(Bijna) Iedereen is na 10 minuten spelen meteen verliefd op Shenmue 2. De graphics en besturen zijn slecht, maar je wordt meteen meegezogen door het verhaal. Na een tijdje besef je niet eens meer dat jij jij bent, maar denk je dat jij Ryo Hazuki bent. Geweldig gewoon. Ik ben nu al een week non-stop aan het spelen.
Maar als je er later over nadenkt krijg je -zoals de titel al beschrijft- rommel voor je geld, nietwaar? Eigenlijk hoef je niet veel te doen. Lopen, vragen, bestemming-->filmpje, lopen, vragen, bestemming-->filmpje, lopen, vragen, bestemming-->filmpje, enzovoorts.
Zo steekt het geheel eigenlijk een beetje in elkaar. Af en toe moet je tijdens een filmpje wat knopjes indrukken (QTE's) die invloed hebben op het filmpje zelf. Soms moet je ook vechten, maar daarbij hoef je niet eens te mikken, en je kan eigenlijk alles wel halen door steeds dezelfde combo uit te voeren. Dus de gameplay is gewoon uitermate simpel!
Maar zoals ik al zei wordt je helemaal meegezogen door het verhaal, het is ook een soort film. Ook hoe die tussenstukjes zijn gemaakt.
Dus voor degene die het spel hebben, geef jou mening hierover. Als jij er even over nadenkt, vind je dan niet dat je (qua gameplay) rommel in je Xbox stopt?
(Zo..., weer 3 minuten van m'n vakantie me niet verveeld
)
Laatst bewerkt: 10 jul 2003