Hallo, Ik had heel erg graag xbox live, dus mijn vader schafte planet internet aan, die is tevens xbox-live compatible. En daarbij een draadloze router (staat ingestoken in de meterkast en staat in de meterkast). Dat apparaatje stuurd informatie door naar de pc in huis en de laptop op mijn kamer. De router heet: SpeedTouch 570i die ook gaat met xbox live (stond op de site). Zie hieronder de link> http://www.xbox.com/nl-nl/live/start/broadband/planetinternet.htm (onderaan in het eerste rooster) Nou heb ik dus een laptop op me kamer staan met internet via een draadlose modem die internet krijgt via dat apparaat in de meterkast. Dat draadloos modem steekt in mijn laptop in de usb poort. En ik heb nu dus ook internet. Vandaag heb ik zoeen kabel gehaald, om van de xbox naar de laptop te linken, een zogenaamde cross-over ethernet kabel, want het is nu shared (mijn connectie van laptop en xbox). Nu komt het probleem, de lanverbinding staat op shared, dus dat is geen probleem en ik heb de firewall uitegschakeld. maar als ik de xbox opstart en ik klik op xbox live, moet ik even wachten en dat zecht hij dat hij niet kan connecten met xbox live, dan druk ik dus op ok, en dan komt zoeen schermpje waarin 4 dingen staan vermeld. Cables Connected, en dan staat er IP not confirmed, verder komt hij niet dus ik weet ook niet of die andere 2 werken (DSN not resolved & xbox live not found). Weet u hoe je dat kunt oplossen? Als je die gegevens van dat IP-adress kunt invoegen... waar staan die dan? Dat zijn er al 3 waarvan ik niet weet hoe ik ze moet krijgen (IP-adress, subnet mask en gateway). Verder zijn er nog 2 DNS servers (primary DNS & alternate DNS). Heeft u informatie over hoe ik die gegevens kan krijgen via mijn ISP? en of wat de reden is dat hij het niet doet? Dankuwel... Roger van Wissen
sry, xbox.com werkt maar voor de helft, kan iemand me asjeblieft helpen, ik heb al heel erg mijn best gedaan, en ik zouw het heel erg op prijs stellen. Je kunt me ook even spreken op msn: rogervanwissen@hotmail.com
je kunt je vraag beter hier stellen: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=20099&highlight=planet
zie centraal internet delen dan blijft de kennis centraal .... als je een router en ics wilt gebruiken wens ik je veel suc6 dit geeft namelijk veel problemen.... je kan beter een wireless hub kopen of je xbox rechtstreeks aan de router aan sluiten. Tevens is een USB verbinding (draadloos) niet super snel en kan veel problemen geven .....
ik heb dat probleem ook gehad, je moet dan even naar: Mijn Netwerklokaties en dan een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk aanklikken. De rest volgt dan vanzelf. Uiteindelijk wordt dan ook de ip-adress e.d. doorgeschakeld naar je xbox. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
als een router zoeen ding is dat meerdere coms internet geeft wel. Maar dat gaat wel draadloos met de SpeedTouch570i (ondersteund).
Jij hebt een router garnet999 ... maar ik vermoed dat joche deze niet heeft. @garnet ... zie centraal internet delen dan blijft de kennis centraal .... als je een router en ics wilt gebruiken wens ik je veel suc6 dit geeft namelijk veel problemen.... je kan beter een wireless hub kopen of je xbox rechtstreeks aan de router aan sluiten. Tevens is een USB verbinding (draadloos) niet super snel en kan veel problemen geven .....
Voor deze problemen zijn centrale threads. [Centraal] Internet delen en/of Draadloos of Routers en xbox Live. Om alle kennis centraal te houden (zoals Fardo al zei) graag in een van deze threads posten. Deze gaat dus: Dicht.