Beste XBW leden, een gast van XBL en ik hadden een website. Deze gozer betaalde het (was een site met .nl) Hij gaf mijn account rechten. Ik had vorige week een pagina gedeleted waar hij boos om werkt. Stond weinig informatie op.. Anyway, hij heeft me dus aangegeven bij SIDN. SIDN is een soort netwerk politie wat je blokkeringen kan geven. Hij heeft me aangeklaagt voor: Inbraak op CMD CMD = Content Management System. Wat ze kunnen doen is 1 week mijn internet volledig blokkeren. Mijn vraag: Gaan ze dit denk je doen als je hier boven leest wat de reden etc is? Bedankt voor het antwoorden, Groetjes, Jordi.
Wel een beetje overdreven om je meteen aan te geven Sowieso, een beetje CMS heeft een backup van de pagina die die zo ff terug haalt .
Klopt, maar ik weet niet of hun dat zo bekijken en zullen zien dat ik rechten had en dus niet fout was.
Heb je mails waar in staat dat hij jou de rechten geeft? Want dan is het al geen inbraak meer en is hij zelf eerder de lul vanwege valse aanklacht(en). Altijd alles documenteren qua dat soort zaken...
Nee, hij heeft zelfs de site gedeleted en waarom weet ik niet. En dus is mijn account ook weg. Maar mocht SIDN mij blokeren, kan ik dan ook niet meer op XBL? En zal SIDN mij blokkeren als ze denken bewijs te hebben?
Sowieso zullen ze het echt wel eerst onderzoeken. Ze gaan echt niet zonder bewijs iemand zo maar afsluiten van het internet. Dus ik zou niet bang zijn als ik jou was.
Het SIDN is geen internetpolitie, zij kunnen je internet niet afsluiten of blokkeren voor zover ik weet Het SIDN is een registrar voor domeinen, zij houden bij welke .nl van wie is enz En als hij jou zelf een account met rechten voor het beheer van zijn domein heeft gegeven is het zijn eigen fout , jij hebt niks strafbaars gedaan.
Mooi Ja dat vind ik dus ook. Maar ik ken SIDN niet eens.. xD Ik denk dat hij me probeert bang te maken want hij zei dat het soort internetpolitie was. Maar mocht zo'n soort bedrijf me blokkeren, kan ik dan nog wel op XBL?
Ja, de enige maatregelen die de SIDN kan nemen zijn gerelateerd aan de registratie van .nl domeinen dus die hebben niks te maken met jouw internetlijn. Kijk anders even op de site, sidn.nl
Ja klopt. Sorry , zal meer aan de logische dingen denken zoals dat ik hier niet voor strafbaar ben. Dank jullie voor de reacties.