1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Sign-up] EU Megane Trophy AM cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 24 nov 2017.

  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Gisteren overigens erg genoten!

    Practise:
    Welke practise? Ik was bezig met kerstbomen sjouwen. Dus was ietsjes later.

    Kwalificatie:
    Koud erin, geen oefening gehad en gewoon trappen met dat hok. Eerste 3 rondjes gevoel proberen te kweken in de achterbanden door heel hard dat ding in bochten te gooien. Uiteindelijk mijn achterbanden bijna oranje gekregen en toen begonnen met trappen. Gewoon trappen. Eerste bocht systematisch met twee wielen rechts van die gele pukkel gehouden en rempunten zoeken. 52-ers waren goed haalbaar en op een paar honderdsten van Tender verloren.

    Race 1:
    Drama start en een Autogespot die mij als een bezetene voorbij kwam op het rechte stuk #hoedan? Kon geen aansluiting vinden en relatief met Gold en Beltoon om P3/4/5 gestreden.

    Race 2:
    P7 gestart, paar plekken goed kunnen maken en voordat ik er erg in had was de race al afgelopen. Had nog wel een paar extra posities ingezeten, had deze race langer geduurt. Wederom P4. Nog een mooi gevecht gehad met @asjemenou75 dat ik helaas zelf beslechtte door hem aan de binnenkant bocht 1, bij het uitkomen hem er naast te zetten met veel meer snelheid. Helaas zat asjemenou daar zelf nog waardoor we beide een soort spastische macarena deden met halve draaien, 2 wielen rijden en een paar flinke rookwolken. Leuk voor de mensen achter ons, helaas voor ons wat minder.

    Race 3:
    P7 gestart en als een idioot gestampt. Ik reed constant 1.52.3 - 1.52.5 en kon zo een aardig gat dichttrappen. In ronde 17 gestopt en vanuit daar een aantal posities kunnen pakken. Niet verwacht dat ik door zou kunnen stoten naar P1, maar dat was een zeer aangename verrassing.

    Erg leuke avond mensen, hopelijk allemaal tot volgende week!

    Aanremmen Bocht 2/3 Wordt erg leuk op Silverstone.
     
    asjemenou75 en B Tender vinden dit leuk.
  2. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Wat beelden van @B Tender op m'n tijdlijn gezien en wat lijkt dit een heerlijk gooi en smijt wagentje zeg!

    No such thing as 'betere wifi'. Kut blijft kut. Je hebt daarmee altijd een verhoogde kans op lagspikes ookal is de verbinding razendsnel. Kabel is the way to go als je zonder zorgen online wilt gamen.
     
    B Tender en CassiRacer vinden dit leuk.
  3. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Haha mijn motorkap die zo ver vloog in het eerste filmpje:D
     
  4. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    Kleine samenvatting van Race 1 van mijn kant.

     
  5. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik zeg ook niet dat je van je gas af had moeten gaan.. Ik zie rechts van jou een zee van ruimte.. Maar goed het is gebeurd klaar

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Was enerzijds beetje koppigheid van mij om jou daar niet al te veel ruimte te 'geven', en zat anderzijds zelf ook behoorlijk op limiet waardoor ik niet zomaar naar rechts kon :)
    Is gebeurd, zand erover :) Ons gevecht een paar rondjes eerder was wel redelijk episch, zou supercool zijn als daar beelden van waren :rolleyes::rolleyes:
     
  7. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Heren er is weer een update beschikbaar.. 6.18 gb

    Suc6 met lezen beste waslijst namelijk
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2017
    B Tender vindt dit leuk.
  8. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?57458-Project-CARS-2-Xbox-One-X-Updates-Changelog


    Hi all,

    Patch 1.3.0.1 is soon going live on XB1. Full Patch Notes below.

