Skinning

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Martini, 21 mei 2004.

  1. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    Hier in dit topic ken je alles bespreken over het skinnen van je windows xp, msn en andere skinbare programma's en hulp vragen aan andere skinners

    Ik skin gewoon als ik niks te doen heb en omdat ik het leuk vind, maar de meeste skins die ik heb gemaakt, ofja zijn nooit afgemaakt :9, maar ik heb eindelijk een skin af voor msn het heeft me iets van 15 uur gekost om dat te maken en dat is redelijk snel.

    Maar nu vroeg ik me af of ik nou de enigste was of er nou meer mensen zijn die skinnen, laat 't van je horen :D

    Dit zijn wat screens van me skin "GrayScale MSN"

    Je kan de skin hier downloaden

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2004
  2. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    hoezo heeft dat zo lang geduurt?
     
  3. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou, MSN bestaat uit best wel veel plaatjes en als die allemaal moet bewerken/vervangen ben je best lang bezig want dat zijn er ongeveer 250, het bewerken van de UI moet dan ook goed verlopen (geen bugs, errors) en dan nog zo'n instalatie bestand/patch moet je dan ook nog maken en die moet dan ook werken.
     
  4. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Heb je ook een site met een goede (NL) Tutorial?
     
  5. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe heb je dat gedaan?
     
  6. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet er geen zo uit me hoofd maar op mess.be staat een goede tutorial (engels) en er is ook een forum dat gaat over het skinnen van msn (engels) maar die heeft op dit moment weer server problemen

    Dit is de link van de tutorial op mess.be
     
  7. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    Met de volgende programma's:
    Resource Hacker, daar heb ik de plaatjes mee eruitgehaald en vervangen.
    IconXP, met dit heb ik de icoontjes bewerkt.
    Adobe Photoshop, hiermee heb ik de plaatjes bewerkt.
     
  8. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
  9. Noedel

    Noedel Belg

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    2
    Die grayscale skin ziet er opzicht nog saai uit maar in gebruik is hij wel nog koel :eek:
     
  10. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Op zich best wel ziek als je daar 15 uur in wilt steken... maar ieder zijn ding zeg ik maar. Veel plezier _0/
     
  11. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    Aghja als je is weet hoeveel vraag er is naar skins voor programma's en dergelijke (ik weet niet hoeveel, maar is wel wat, denk ik :+), dan worden die skins wel gebruikt en daar is toch wel de moeite voor om die tijd daar in te steken, omdat ik het leuk vind en je weet dat mensen daar gebruik van maken.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2004
  12. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    Ben bezig met updaten van GrayScale MSN naar versie 7.0.0.225, hier hebben jullie vast een screen:

    [plaatje]http://www.nu-verdienen.nl/uploader/image/screen.png[/plaatje]

    Greetz Martini
     
  13. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    mooi hoor, maar niet mijn smaak ;)
     
  14. Noedel

    Noedel Belg

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    2
    Ziet er cool uit maar wacht gewoon tot de oficiele 7 uit is #)
     
  15. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben ook maar aan het skinnen gegaan.

    Misschien weet jij dat: is er ook een andere manier dan de hele tijd screenshots te maken, figuur uitknippen, figuur tint geven, opslaan en veranderen in het hack the program programma? want dit vind ik namelijk best wel omslachtig.

    Ik kan met mijn tekenprogramma ook geen plaatjes kleiner dan 12 pixels maken, dat is wel vervelend want met paint ofzoiets kan je geen PNG bestanden opslaan.

    Je hebt er neits aan veranderd zie ik maar weet jij of de background van MSN gewoon een plaatje is? of is het een html code. waar ik neit aan ga zitten aangezien er zoveel backgrounds zijn.

    En nog 1 ding. hoe verander je de kleur van de sign in button. want die kan ik neit vinden.

    Als ik klaar ben met mijn skin (ben ongeveer nog 8 uur mee bezig ofzoiets) dan post ik em ook wel.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2004
  16. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    De site is trouwens veranderd naar http://www.messenger-skins.net voor mensen die geintereseerd zijn.

