[PC] Sins of a Solar Empire

Discussie in 'Games' gestart door Willem, 17 aug 2008.

1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hai,

kent hier iemand het spel Sins of a Solar Empire?

Het is een grootschalige strategiegame, schijnt redelijk traag te zijn met een goede micro/macro mix. Drie verschillende instanties, veel diepgang en redelijk pittig met veel missies (hoewel weinig tot geen verhaal). Volgens de makers gaat het om 4X: eXplore, eXpand, eXploit en eXterminate. Klinkt mij lekker in de oren en heb een aantal erg positeive recensies gelezen.

Nu heb ik twee vragen:

- Is hier iemand op het forum die het spel gespeeld heeft, of speelt, en wat vind JIJ er van?
    - Volgens de site Can You RUN It? is mijn videokaart (Geforce 6100+) te weinig voor het minimu, Geforce 6600+. Is het dan ook echt onmogelijk om het spel te spelen? Dit is de link naar die test, ik weet enkel niet of mijn resultaten gegeven worden of die van jou (als lezer).

2. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De kans is aanzienlijk dat het dan ook echt onmogelijk is om 'm te spelen. Zelfs al zou je systeem de minimale systeemeisen weten te halen, dan nog loopt het vaak genoeg allesbehalve vloeiend. Heeft Sins of a Solar Empire eigenlijk geen demootje waarin je 't zou kunnen testen?

3. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ah, goed idee. Daar heb ik nog niet naar gekeken. Goede tip.

4. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    PU review gelezen.

Ik denk dat ik deze ergens in de 1e helft van volgend jaar nog wel koop.

Laat maar ff goedkoper worden en in de tussentijd kan ik de andere games spelen en dvd's kijken.

5. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Heb het spel gedownload, grafisch komt het niet in de buurt van de screenshots bij mij. Het draait echter als een trein! Erg leuk spel, maar man, ik bak er nog niks van en ik snap er nog niks van. Vind het echter wel geweldig om, zeker in een Giant Universe, in 3D tientallen planeten te kunnen bekijken, met allerlei faciliteiten, schepen en installaties er rond. De schaal van inzoomen tot op één schip en uitzoomen tot het hele universum is werkelijk adembenemend, erg tof!

Laatst bewerkt: 18 aug 2008
  6. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Als er nog iemand benieuwd/geïnteresseerd is:

Goed, mijn eerste potje uitgespeeld. Ging in totaal 6 (!!) uur mee. Je kon winnen door er voor te zorgen dat er geen planeet gekoloniseerd was door de tegenstander. Het bijzondere aan dit spel vond ik dat ik door het hele potje (van zes uur dus) bij lange na niet al het Research had voltooid of alle Upgrades toegepast. Er waren zelfs een paar gebouwen en ruimteschepen waar ik helemaal niet aan toe kwam. Ik moest me immers bezig houden met het managen van een groeiend aantal planeten, het verdedigen er van, mijn vloot bijhouden en besturen, planeten aanvallen, asteroïden aan hun grondstoffen ontdoen, er voor zorgen dat de verschillende culturen van verschillende planeten niet dusdanig verscheuren dat planeten zich afsplitsen (!!) van mijn gezag. Ik moest de special ruimteroutes bewaken, de piraten van me afhouden en er voor zorgen dat de vijand niet via het wormgat van de ene naar de andere plaats kon bewegen in enkele luttele seconden. O, daarnaast moest ik natuurlijk ook nog mijn spel winnen!

Het spel is echt enorm uitgebreid, diep, maar ook traag. Het heeft enorm veel detail, van de kleine een-mans gevechtvliegtuigjes tot het ruimteverkeer rond een planeet tot een heel zonnestelsel (of meerder, in mijn geval). Echt, geweldig. Je moet er van houden, je moet geduld hebben en je moet ook niet opgeven wanneer de vijand drie planeten op rij van je afpakt omdat je dacht dat je na ze in te nemen geen verdediging nodig had. Wel dus!

7. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Misschien al aangeschaft? Game is goedkoper dan de doorsnee PC-games en je kan ook een download van de site doen, die nog goedkoper is!

Reden dat ik die topic kick:

Op ziek naar iemand die de game toevallig ook heeft.
    en
    Er komen VIER add-ons voor de game, elk voor 8 pond (zal wel 10 euro worden). Klinkt best interessant.

8. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Maar serieus, waar haal je de tijd vandaan en het geduld om een pot van 6 uur te spelen?

9. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Save-games en de soundtrack op 0 zetten en zelfs iets opzetten. :+

EDIT: Een game van 5+ zonnestellen duurt trouwens meer dan 20 uur hoor. ;)

10. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Zodra ik met RA3, L4D, King's Bounty, End Wars, Fable 2, GoW2, Endwars, B&K, B&K XBLA, DoW 1, DoW 2 klaar ben/heb uitgespeeld kijk ik nog eens . :)

...plus 15-20 films en zo'n 20-25 serieboxen..... :emo:

11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    O, dán. Oké. :+

12. DutchNeon

DutchNeon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Game lijkt me wel vet, maar de gevechten zijn teveel met dezelfde lasers. Zo had ik gehoopt, dat ze meer richting Homeworld 2 gingen qua space gevechten. In Homeworld 2 variëren wapens heel erg, tussen raketten etc tot Pulse lasers, tot normale lasers, Gause shots etc.

Check de gevechten in deze vid, het is trouwens wel een mod, die het meer op massale star wars gevechten laat lijken, van de films, zoals het gevecht boven Coruscant in Episode 3 (http://nl.youtube.com/watch?v=0cU0BYXlTuI) met tig pulse Lasers.

Homeworld 2 vid:

http://nl.youtube.com/watch?v=HtWn1aKGWkI

Laatst bewerkt: 25 okt 2008
  13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Homeworld ziet er ook cool uit, ja! Eigenlijk praktisch Sins of a Solar Empire, lijkt precies. Wat zijn de verschillen tussen Homeworld en Sins of a Solar Empire? Weet je dat ongeveer?

Bij Sins of a Solar Empire heb je echter ook een boel verschillende wapens hoor. Pulse laser, beam laser, slug wapens, gauss inderdaad ook, raketten, plasma wapens, bommen, nucleaire wapens. Heb je het spel gespeeld of ben je op video's en shots afgegaan? Per ras zitten er ook nog verschillen in.

Laatst bewerkt: 26 okt 2008
  14. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien bedoelt die dat je uiteindelijk altijd bij dezelfde wapens uitkomt omdat die gewoon het beste zijn.

Misschien als ik een stagevergoeding krijg dat dit spel er iets eerder komt maar laat ik maar uitgaan van niks dan valt het altijd mee.

15. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Uitgaan van niks? Vooral doen, krijg je een topgame terug! :D

Ik vind 'm echt prachtig. Geloof me! Ik wil bijna diep uitleggen waarom en wat, maar dat laat ik. Ik denk niet dat dit spel je zal teleurstellen. Ik haal nu het maximale er uit om hem goed draaiende te hebben en er aardig mooi uit te zien. Veel details!

16. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Zijn er nog mensen met interesse voor dit spel? Ik heb laatst van Impulse (het Steam van Stardock, die ook dit spel hebben ontwikkeld) voor net iets minder dan €30,- het spel gekocht + 2 expansions. Echt de moeite waard!
    Ik zoek nu dus nog iemand om tegen / met te spelen. Omdat de potjes meestal langer dan een uurtje duren zit er een save optie in de multiplayer. Dus lijkt mij leuk om bijvoorbeeld af en toe een uurtje met / tegen iemand te spelen.

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Grote kleine kick.

Nu de expansion Rebellion uit is is het spel nog gaver en mooier geworden. :9 Ook op Steam met volleding sync/integration. Wie gaat er spelen / speelt er?

18. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel Trinity met enige regelmaat (alleen in`t weekend, te verslavend voor doordeweeks :+)
    Rebellion ziet er gelikt uit, maar denk niet dat het €30.- waard is. Ik pak hem wel eens mee in de summer sale of iets dergelijks. :)

19. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Hm ja het is wel prijzig, aangezien je niet super veel meer krijgt. Maar toch, vind 't wel een tof all-in package.

Speel je op Steam of op de client van Stardock/Gamestop? Wil wel eens een potje tegen je proberen. Heb Trinity nog geïnstalleerd staan.

20. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Speel via Steam, maar alleen single-player. Heb al genoeg moeite met een CPU agressor op Normal :+ Is het jou al gelukt op hoger niveau te winnen? Ik wordt finaal afgeslacht, al is het natuurlijk wel afhankelijk van de map.

Deel Deze Pagina