    Project CARS 2 - XB1 PATCH 1.3.0.1

    Online / Multiplayer

    Fixed an issue where, on Xbox One, some players who were sent an invite whilst suspended would be unable to join the lobby.
    New game mode - The Online Championship game mode is now available, allowing players to compete online in full championships, spanning multiple rounds.
    Fixed an exploit where some players could load custom setups in Community Events when Default Setups are enabled.
    Improved logging and syncing when joining online games already in progress.
    Fix for an online issue where players would be shown an incorrect error message when attempting to join a game session which was full.
    Online Reputation: When being kicked from a race, the system now checks your recent history to help decide if points should be deducted from your ranking score.
    Online Reputation: Fixed a bug where remaining players would not score for a win against disconnected players.
    Resolved a problem where a previously kicked player, joining back into a game after accepting an invite, would be auto-kicked.
    For players joining an active qualifying or practice session, there is now a 3-minute cut-off as the session approaches completion, after which it will no longer be possible to join the session.
    An error message is now displayed when an incorrect password is entered when joining a password-protected lobby.

    Career

    New Invitational Event - McLaren 720S VIP Challenge.
    Fix for career multi-class races, so that the finish position within the class is used for series progression, rather than the overall race position.
    Nissan Skyline Silhouette, Nissan Skyline BNR32, Nissan R89C, and Porsche 961 can now be used in Career mode.
    Fix for an issue where pop-ups for unlocking Invitational events were displayed in the wrong location.

    Controllers

    Fanatec CSWB v2 – various adjustments and improvements on XB1.
    Fanatec - improved anti-jolt and high-frequency anti-vibe on the CSWB series.
    Logitech - Fix for G29 and G920 lock stops.
    Thrustmaster - Improvements for the 458 Italia.
    Improvements to various controller’s vibration effects.

    GUI and HUD improvements

    Session information such as race duration is now displayed on the pre-race menu.
    Changed the HUD colouring scale for race rain tyres.
    Added a dialog to show replay saving progress.
    Change to the way the Start Type is displayed on the Round dialog so that it matches the Race Settings dialog.
    Fix for an issue where a menu would become disabled when moving 'down' from the bottom of the menu.
    Updates to various buttons to better indicate when a button is selected/highlighted.
    Fix for buttons on online post-race results screen so that they only show when they can be pressed.
    Fixed cases where the RPM Gauge on the HUD was not matching the actual RPM of the car.
    Fixed loading bar to become invisible when local loading is complete.
    Added new Help Text for Menu Spring Strength in FFB settings.
    Added fuel estimation to Tuning Setup screen and ICM.
    Added auto-scroll to a number of info feeds to prevent overlapping text.
    Added the name of the car setup currently in use to the 'Setup' button on the Pre-Race screen.
    Fix for fuel being displayed incorrectly as mass, not volume.
    Improvements to the lap timing and visual-split timing HUD widgets.
    Fix for incorrect number of records being counted on Community Event screen.
    Fixed an issue in Time Trial where Loaded Ghosts and Options on the Pre-Race menu were highlighted at the same time if the player added multiple ghosts in Time Trial.
    Fixed an issue where an incorrect weather forecast icon is displayed for the client in the lobby details screen.

    Handling/Damage

    Various tyre behaviour tweaks and improvements to the different tyre compounds.
    Altered the pre-heating temperatures of various tyres to prevent them from being outside optimum temp range at race starts.
    New rain tyre compound improvements for Group C, GTP, all Formula cars, GT1, and LMP900.
    Driveline improvements with increased synchro effect for Hewland-type gearbox
    Lowered the time to jam gears together after a missed shift for all gearboxes.
    Changes to Vintage Lotus treaded tyres to improve wet speed balance.
    Altered radiator damage to make it more progressive, and not accumulate damage from minor impacts.
    Fix for issues with radiator settings on the Toyota GT86 GT4, and Rocket Bunny versions, which under some conditions were causing engine overheating.
    Changes to downshift protection based on vehicle speed.
    Lowered minimum shift time for cars with H-pattern racing gearboxes.
    Improved physics setup and damage for Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG.
    Fixed missing radiator damage for Ford Escorts, and Ford Mustangs.
    Improvements to Formula Renault 3.5 default stable setup.
    Performance balancing changes to the LMP1, GT3 and GT4 Classes.
    Refinements to Vintage Low Grip tyre.
    Balanced performance for BMW M3 GT4, and Ford Mustang Boss 302 R1.
    Improved Modern Touring Car tyre compound.
    Road car tyres: Tuned the aquaplaning and more sensible behaviour in very deep water.
    Increased threshold for detaching front wings of Formula cars.
    Adjusted various default setups:
    – Aston DB11: Loose
    – Aston Vulcan: Loose, and Stable
    – BMW 320 TC: Stable
    – BMW M3 E30: Loose, and Stable
    – Chevy Camaro ZL1: Loose, and OEM
    – Ferrari 330 P4: Loose, and Stable
    – Ford Fusion Stockcar: Loose.
    BMW 2002 StanceWorks: Fixed tyre texture, better strut geometry for kingpin angle and scrub radius, improved drag centre of forces in the aero model.