    Nou als je de resources hebt van MSN kan je die met gemak bewerken of naar eigen smaak aanpassen.

    Nou paint is ook niet echt het perfecte programma om een skin te maken 8) ik raad zelf Adobe Photoshop 7 of CS aan.

    Nou die background van contactlist is in MSN Messenger 6 en eerder is een gif file genaamd lvback.gif en die je in de MSN Messenger directory moet plaatsen. Bij MSN Messenger 7 wordt het toch wat tekst toevoegen aan de User Interface bestanden om een achtergrond te creëren.

    Bij MSN Messenger 6 is dat een HEX value en bij MSN Messenger 7 is dat een User Interface bestand

    Greetz Martini
     
  17. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Met paint shop pro is het anders heel goed mogenlijk hoor. Tenminste, als het met ps kan :p De functies van beide progjes verschillen niet zo erg. Misschien is ps heel iets uitgebreider, maar psp word altijd erg onderschat :)
     
  18. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    bijna klaar

    Ik heb mijn skin nu zo goed als af.

    Nee ik heb paint niet gebruikt... MAar ik wou er eignelijk mee zeggen dat dat programma wel kleiner kan als 12 pixels en mijn programma (microsoft picture it) niet. dus dat was wel lastig.

    Maar hier kan je het even kijken
    [plaatje]http://members.home.nl/djbowie/window2.jpg[/plaatje]

    Vind het zelf aardig geslaagde skin. ik zit alleen met wat probleempjes met het hoofdscherm.

    check het plaatje volgende welke problemen ik bedoel.

    [plaatje]http://members.home.nl/djbowie/window1.jpg[/plaatje]

    Nu ziet het er een beetje hetzelfde uit. alleen ander logo rechtsonder, linksboven rechtsboven en de tabbladen zijn anders.... MAar ik wil ook een van de 2 blauwe kleuren geel tinten allee heb geen flauw id hoe. Ik denk niet dat het in mijn geval een HEX value is waar Martini het over had. En anders snap ik dát niet :) . En nog één ding. die banner onderin wil ik omzetten naar een andere banner. Zodat ik een eigen banner onderin met link krijg te zien. Alvast bedankt

    Verder was het wel een leuk projectje... ik denk alleen niet dat ik er snel nog eentje ga maken.


    Edit: Ow nog een dingetje misschien ook wel belangrijk: hoe maak ik er een setup bestand van? heb nu alleen msnmsgr.exe bestand van. ik kan em wel versturen naar iemand maar dan meot diegene em elke keer speciaal openen. want anders opent de computer automatisch de oude weer.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2004
  19. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    Zoals je al zei 't zijn inderdaad HEX values, de bovenste balk waar je nick in staat is te vinden op HEX offset 0x24E50, die scrollbalk weet ik niet zo uit me hoofd maar ik denk dat dat een UIFILE is en die balk waar die advertentie in staat kan je vinden op offset 0x24E30.
    Nou voor meer informatie over die HEX colors check deze thread

    Nou als je de link van die banner veranderd dan verander je alle links dus je kan 'm beter gewoon weghalen. Verander 74 naar EB is te vinden op HEX offset 0xE5E61.

    Een setupcreator, zoals NSIS of Setup Factory.

    Greetz Martini
     
  20. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    oke dat HEX gedoe moet ik nog maar eens naa rop zoek gaan als ik tijd heb.

    Alleen nu heb ik het volgende probleem: ik heb alle bestanden nu ingepakt in een setup file (ook alle *.DLL en *.wav files) alleen eht geluid doet het niet meer.

    Dus als iemand inlogd of je een nieuw mailtje krijgt hoor je niets. Of heeft dit al helemaal neits meer met skinning te maken. en heb ik ergens aangezeten (volgens mij neit) waar iki niet aan had meoten komen.

    Alvast bedankt.
     

Deel Deze Pagina