[Shenmue 2] Eigenlijk rommel voor je geld

Discussie in 'Algemeen' gestart door Biscuitje, 10 jul 2003.

1. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    (Bijna) Iedereen is na 10 minuten spelen meteen verliefd op Shenmue 2. De graphics en besturen zijn slecht, maar je wordt meteen meegezogen door het verhaal. Na een tijdje besef je niet eens meer dat jij jij bent, maar denk je dat jij Ryo Hazuki bent. Geweldig gewoon. Ik ben nu al een week non-stop aan het spelen.

Maar als je er later over nadenkt krijg je -zoals de titel al beschrijft- rommel voor je geld, nietwaar? Eigenlijk hoef je niet veel te doen. Lopen, vragen, bestemming-->filmpje, lopen, vragen, bestemming-->filmpje, lopen, vragen, bestemming-->filmpje, enzovoorts.
    Zo steekt het geheel eigenlijk een beetje in elkaar. Af en toe moet je tijdens een filmpje wat knopjes indrukken (QTE's) die invloed hebben op het filmpje zelf. Soms moet je ook vechten, maar daarbij hoef je niet eens te mikken, en je kan eigenlijk alles wel halen door steeds dezelfde combo uit te voeren. Dus de gameplay is gewoon uitermate simpel!

Maar zoals ik al zei wordt je helemaal meegezogen door het verhaal, het is ook een soort film. Ook hoe die tussenstukjes zijn gemaakt.

Dus voor degene die het spel hebben, geef jou mening hierover. Als jij er even over nadenkt, vind je dan niet dat je (qua gameplay) rommel in je Xbox stopt?

(Zo..., weer 3 minuten van m'n vakantie me niet verveeld:p)

Laatst bewerkt: 10 jul 2003
  2. ChandleR

ChandleR jag älskar Göteborg

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind Rommel wel errug bot voor dit spel. Het doel van een spel is toch dat je maar door wilt blijven spelen todat je de aftitels naar beneden ziet rollen? Als ik dit bij één spel hebt gehad (oke eigenlijk 2, met deel 1 meegerekend), is het bij Shenmue. Maakt het dan uit hoe de gameplay is? Vind ik iig niet.

3. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Daar heb je gelijk in. Maar bekijk het gewoon objectief, niet subjectief. Dan valt de game eigenlijk tegen nietwaar?

Maar natuurlijk is het een v/d meest boeiende spellen ooit! Een echte aanrader.

4. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    en grfx maken niet het spel he. EN de controles vond ik ook wel meevallen.

Het mooie aan shenmeu is dat er veel extra dingen in zitte vind ik. Zoals mooie foto's maken en beedjes sparen, maar ook minigames spelen. En wat jij zecht van gevechten kun je met 1 combo winnen, dat is misschien wel zo, maar dat is niet leuk, het is leuker om alle combos proberen te leren, en dan krijg je coole gevechten.

Maar idd, bij het spel draait alles om het verhaal, en om eerlijk te zijn, vind ik dat totaal niet erg: ben ook een film freak, dus:p

5. dark-man

dark-man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zolang je ontzettend veel plezier hebt met het spelen van een spel door simpelweg 'wat knopjes in te drukken' en het je helemaal meesleept is het toch gewoon een ontzettend goed spel? ik hoef echt niet de hele tijd zwaar actief bezig te zijn met een spel. als ik hier rustig mee bezig ben en me ontzettend goed vermaakt is het zeker z'n geld waard, en lang geen rommel.

6. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Daarom zeg ik ook eigenlijk. Iedereen die het speelt vind het ook geweldig en meeslepend. Maar nogmaals, bekijk het eens objectief, en geef dan je mening:)

7. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, als je het objectief bekijkt is het rommel. Een beetje simpel gemaakt allemaal. En natuurlijk simpel te spelen.

Als ik het subjectief bekijk vind ik em wel geinig. omdat het in de praktijk gewoon anders is als op papier.

Je moet misschien wel lopen, praten-> denk je dat je er bent maaar toch niet, lopen, prate -> denk je dat je er bent maar toch weer niet, lopen pra...

Maar toch het is wel heel verslafend. Dankzij alle minigames. want daar draait het spel eigenlijk om. De dingen die je in het scherm moet doen (als je op een knopje moet drukken) zie ik toch als een minigame.

En ook al zijn sommigen erg herhalend, je speelt verder omdat je nieuwe moves wil (ik vind dat trainen wel tof, vooral die met die boom vond ik wel geinig, beide trouwens met die boom) En natuurlijk omdat je em uit wil spelen

dit laatste heb ik nog niet gedaan. ben pas in het 2e gedeelte. aardig ver. mar ik was er even zat van na Yanda Zhu gevonden te hebben, maar mij toch weer ontkomen is, dat gaat ook het hele spel door.

Maarja, wel een aardig spel voor me geld. alleen rommel als je het subjectief bekijkt :)

8. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zeker dat daar geen foutje naar binnen is geslopen :p? Maar ik ben nooit ook maar in de buurt van Shenmue 2 willen kopen gekomen... Ten eerste omdat het er echt bout uitzag, en ik vaak gebrekkige verhalen hoorde :p Bovendien houd ik niet eens van films :eek: Behalve ferme Comedie's :eek:

9. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het een TOP spel ..meer kan ik niet zeggen , vooral die oude sega games zijn vet.

en die eende races is helemaal lachen :)

10. patsem

patsem zie hierboven

Leuk Bevonden:
    2
    Nou, IK vindt dit typisch een spel waar ik echt benieuwd naar was. Ik hoorde echt alleen maar goeie verhalen erover.

