[Simcity 4]Help!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door satan21, 7 jan 2004.

1. satan21

satan21 New Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb dus een redelijk grote stad gemaakt met simcity 4 maar het lukt maar niet om meer dan 40000 inwoners te krijgen.
    zelf zit ik nu op ergens tussen de 35000 en de 37000 (schommelt een beetje) maar heeft iemand tips hoe ik over de 40000 heen kan komen.
    mijn stad maakt winst (ongeveer 2000 per maand) en mijn belasting zit voor alles op 12% en alle balkjes verkeer onderwijs gezondheid etc zijn bijna vol

2. Belasting verlagen en meer werk creƫren doen de stad altijd wel goed. En natuurlijk meer huizen bouwen.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2004
  3. satan21

satan21 New Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb velle huizen die leeg staan en heel wat vlakjes die bebouwt kunnen worden maar er gaan maar geen sims wonen..... en als ik de belasting verlaag kom ik niet uit met al mijn geld wat ik ziekhuizen en scholen zit...

4. Doe wat aan werk, infrastructuur, milieu etc. Kijk ff bij al die mappen. Er is namelijk een reden voor dat het niet bebouwd word.

Check of de grondprijzen niet te hoog zijn.

5. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Mja ik snap niet hoe ik winst maak hoor, ik bouw huizen en shit maar ik sta altijd rood. Dit zijn games die je moet spelen met trainers :+

6. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Euhm ik weet wel wat je moet doen, heb je pas een stad???
    Bouw er dan nog een paar omheen sommige met veel industrie andere weer met veel huizen, het is namelijk zo dat je steden daarop reageren.
    Zo creeer je vanzelf grotere steden let maar op, du sgewoon nog wat meer maps maken :D

7. satan21

satan21 New Member

Leuk Bevonden:
    1
    bij mij zien alle balkjes er groen uit (ook die van grondprijs) enhet vekreer is dus ook ultiem (nooit files) ik bouw mijn stad namelijk in vierkantjes:p . dus ik vermoed dat het aan de grondprijs licht maar hoe verlaag ik die zonder voorzieningen weg te moetne doen? goedkopere gebieden bouwen?

8. Joeri71

Leuk Bevonden:
    1
    waarom do eje niet wat ik zeg???

9. satan21

satan21 New Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb er al 4 steden om heen liggen.... maar er gebeurt niks

10. Joeri71

Leuk Bevonden:
    1
    das vreemd...heb je ook al grote hospitals enzo want dat scheelt ook ipv van clinics

11. satan21

satan21 New Member

Leuk Bevonden:
    1
    e2 dacht ik mar mijn gezond heid en onderwijs is gewoon goed

12. In het begin bouw ik zo min mogelijk. Geen scholen, geen ziekenhuizen enzovoort.

Wees zuinig met je bestrating en leidingen. Die kosten namelijk geld en dat wordt een vaste last.
    Bouw ook maar een stuk of 3 windmolentjes (of wat je maximaal nodig hebt). Dit scheelt enorm in je maandelijkse uitgaven.

Nadat je stad groter word en je hebt een begrotingsoverschot, kun je overwegen om wat aan onderwijs te doen bijvoorbeeld een klein schooltje bouwen.

In het begin moet je gewoon overal lak aan hebben. Gewoon beginnen met een kleinschalig project.

En nog een tip: Maak je belastingen 5% in het begin, zodat je de belastingen nog kan verhogen als je een "kwaliteitsstad" hebt. Die ene procentjes maken toch niks uit met zo weinig mensen in je stad. Pas als het groot is is dat van grote invloed als je het verandert.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2004
  13. Joeri71

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb 2 grote steden de een ziet er zo uit :

Heeft 96000 inwoners, en ik heb er niet echt iets speciaals mee gedaan

Edit/ mmm sinds wanneer doen de image tags het niet meer...
    O toch wel weer :D

Laatst bewerkt: 8 jan 2004
  14. satan21

satan21 New Member

Leuk Bevonden:
    1
    woow ziet er geod uit btw ben een nieuwe stad begonnen op et kleinste vlak en hij heeft al 20000 inwoners:p

15. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Dat heb ik nou ook altijd, ik was er eerst altijd vet goed in, maar nu sta ik altijd rood! *Download trailertje* :+

16. king of XBOX

king of XBOX active user agian

Leuk Bevonden:
    1
    ik moet simcity4 ook nog maar eens ergens zien te halen want dat stomme simcity 3000 draait niet op xp :confused:
    kheb daarbij wel ooit echt een supergrote stad gehad zonder codes te gebruiken. helaas ging het mis toen ik snelwegen aan ging leggen. dus voortaan alleen nog maar spoorwegen die werken veel beter.

17. Ik heb nog een tip:

Maak verbindingen met je buurgemeenten. (Dan moet je natuurlijk wel een extra stad maken en zorgen dat de hoogte van de grond gelijk is!)

18. Ik weet een oplossing op je vraag:

Ik ben namelijk ff een stad begonnen en nadat ik bij de 40000 kwam, gingen mijn inkomsten ineens achteruit nadat ik de belastingen voor de rijken op 12% had gezet. De vraag van alles kelderde en kwam bijna niet meer uit de rode cijfers.

Ik probeerde wat en verlaagde de belastingen voor de armen naar 7%, midden 8% en rijken 9%.
    Ik schrok ff want mijn inkomsten daalde in het begin nog verder maar na een tijdje schoot de vraag van woningen, industrie en commercieel enorm! (het hele vakje was vol van de WCI). En zo wist ik een bedrag te genereren van maarliefst 4000.

Wees dus niet bang om je belastingen te verlagen, want het werkt in je voordeel (al lijkt dat niet zo).

19. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Aha! Tenks voor de info 'k ga het gelijk uitproberen :D

_O_Sam Fisher jr_O_

20. Als je alsnog een tekort heb, bouw gewoon heel veel huizen.

Deel Deze Pagina