Site op I'net uploaden. HOE?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door AVENGER, 3 mei 2003.

1. AVENGER

AVENGER Godlike

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ff een vraagje:
    Hoe kan je met XP een site op het net zetten? Met '98 kon ik het wel maar met xp zie ik het niet.

2. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    je hebt ten eerste een HOST nodig.

gratis bv: lycos of Geocities.
    je kan NOOIT vanuit je eigen PC (hardeschijf ofzo) een site (gemaakt in html ofzo) online zetten

3. AVENGER

AVENGER Godlike

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil het doen via Kabelfoon, kan het dan wel?

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Waarom vergeet iedereen altijd dat je bij je provider ruimte hebt :) Dus ja bij Kabelfoon kan dat Avenger. Moet je even de FTP informatie opvragen voor je account.

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    > PC/Internet forum btw.

6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is helemaal niet nodig. ik heb geen provider ruimte ofzoe hoor.
    het beste wat je kan doen is een betaalde host nemen

* Pleurt zijn eigen geocities de plomp in en zoekt betaalde host

7. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    ooooh, dat kan zeker wel.....ooit gehoord van appache....nee, zeker???

dat is dus een webserver waarmee je dat op elke pc online kunt zetten.....

bovendien zitten in Windows XP en 2000 ook IIS(Internet Information Service?:confused: ), daarmee kun je dat ook nog eens online pleuren, ik weet neit hoe dat iis werkt, maar appache gebruik ik zelf ook

Geocities zuigt, das zo'n beetje de slechtste host die je kunt hebben......dat klote ding doet echt geen goede dingen voor je layout...

Laatst bewerkt: 3 mei 2003
  8. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    @the Outblast, denk jij nou echt dat iemand met de vraag die die in het begin had gesteld zijn eigen pc als server wil en kan gebruiken... Iedereen moet onderaan beginnen... Je kan niet gelijk alles hoor, jij zal ook wel met geocities begonnen zijn...

9. OCM3RZ

OCM3RZ Ik vereer Mezelf

Leuk Bevonden:
    0
    lycos is wel de beste van de gratis host, je hebt daar 50MB en php en mysql ondersteuning

apache kan, maar het kan makkelijker, bijvoorbeeld EasyPHP; www.easyphp.org Daar zit mysql en php al bij geinstalleerd, wel ff de engelse plugin downen.

10. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat zit je nou te zeiken? je zegt het zelf je hebt een Server nodig. Maar je hebt dan ook nogeens eena dres nodig kijk...

11. Zoragon

Zoragon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet waarmee je het gemaakt heb... Maar je zou het in principe kunnen uploaden via je pc. Als je het met MS FrontPage heb gedaan druk je op Bestand; Web publiceren; Dan typ je in bv. 'http://fp.geocities.com/zoragon' (Let wel op, inplaats van 'www' zet je 'fp' neer). Dan gaat Frontpage zoeken, en als het klopt moet je de gebruikersnaam en het wachtwoord van waar je je hebt aangemeld voor webruimte invoeren. Als alles dan goed is ingetypt dan krijg je een schermpje voor je met de text 'De website is geplubiceerd! Hier klikken voor de weergave van de geplubiceerde website.' Dan kun je op daar klikken, of op 'Gereed'.

Laatst bewerkt: 4 mei 2003
  12. xboxwhopper

xboxwhopper xb0x freAk

Leuk Bevonden:
    0
    Waar kun je die APache halen..???

Deel Deze Pagina