Maar wat een vette tegenvaller. |:-
    Als ik een goeie film wil zien ga ik wel naar de videoland voor een dvd-tje. |:-

Gelukkig verschillen smaken maar shenmue is not my cup of tea !

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik vond het zelf moeilijk Shenmue 2 te beoordelen. Deel 1 had ik reeds (uit)gespeeld op de Dreamcast en vond ik een van de betere games van het platform. De sfeer van die kleine dorpjes, de mensen die je langzamerhand leerde kennen en toch die diepgang van het verhaal, de QTE's, mini-games, te verzamelen goodies, grote diversiteit van de wereld, dát trok me aan tot Shenmue 1.

Bij Shenmue 2 ontbrak dat gevoel vooral in het begin. De eerste dagen heb ik me er echt doorheen moeten slaan en had ik constant de neiging het beestje uit te zetten of er een ander spel in te doen. Ook na die periode wist Shenmue 2 me niet echt te boeien, maar misschien was het na Shenmue 1 ook allemaal te normaal geworden...

12. ITNL

ITNL Guest

Dit spel is dus echt zeer en zeer goed. alleen waar kun is eendjes race?

13. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    nou nee, ook niet objectief bekeken, kvin het qua gameplay juist wel afwisselend al die kleine sidekicks... ook niet een spel waarbij de kogels om je heen vliegen maar dat je eens lekker ontspannen kunt doen, en davin'k ook wel prettig voor de verandering... ik kende het spel niet van de dreamcast dus voor mij was het helemaal nieuw, maar kvind het een geweldige ervaring... het feit alleen al dat je steeds dieper in hongkong verstrikt raakt spreekt me wel aan, je moet er wel een beetje bij fantaseren natuurlijk, maar ik heb wel het idee dat de stad leeft!

ooit had je het spel 'Space Age' wat in feite 1 tekenfilm was en je op elk schermpje de juiste knop in moest drukken om weer een stukje verder te komen, en davonnik al superverslavend, en dat is 1 van de onderdelen die dit spel in zich heeft, dusseh ja, wel enorm happy mee!

14. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Nou je zegt simpel te maken en dat ben ik dus absoluut niet met je eens. Die wereld is kei groot, ieder gezicht ziet er anders uit. De graphics zijn niet top, maar ze zijn nog steeds mooi en de sfeer zit er goed in. Als je erover nadenkt, doe je bijna niks, maar het verhaal is zo goed dat je door gaat. De arcade hallen, je kunt gokken, werken, vechten, spullen verkopen etc. Er is zoveel te doen. Als je dit spel speelt moet je niet alleen maar voor het einddoel gaan, je moet genieten van alles wat er is. Je krijgt echt een band met de hoofdpersonen. Ik heb het al lang geleden uitgespeeld, maar dit spel is echt een toppertje voor mij! Wat is die wong toch een lief jongetje en joy shake that ass! ;).

15. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    yes, say it to them boomer!:+

16. Ajax

Ajax Guest

ik had shenmue 2 en vond het frustrerend, omdat eerst neit wist waar ik heen moest en later was ik bij die kapper daar moest je knopjes indrukken als je het 1 keer fout doet moet je weer de hele dag w8. Dat was het laatste wat ik had gespeeld

ik hoop dat shenmue 3 goed wordt

17. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Whaha, bij die kapper moet je juist NIKS indrukken apo! D'r staat wel druk A, maar das dus niet zo want die kapper zegt dat je niet moet bewegen.
    (ik neem aan dat je bij die kapper zit voor de Wude's?)

Lol, lekker dom dan! Enne, als je niet weet waar je naartoe moet kijk je in je dagboek of vraag je gewoon iets aan iemand en dan wijst ie je de weg.

18. ChandleR

ChandleR jag älskar Göteborg

Leuk Bevonden:
    2
    Kom op biscuitje! je kunt mij nie vertellen dat je de eerste keer niet je knopje hebt ingedrukt! Iedereen trapt erin!! :D

19. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Nee hoor, ik had het meteen goed :p

Hij zegt toch: 'Niet bewegen, wat er ook gebeurt!'

Haha, nee om eerlijk te zijn, een half jaartje geleden heb ik het ergens gelezen (nog voordat ik het spel had) vandaar :p

20. Weasel

Weasel The Punisher

Leuk Bevonden:
    0
    ik trapte der ook in 1e keer alleen

jonge uit me klas ging ie elke keer op een ander moment drukken whaha, maar als je luistert weet je dat je nix moet doen, als je het dan toch doet de eerste keer weten "de meeste" dus dat je nix moet doen

owja op gamefaqs staat ook waar al die arcade kasten zijn
    zelf een in een kamer van een flat (gewoon een normaal nummer, waar je normaal niet eens komt)

Laatst bewerkt: 11 jul 2003

Deel Deze Pagina