[Site voor aanbiedingen/koopjes] Jouw idee hierover?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door timmio, 31 okt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    [Site voor aanbiedingen/koopjes] Jouw mening/idee hierover? (of doe mee!)

Hier op het forum is het al een aantal keren geroepen, d'r loopt zelfs een (onoverzichtelijke) thread hierover. Koopjes/Aanbiedingen en afprijzingen in winkels van spellen van de Xbox. In de thread kunnen we nu vermelden wanneer we een aanbieding gezien hebben bij bart smit of wanneer gcshop een leuke dagaanbieding heeft. Ook staat er wel is bij dat jouw gameshop om de hoek Halo in de aanbieding heeft voor 20 euro. Maar is het nou niet makkelijker om dit centraal op een pagina in te kunnen voeren?]

Wat vinden jullie van dit idee:
    Ipv zo'n thread een site waar je je game, de prijs en de plek waar je hem gezien hebt kunt invoeren. Mocht iemand dan een game zoeken, dan kan jij op die game klikken en zo bekijken of iemand hem misschien goedkoper gezien heeft ergens? Dus een soort prijsvergelijker, maar dan alleen (!!!) van aanbiedingen, prijzen die normaal zijn komen er niet op natuurlijk.

Zou dit werken? Als ik kijk naar de thread die erover loopt posten veel mensen een aanbieding die ze ergens gezien hebben, alleen zie ik soms door de bomen het bos daar niet meer. XBW had het erover dat het misschien in V3 komt, maar vinden jullie dit wel nuttig? Op dit moment ben ik namelijk met zo'n project bezig en ik zou graag jullie meningen over dit idee horen!?

p.s. Mods, Ik wist niet goed of dit nou bij internet moest of xbox algemeen, ik denk dat hij hier goed staat.

Tips / Ideeen doorgekregen via PM of deze thread: (geupdate op 4 November
    - Mogelijkheid tot zoeken op plaats of winkel.
    - Om fraude te voorkomen, IP adres noteren, email adres uniek
    - Juistheid controleren van prijzen dmv nabellen naar winkels, bij betrouwbare personen hoeft dit niet
    - Samenwerking met Xboxworld (?hoe?)
    - Zoeken op postcode
    - Zoeken op prijs (resultaat = naam)
    - Linken naar reviews op xboxworld.nl? (copyright probleem?)
    - Foto meesturen als bewijs?
    - Meer??

Laatst bewerkt: 4 nov 2003
  2. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Ik vind dit een goed idee. Soort Price-Watchen.

3. DeltaOne

DeltaOne Guest

zeker een goed idee..wil er evt. ook wel aan meewerken..

4. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    euhm, www.elcheapo.nl ? www.kelkoo.nl ? En hoe ga je het controleren, iemand kan zo foute informatie invoeren? En is zoiets maken in samenwerking met XBW niet slimmer? Alles op 1 site?

5. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    Eerste positieve reacties, heel mooi. Ik hoor ook graag tips, jouw mening, ideeen enz?

@Aart
    Wat je zegt over Kelkoo, ongeveer,dat is namelijk een echte pricewatch, maar niet van aanbiedingen enz. Ik wil geen pricewatch hebben van alle winkels, maar alleen hun tijdelijke aanbiedingen.
    Wat betreft de controle zijn wel een paar dingen al uitgedacht, maar misschien komen hier nu mooie ideeen tevoorschijn (ideen die er zijn zijn voornamelijk controle op IP-adressen, email-adressen en eventueel nabellen betreffende winkel)
    Samenwerking met XBW is natuurlijk prachtig, maar omdat ik geen member van hun team ben weet ik niet wat ze zelf aan het doen zijn met V3, hoe of wat. En om nou te gaan brullen dat ik bij hun team wil om dit te gaan doen, daar zitten ze ook niet op te wachten denk ik.

p.s. Wil je eventueel meedoen/meewerken, pm me dan even, dan geef ik je iets meer info over hoe en wat, uiteraard vrijblijven,kun je even kijken of het je wat lijkt.

Laatst bewerkt: 31 okt 2003
  6. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Lijkt me zeker een goed plan! Count me in...

Ik denk dat je er voor een deel ook wel vanuit moet (kunnen) gaan dat de info die je krijgt klopt. Ik zie niet in waarom mensen valse aanbiedingen op zouden geven. Als het toch een keer gebeurd heb je een goede reden om de input van de betreffende persoon te gaan tjekke.

Misschien is het een idee om ook een selectie te kunnen maken op (woon)plaats of bijv. een specifieke winkel, zodat je kan zien welke aanbiedingen er bij jou in de buurt te krijgen zijn.

7. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    super tip, hier had ik nog niet aangedacht, dit gaan we zeker meenemen in het systeem!!

Laatst bewerkt: 31 okt 2003
  8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Een Super idee !!

Er zit een behoorlijk prijs verschil tussen de winkels.
    Bij Discovery BMX XXX gekocht voor € 14,95 terwijl deze game bij de winkel ( Dixons ) er naast nog bijna €60 koste.

Maar voor wat oudere games ga ik altijd eerst naar Intertoys.

9. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    klopt idd, in een winkel hier lagen o.a. bmx voor 15, agressive inline voor 15 en nog een paar van die oudere games, later zag ik ze op internet, bart smit en andere winkels voor prijzen rond 30 tot 50 euro, da's balen als je dan dus 2x zoveel hebt betaald, hiervoor lijkt zo'n site erg gemakkelijk..

misschien even als vraag voor de admins/mods/webmasters van xboxworld, naar aanleiding van de reactie van Aart, is een samenwerking misschien een goed idee? Alle ideeen zijn welkom dus hieraan kunnen we ook denken.

10. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb m'n eerste post even ge-edit met de tips die tot nu toe binnengekomen zijn. Dit heb ik allemaal in het blauw erbij gezet. Nieuwe tips enz zal ik er dan bijzetten.

11. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    In het weekend kan ik momenteel niet op internet dus heb ff niet kunnen reageren op pm's enz, excuus voor late reactie.

Maar hierbij als een soort kick, iemand nog idee'en hierover of zijn/haar mening??

12. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik ben het er helemaal mee eens, dat had ik hier ook al gemeld.

enige nadeel aan een site i.p.v een forum is dat het meer tijd kost en ingewikkelder is.

13. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    je hebt inderdaad gelijk. Een forum is makkelijker te onderhouden, maar dan krijg je ook weer een aantal nadelen. Er is trouwens al een hele site klaar, de vraag is meer of dit de moeite waard is om zo'n systeem ook online te zetten? Zoals al gezegd werd dat wanneer een paar mensen het bij houden het absoluut handig kan zijn!!

Als er trouwens nog mensen zijn die mee zouden willen doen als mod van zo'n site,pm me ff, dan geef ik de URL door van de site zodat je vast een voorproefje krijgt. Ik zet de site niet hier neer omdat ik er (nog :)) geen reclame voor wil (en mag) maken.

14. gerjan

gerjan Guest

wrom reageren er nou geen mods :{ kwil hun mening horen

Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2003
  15. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    ja iid? misschien dat zij goeie tips hebben, of juist opmerkingen over dit alles...

(of was het negatief bedoeld wat je zei:confused: ?)

16. Kepler

Kepler Waiting for a Xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Top idee!!
    Ik heb wel een aantal ideetjes:

Zoeken op postcode
    Zoeken op prijs/naam (dus als je bv een budget hebt en je wil kijken wat voor je game je eventueel kan kopen)
    Linken naar reviews op xboxworld.nl?
    Misschien als controle een foto meesturen als bewijs? (dus bv een foto van de actiefolder, winkel zelf)

17. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb je tips erbij gezet in d'r eerste thread. Goeie tips, linken naar reviews wordt lastig aangezien ik niet copyrights wil gaan schenden ofzo, dus moet daar eerst even over overleggen.

Plaatje als controle is wel handig, maar wie neemt nou de tijd om hem te scannen, zou ik zelf niet doen namelijk. Belletje naar winkel is makkelijker :)

18. Kepler

Leuk Bevonden:
    0
    de reviews wordt misschien wel lastig. Maar het is voor xboxworld alleen maar positief als ze gelinkt worden. Linken is toch niet illegaal?

scannen hoeft niet natuurlijk, maar iedereen heeft toch tegenwoordig wel een webcam/digicam. Dus ff snel een foto maken is zo gedaan tegenwoordig. En je kan altijd nog bellen natuurlijk als er geen foto is, maar als er wel eentje is dan hoef je dus niet te bellen (scheelt jullie weer werk)

19. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    linken kan idd denk ik wel, gewoon direct naar de goeie pagina, copyright schend je natuurlijk alleen bij overname op eigen site

ff kijken hoe we dat kunnen gaan gebruiken.

(bellen kost niet alleen tijd maar ook geld:), scheelt idd)

20. Kepler

Leuk Bevonden:
    0
    je kan dan eventueel ook andere reviews linken, maar een samenwerking met xboxworld.nl zou natuurlijk veel handiger zijn :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina