Site valideren

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Scuderia, 5 nov 2005.

1. Scuderia

Scuderia Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Hij geeft hem hier gewoon als validated op...

3. dirtybolle

dirtybolle xboxlive member

Leuk Bevonden:
    0
    voor wat dient dat ???

4. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Volgens mij kun je zo kijken of je site goed weergegeven zal worden in de verschillende browsers volgens de laatste HTML-regels...

5. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Inderdaad, daar is die validator voor. Moest het voor school ook doen met mijn zelfgemaakte site. Ding kan niet echt lekker overweg met flash. Das wel minder aangezien ik aardig wat flash had gebruikt!

6. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ah gelukkig ben ik niet de enige die dat door heeft, idd erg vaag die validator, hij geeft fouten in automatische flash codering 8) , ik laat dan ook altijd die voor wat het is, want in die codering kunnen geen fouten zitten, en als je die aanpast doet de flash animatie het niet meer.

Hier kan je ook je site mee doormeten, vind hem beter werken als die validator
    http://www2.imagiware.com/RxHTML/

Laatst bewerkt: 6 nov 2005
  7. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    This Page Is Valid HTML 4.01 Frameset!

Ik weet niet wat je probleem is, maar hij wordt gewoon gevalideerd hoor?!?

Die site zelf mankeert overigens wel van alles en nog wat aan, maar dat terzijde.

8. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    De validator heeft geregeld moeite, ondanks je code toch echt goed is. Zo heb ik wel eens gehad dat mn alt-tags ineens niet meer goedgekeurd werden.
    Naarmate je site groter en omvangrijker wordt (veel php verwerking erin bijv.) kunnen er veel 'fouten' in de validator gevonden worden.
    Daarom is het beste om gewoon tijdens het bouwen van de site hier geregeld naar te kijken en te letten op het feit of ze in zowel IE als FF goed weergeven worden.

9. edding3000

edding3000 Guest

die validator ziet echt geen php hoor :')

10. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Dat begrijp ik ook wel. Maar daardoor kan hij wel moeite hebben, ondanks het omgezet is naar html.

11. edding3000

edding3000 Guest

nee. php heeft hier 0 mee te maken.

12. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    als je werkt met includes, dan ziet de validator de bestandjes die je hebt geïnclude als een deel van jouw pagina. daardoor kan je weleens heel scheel gaan kijken als er geen fout in je eigenlijke pagina zit, maar wel in dat bestandje wat je erbij haalt.
    dan geeft ie een error, en de regel, maar als je dan alleen gaat kijken in je index.php oid. dan kan het een beetje verwarring veroorzaken.

13. edding3000

edding3000 Guest

hmz op die manier. Maar hij validate namelijk echt alleen je html hoor...
    Dus je moet ipv in je include bestanden kijken wat er in je SOURCE dout is en dat dit in die eventuele includes oplossen ;).
    Ook eerst altijd designen, dan pas htmlen, en als dat valid is: je php eronder gaan sleutelen.

14. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Jup :) Validator heeft bij mij nog nooit errors gegeven (behalve terechte), ook niet bij heel ingewikkelde php-files.

Het mooiste is nog om via templates te werken. Daarmee plaats je alle php-scripts in een php-file, en roep je daarin een aparte template-file aan die alle html-code omvat. Zo heb ik mijn website ook ingericht.

index.php bevat bij mij:
    • alle php-informatie
    • includes naar functie- en config php-files
    • verwijzingen naar template-files:
      • header.tpl (<head> informatie, begin van de body en de daadwerkelijke header, begin van elke pagina dus)
      • index.tpl (de daadwerkelijke html-layout van de body van de pagina)
      • footer.tpl (footer en afsluitende body en html tags)
    • functie om de template files te parsen tot één pagina.

Ingewikkeld verhaal, en de basis van templates is ook niet geheel door mezelf geschreven (gejat dus), maar met een paar aanpassingen van mezelf werkt het perfect.

//Edit: oh, dacht dat ik in het php-topic zat :eek: Nouja, boeit ook niet :)

Laatst bewerkt: 8 nov 2005
  15. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Heb voor mn nieuwe site ook een overzichtelijk structuur, deels overgenomen van een site die ik voor werk gemaakt heb.

Index.php bevat
    include header, include footer en daartussen een stukje dat controlleerd of de gevraagde pagina bestaat en zoja dan wordt die geladen, zoniet, een afhandeling.

In header wordt gekeken of config file bestaat en die wordt dan aangeroepen of als fout weergeven. Verder wordt er gekeken naar welke pagina er getoond moet worden (die op index ingeladen wordt).
    Daaronder stukje header (titel pagina, begin divs etc).
    In footer staan afsluitnig divs.
    En dan heb ik een map met de pagina's waarin echt alleen de content van die pagina's staan (dus wel wat html voor contentopmaak en php voor eventuele scripts). :)
    Maar om ook weer on-topic te gaan, hou nu wel vanaf het begin rekening met het feit of zowel IE als FF hem goed weergeven en de site validated is, geeft toch wel een wat beter gevoel.
    Maar dat zegt ook niet alles, want dan moet je ook nog rekening houden met IE en Safari op de Mac en eventuele andere browsers.
    Denk je een site in zowel IE als FF goed te hebben, wordt ie niet geheel goed op de Mac getoond. :mad:
    Echt een ramp dat niet elke browser zich strict houdt aan de regels.
    IE gaat er lekker soepel mee om en als je er jaren mee bezig bent ga je je ook zo ontwikkelen, totdat FF in trek raakt en je merkt dat je toch ook daar rekening mee moet houden.
    Op werk had iemand hem perfect op de Mac en in FF, maar bleek ie weer niet goed getoond te worden in IE.

Deel Deze Pagina