    AI

    Improved AI in low- and high-speed cornering.
    Improved balance between player and AI in wet conditions.
    Improvements to general AI behaviour and racecraft across all tracks.
    Tweaks to how AI are affected by snow and ice.
    Improvements to the AI driving on slick tyres in wet weather.
    AI Practice and Qualifying grip levels rebalanced to better match expected behaviour.
    Better balanced AI speed on corner exit.
    Generally improved the AI racing balance and ability across many tracks.

    Audio

    Update to various AI car sounds.
    Added new sounds for lower pitch skidding.
    Improved AI audio levels in replays.
    Improvements to Lamborghini Huracán engine audio.
    Reduced the skid sounds for the McLaren 720S.
    Modified falloff curves for surface and skid sounds.
    Updated sound mix for replays, with improved reverb settings for tunnels and bridges.
    New tyre skid sound effects for treaded tyres.
    Fix for an issue with audio not panning to all speakers in 7.1 under certain conditions.

    Tracks

    California Highway Stage 3 - Added an alternate start line to clean up occasional start line issues.
    DirtFish (all) - Fixed an issue with render flickering on main building.
    DirtFish Mill Run - Fix for an exploit to prevent unrealistic lap times (This includes a leaderboard reset for Time Trial and Community Events on DirtFish Mill Run to remove bogus lap times).
    Fuji - Fixed an issue with some render flickering on the front of the pit buildings.
    Indianapolis Motor Speedway Oval - Updated dynamic marks, updated AI alternate start line for better cleaner starts.
    Circuit de 24 Heures du Mans - Fix for render flickering issue on the fence left of start straight, and in the curve entering the long straight.
    Lohéac - Fix for an issue on one kerb where the physics would didn’t behave correctly.
    Oulton Park - Fixed floating white lines near entry to pit lane.
    Red Bull Ring—National: Changed some dynamic barriers and fixed LODs.
    Red Bull Ring GP and National layouts - Fixes for various Replay and Pre-Race camera issues.
    Sakitto - Fixed various render popup issues.
    Fixed issues with the race start at various tracks.
    Adjusted the pit lane placement of Pit Limiter Entry and Exit boards at several tracks.
    Improvements to track cut settings at various tracks.

    Vehicles

    Audi A1 Quattro - Rebalanced the AI in rain vs. dry.
    BAC Mono - New wet tyre compound.
    BMW 320 TC - Fixes for gaps in the rear of cockpit, and fixed cockpit display clipping.
    Caterham Seven 620 R - Improved wet tyre.
    Chevrolet Camaro 1969 - New suspension geometry to better match the Hotchkiss design at the rear and SLA up front.
    Chevrolet Corvette C7 Z06 - OEM setup differential opened up.
    Dallara DW12 Road - New player rain compound, and new AI wet grip adjustments.
    Formula X & Dallara IR-12 - Adjusted engine lifetime model.
    Ferrari 488 GT3 - Reduced extra slip allowance at low speeds for better stability.
    Ferrari F40 LM - Fixed various cockpit detail issues that were visible in VR.
    Ford Escort RS1600 - Adjusted dry and wet speeds for AI to match latest physics changes.
    Ford Falcon V8 Supercar - New rain compound.
    Ford Falcon V8 Superca -  Added a new tyre carcass and made some minor improvements to car handling.
    Formula Renault 3.5 - Increased rolling drag and friction torque to AI to balance their speed on straights.
    Ginetta G40 - Improved AI tyre stiffness, grip and rolling resistance, to better match player, added new Junior tyre.
    KTM X-Bow GT4 - Changed spring and damper data, and added optional final drive ratio.
    Ligier JS P - Fixed exhaust positions.
    Ligier LMP3 - Fixed rear 3rd bump stop having no range adjustment.
    Lotus Type 51 - Increased players wet grip to better match the AI.
    Mazda MX-5 Radbul - Engine cooling and durability adjustment to prevent engine from blowing after one lap. New drift setup added.
    McLaren P1 GTR - Updated the differentials for Stable, and Loose default setups, for more stability and ease of driving.
    Mercedes-Benz AMG GT3 - Improved default setup to improve stability.
    Nissan Fairlady Z GTS - Various fixes enabling radiator damage, texture fixes, better drag balance, and bigger set of gear ratios.
    Nissan Fairlady Z GTS-II - Raised shift light RPM-trigger to 8,000 RPM.
    Nissan Skyline Super Silhouette - Boost adjustment for default setup to make the car more competitive with other Group 5 cars.
    Porsche 936/77 - Added a wider set of gear ratios.
    RWD P20 LMP2 - Changed shift lights to better match engine peak-power.
    Toyota GT86 - Altered aero positioning, and fixed an aero-lose problem without changing the setup.
    GT4 cars - Change to the tyre carcass model.
    LMP1 Cars - Fixed an issue where the AI weren't using the hybrid system, causing an imbalance with the player.
    LMP2 cars - Reduced aero drag by 35lbf @ 150mph.
    Various road cars - Changed OEM tyres to the correct ones.
    Kart - Disabled differential setup adjustments, new tyre carcass construction.
    Improved dirt texture on various cars.
    Fixed mud and snow textures on various cars.

