt..
tis allemaal wel leuk en aardig dat er zoveel games in de toekomst komen.... mara ik wil NU games die leuk zijn en niet over 2 maanden
Ik kan zo nog wel een paar opnoemen die komen en die exclusief zijn. Maar superzaadje heeft gelijk. IK WIL ZE NU. Ik ben het met je eens dat the big N goede titels heeft maar om nu te zeggen dat ze echt allemaal bij iedereen in de smaak vallen .......... Nintendo heeft wel veel bestaande characters (zelda, mario, metroid prime) die vanaf het andere tijdperk komen. Bill moest uit het niets dingen gaan verzinnen en daar gaat het steeds de betere kant mee op. Die titels die je noemt zijn gewoon games die al eerder uit zijn gekomen alleen dan in een nieuw jasje. Resident evil zou ik niet weer willen spelen aangezien ik hem al gespeelt heb op de PSX. Ok hij ziet er nu beter uit maar toch. En zelda OoT ken ik ook al. En wie zegt dat exclusieve games altijd goed zijn?? (nee jij zei dat ook niet). SC is niet exclusief maar wel steen goed. Maar DOAX lijkt me dikke poep. Ik heb me xbox gekocht omdat ik Live wil en dat er rooskleurig uitziet. En die exclusieve games komen vanzelf wel.
Je noemt al een aantal games op die nog niet uitzijn, en zo komen KOTOR en PDO ook volgende maand uit, waarvan het voor PDO iig vaststaat dat het een topper is. Maar voor NU... Halo doet het voor mij al in zijn eentje, gooi alle zelda's, marioos en ...ok misschien niet metroid primes, op een hoop en nog heb ik liever Halo. Dat spel is gewoon fucking amazing, vooral coop. Verder vind ik deathrow en Mechassault ook nog wel toppers, oh ja en Colin mcrae 3 (rallygames schaarste op cube ) En als de bug uit racing evoluzione gehaald zou zijn issie ook erg 1337, ok geen 9, maar zeker een 8,5.
zelda wind waker - nog niet uit metroid prime - nog niet uit super monkey ball 1 - geen klassieker imo super monkey ball 2 - nog niet uit en al helemaal geen klassieker starfox adventures - deze game valt juist onwijs tegen resident evil - tja, is wel vette game idd.. maar niet zo vet als Halo resident evil (zero) - nog niet uit pikmin - weer geen klassieker imo super mario sunshine - wel een klassieker, maar viel mij persoonlijk een beetje tegen eternal darkness - is inderdaad een vette game super smash brothers melee - tja je moet er van houden zelda OOT master quest - nog niet uit Geen games noemen die dus nog niet uit zijn want dat slaat nergens op. Ik ben het wel met je eens dat de Xbox exclusives mist en te weinig echte musthaves heeft... maar persoonlijk vind ik dat de GC er ook niet veel heeft.
De spellen die jij noemt die nog niet uit zijn zijn wel degelijk uit in Amerika of Japan, dus hebben ze ook cijfers gehad.
inderdaad, allle games zijn al uit in de VS en lang leve de freeloader! en btw pikmin is een revolutie op console gebied. myiamoto ruleert!
Ik heb twee spellen voor de Cube: Smash Bros & Monkey Ball, in mijn ogen zijn dit beide klassiekers... Voor de Xbox vind ik Halo & Deathrow klassiekers, dus zou je er van uit kunnen gaan dat het aanbod ongeveer hetzelfde is... Maar het nadeel van de Cube; behalve de toptitels (klassiekers door Nintendo zelf gemaakt) is er achter vrijwel niets... Spellen als DOA3, Racing Evoluzione en RSC zijn geen klassiekers maar wel spellen waarvan er geen zijn van soortgelijke kwaliteit op de Cube...
Starfox adventures is maar een matige zelda rip-off, Smash Brothers is leuk voor de kids, Resident evil: *gaap* Pikmin: verre van klassiek.... Xbox classics: Halo, PGR, Amped, DOA3, RSC, JSRF, MOTO GP IMO that is
starfox adventures heb ik echt van genoten en vond hem zelfs ook beter dan mario sunshine, ik weet ook zeker dat jij hem nog nooit heb gespeelt je moet het zien spelen dan geloof je mij.. en smash brothers dat is gewoon pure fun en ook een echte klassieker . Resident evil viel mij wat tegen ik vond hem ook een beetje saai En Pikmin is gewoon geweldig
mijn neefje heeft een cube dus ik heb al die spellen waar ik een mening over heb meer dan eens gespeeld...pikmin vind ik gewoon een leuk spelletje maar niet meer dan dat...mario sunshine vind ik beter dan starfox adventures...het zijn goeie spellen maar geen klassiekers als je het mij vraagt Metroid, Zelda, Sunshine en Monkey Ball vind ik persoonlijk de klassiekers op de Cube (zelda heb ik nog niet gespeeld maar je kan er wel vanuit gaan dat dat een klassieker is)
super smash brothers voor kids? :{ hoe durf je echt 1 van de leukste spellen ooit gemaakt .... vind ik
IDD!Mee SC hadden ze een goeden tot dat die ook naar de andere consoles ging.Aan UC hebben ze ook een goede maar je hebt hier ook een soort versie van op de PC(wel anders maar ja).Halo is de enigste goede so far. Maar er komen er nog veel aan: Brute Force, Halo 2, Panzer dragoon orta, fable and so on!
Ik heb hem nog nooit gespeeld maar het lijkt me idd een brute game met uren vol gameplay en daar hou ik van. En iedereen zit te zeuren o kiddy die NGC!Don't dear saying it!Jullie zijn gewoon jaloers!(ik ben geen fanboy). Monkey ball bijv. is ook heel cool, lijkt me. Mario kart vind ik ook nog steeds leuk. Kom maar,scheld me maar uit voor kleuter of zo, maar dan ben je pas TRIEST!
Er zijn nog niet genoeg echte killer-games voor ons Boxje.. agreed (er komen er wel zeker genoeg aan, dit even buiten beschouwing). Maar kom nou niet met Resident Evil, Super Mario, Starfox, etc etc etc. Allemaal al lang lopende game-series, dus die mogen.. nee MOETEN onderhand ook wel goed zijn. Kijk, een Metroid Prime die is wat dat betreft vernieuwend. Natuurlijk ook een remake, maar wel een van een oude game die niet 20x opnieuw herkauwd en uitgespuugd wordt. Dat ze met Zelda op cell-shading zijn overgegaan vind ik ook een pre! Dat is durven veranderen.. Maar toch ben ik blij dat ik een Xbox heb, omdat ik de games meer bij me vind passen. Omdat ik vind dat buiten de killer-games er genoeg games zijn van een nivo die me zeer vermaken, omdat de games van third party developers vaak WEL goed zijn en natuurlijk... om LIVE!!!