Slechte ondersteuning memory card

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 25 jun 2003.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ok ik weet niet of dit mensen is opgevallen maar de laatste tijd is de ondersteuning van games t.o.v de memory card aardig minder aan het worden.
    Kung Fu Chaos b.v ondersteund de MC niet, Burnout2 ondersteund hem niet en zo zijn er nog wel wat titels zoals DTM etc.
    Nou kan het me van DTM niet zo erg boeien maar van KFC en Burnout2 vind ik het aardig irritant. Als ik naar een kennis ga om een avondje te gamen is het toch leuk om een party game te spelen met alles wat je unlocked heb. Hetzelfde geldt voor spellen als Burnout.
    Maar wat ik niet begrijp is waarom niet? waarom zouden die games niet de MC ondersteunen, is het zo moeilijk om dat nou in te programeren.. lijkt mij in ieder geval van niet..

2. Hans NL

Hans NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    memory card

hoeveel blocks staat er op zo'n memory card. ik heb er zelf geen een maar als je ziet hoeveel blocks sommige spellen nodig hebben is het misschien wel zo dat het gewoon niet pas

3. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    500 blocks.. ik heb b.v. een standaard memory card..
    Nope het is niet dat het niet past het word gewoon niet ondersteund. Als je b.v. naar je memory dashboard gaat kan je saves copieeren en deleten.. b.v. burnout 1 kan beide burnout 2 kan alleen gedelete worden. En de grootte van Burnout2 is het echt niet, die gebruikt maar een block of 8

Persoonlijk vind ik dat eigenlijk best slordig.

Laatst bewerkt: 25 jun 2003
  4. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm, erg vreemd. Ik kan gewoon al mn saves kopieeren naar mn MC. Het lijkt mij ook niet zo moeilijk om de copy-functie er in te bouwen. Je MC heeft wel voldoende plaats vrij?

5. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    yep.. meer als voldoende.. heb nog zo'n 200 blocks over.
    En er zijn ook genoeg spellen die ik wel kan saven naar de MC behalve dus KFC en Burnout 2 (en nog 2 titels)
    En zelfs al heb je niet genoeg ruimte dan nog heb je de copy functie. Alleen krijg je dan een melding tijdens het copieeren.
    Het is gewoon een kwestie van ondersteuning, beter gezegd gebrek aan.
    En zeker voor een spel als KFC wat een party game is vind ik dat slordig

6. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, misschien zijn ze het vergeten, of waren ze in tijdnood (ik ken deze spellen niet echt). Heb je al een mail naar de producers gestuurd?

7. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Nee geen mail gestuurd..
    Vond het alleen vreemd dat vooral bij nieuwere titels het in ieder geval zo lijkt dat de MC ondersteuning minder wordt.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    hmmm ... maar je kan toch games saven op je hd?... je kan ze daarna op de mc zetten via het xbox menu ... op delfde manier als dat je je live account overzet

9. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    egh nee dat is het hem juist.. dat gaat dus niet/kan niet. de copy functie moet met het spel meegeprogameerd zijn, de copy functie in de xbox dashboard komt dus zo te merken niet van de xbox zelf af maar word meegegeven aan het spel.
    Zou geen andere verklaring weten anders waarom ik burnout1 wel via de dashboard kan copieeren naar de MC en burnout2 niet..

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    |:- .... vaag dat ze daar niet aangedacht hebben ... damm ... maar ja ik heb nog niet zoveel games o[ mijn mc gezet .... alleen mijn live id

11. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Tja dat vind ik dus ook vaag.. kijk met een spel als morrowind of splintercell zou ik het nog wel snappen die nemen simpelweg teveel ruimte in. Maar een party game als KFC geen MC ondersteuning?

12. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet geen hele titels kopiƫren maar losse savegames :)

13. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Niet mogelijk bij KFC of Burnout2 b.v... Ik weet je bedoelt. Maar dat is niet wat ik "fout" doe, ik doe namelijk niets fout.
    Er is maar 1 manier om in je xbox dashboard een savegame te copieeren. zie eerdere posts van mij waarin ik al zeg dat het b.v. bij Burnout1 wel kan en niet bij Burnout2.
    Ik vind het persoonlijk erg slordig dat dit niet ondersteund wordt met sommige spellen

14. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de makers denken zekr van de xbox
    heeft een hd dus laten we geen xtra tijd
    besteden met het functie kopieren naar MC

offtopic waar staat kfc voor

15. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Kentucky Fried Chicken & Kung Fu Chaos

:cool:

16. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Splinter Cell kost zo`n dikke 479 blocks ofzow van de 502!!!

Dat gaat dus niet echt helemaal..
    ik heb dat zelfde probleem... DoA3 gaat er niet op omdat er geen ''save'' opzit (terwijl ik wel al verder kan bij DoA:cool:

17. Funky Monkey

Funky Monkey Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ken je de save game dan niet copieeren van de hdd naar de mc??
    Dus als je je box aan doet (zonder spel) en je gaat je saves bekijken, dan ken je toch gewoon copieeren naar je mem kaartje:confused:
    En dan als nog Kung Fu Chaos naar je homie brenguh:confused:

18. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    dit is dus het hele eiereten dat gaat dus niet.

Deel Deze Pagina