    Other Improvements

    Added a Graphics Bias option for the Xbox One X
    Fixed an issue in Time Trial where the player could load a ghost’s setup for a different car from the player’s car if the selected ghost was in the same class as the player’s car.
    Improved the rendering of the edges of LiveTrack puddles for off-road/off-track areas.
    Fixed an issue with mud and dust particles being visible inside cockpits.
    Improvements to the wet track darkening render effect.
    Much-improved motion blur and bokeh effects.
    Fix for an issue where, in certain cases, LiveTrack conditions could be carried over from one game type to another.
    Improved the synchronisation of clouds and rainfall, and the effects on cars.
    Fix for a red/yellow graphical glitch sometimes appearing on track surface.
    Fix for an occasional crash when switching shadow detail level.
    Fixed an intermittent crash when entering text for a new pit strategy.
    Fixed an issue where occasionally some AI cars would not move on the first viewing of a replay.
    Fix for an issue that would reset the player’s tuning setup to default when Pausing and choosing to return to pits.
    ...and many other small tweaks, improvements and performance enhancements.

    *Hot fix for crash when starting the game in certain scenarios in non-English installations.

    To make sure that everything is working as intended, please delete your pre-patch setups and create new ones.
     
    GoldPwnageNL, Beltoni en B Tender vinden dit leuk.
  9. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Had al een vermoeden dat het iets langer duurde voordat ik op P4/5 belandde en het was inderdaad een stuk minder spectaculair. Desalniettemin een leuke race avond.

    Ben benieuwd of we zondag merken qua handling met de Ford.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  10. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Altered radiator damage to make it more progressive, and not accumulate damage from minor impact. En veranderingen aan de V8 supercar
     
    B Tender vindt dit leuk.
  11. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik ga morgen ff een paar rondjes proberen

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  12. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Yes!

    Straks kunnen we allemaal net zo snel door de regen rijden als Wiethok afgelopen zondag! :D
     
    hillss, B Tender, Beltoni en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Iemand zin om vanavond een paar rondjes te testen??

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  14. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    BRIEVING SILVERSTONE NATIONAL 13 DECEMBER: Ingame weer: Clear
    Ingame Time: 12:00 uur
    Ingame Date:01-08-2017

    Heat 1: 10 rondes; Staande start. Startvolgorde o.b.v. uitslag kwalificatie
    Heat 2: 10 rondes (incl formation lap). Vliegende start. Startvolgorde: REVERSED Grid uitslag Heat 1
    Heat 3: 22 rondes (incl formation lap). Vliegende start. Startvolgorde: REVERSED Grid uitslag Heat 2

    EXTRA INFO

    HEAT 1,2 en 3:
    Safetycar
    . Mocht het nodig zijn dan kan de wedstijdleiding een “safetycar inroepen” Als dat door de wedstrijdleiding geroepen wordt dan gaat de nr1 langzaamaan rijden. Max 1e versnelling en vangt het veld verder op. Als iedereen weer is aangesloten volgt een reguliere “vliegende start”zoals hieronder beschreven. Mocht de safetycar vallen in heat 3 tijdens de pitwindow kan je daar gebruik van maken. Maar je neemt de positie in die je bij het uikomen van de pits hebt. Verder houdt de wedstridjleiding dan geen rekening of je al dan niet al aangesloten bent in het veld.

    HEAT 2 en 3:
    Vliegende start
    : wacht!! totdat de lichten op groen gaan, anders krijg je een drive-through penalty. Vervolgens rijdt iedereen rustig naar zijn start positie. Jouw positie wordt vooraf in de lobby medegedeeld. Voor bocht “Rindt” (begin sector 3 moet iedereen zijn positie ingenomen hebben. De nr 1 van de reversed grid voorop etc.etc. Vanaf dan wordt er in 1 lijn achter elkaar gereden vol gas in 1e versnelling. Pas als jezelf de start/finishlijn gepasseerd bent mag je opschakelen en vanaf dan inhalen! Zorg dus dat je goed aangesloten bent op je voorganger. Een “aanloopje nemen” naar start/finish kan dus niet!

    HEAT 3:
    Eén Verplichte pitstop met bandenwissel
    in ronde 13,14,15,16 of 17. Let op dat je niet in ronde 12 dus al de pit in duikt! Bij de pitstop MOET je alle 4 de banden wisselen. Je moet dit zelf aanmaken in de pitstop strategy!! Als je default laat staan of als je het overlaat aan je crew om wel of niet te wisselen heb je kans dat je met de oude banden door gaat. ALs geconstateerd wordt dat de pitstop niet regelmentair is zal de "gewonnentijd + 10 sec" bij de eindtijd worden opgeteld.
     
    Kimi NL en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  15. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    [​IMG]

    Kimi +20 sec ivm niet correcte pitstop
     
    Kimi NL, B Tender, GoldPwnageNL en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    Je was er vroeg bij! Leuk dat het alles nog helemaal open ligt! :-D
     
    asjemenou75 vindt dit leuk.
  17. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Kimi geen banden gewisseld?

    Ligt inderdaad lekker dicht bij elkaar!
     
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Zal ik ook even toelichten, voordat er mensen mij gaan betichten van Onsportief gedrag (is namelijk geen vreemde combinatie: Kimi + Onsportief gedrag + beginnerscup) :p
    Ik heb daadwerkelijk wel een pitstop gemaakt en mijn pitsstrategie was om banden te wisselen naar de "Slicks" compound. Zelf heb ik niet opgelet op de banden en het is in de replay ook niet te zien hoeveel er gewisseld worden. Maar ik vermoed dat dat de reden is van mijn tijdwinst.

    Waarom weet ik niet. Maar hij heeft bij mij een kortere stop gemaakt. Ik kwam de pits in, tegelijkertijd met Autogespot en ging een goede 11 seconden eerder weg. Mijn tijd die ik stilstond was ongeveer 15 seconden en dat is een goede 11 seconden minder als de rest. Het feit dat ik eerder weg was als Autogespot, schreef ik tijdens de race toe aan het feit dat ik dacht dat Autogespot nog op de default setup stond, dus ook ging tanken.

    Asjemenou heeft mij benaderd over het verschil in tijden en na mijn reacties de consequenties die hij eraan ging verbinden vermeld. Wat mij betreft de juiste manier om het hele gedoe af te wikkelen en ons te gaan concentreren op de volgende race.
     
  19. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ben er vanavond helaas niet bij. Kaartjes voor Star Wars al ver voor het ontstaan van de cup besteld :D

    Succes vanavond!
     
    B Tender vindt dit leuk.
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik ben er wel bij vanavond.
    PB staat momenteel op 0:59.898 - Kan nog wel wat vanaf!

    Overigens zijn de penalty's wel heel erg strict geworden sinds Patch 3.0.
    Gisteren online op de Nordschleife als op Algarve constant moeten inhouden (en dan serieus inhouden en van P2 naar P8 laten zakken) om onder penalty's uit te komen.
    Echt heel erg irritant geworden.

    Op de Nordscheife zelfs een DT en 31 seconden penalty gekregen in een 3 ronden durende race (full circuit)
     

Deel Deze Pagina