1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Slotjes-Modjes

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Biscuitje, 26 feb 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Steeds zie ik modjes die maar af en toe op het forum komen, en als zd dan komen komen ze om maar eens lekker slotjes te gaan zetten. Ik vind dit nogal storend. Zij bevorderen het beeld van politieagent, terwijl jullie dit juist willen bestrijden. Mensen als Wouter of Munch (en vele anderen!) zie ik echt als mede-forumers die af en toe eens een opmerking plaatsen of een slotje zetten wanneer het nodig is.
    Maar die slotjes-modjes zie ik steeds vaker. Ik ga geen namen noemen. Ik verwacht zelfs geen reactie van jullie. Maar ik wil er alleen voor zorgen dat jullie hier bericht van hebben.
    Kijk maar wat je ermee doet :)
     
  2. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Slotjes-modjes zijn juist handig. Zij houden het forum juist overzichtelijk. Mods als Munch zie ik echt als mede-forummer en niet als mod aangezien zij echt alleen maar in the green mile te vinden is en verder niet veel doet. Niks te nadele van jou hoor Wen, je bent een lieve meid maar als mod vind ik je niks..sorry :)
     
  3. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Kan je misschien met voorbeelden komen, ik snap niet precies wat je bedoeld met "komen zomaar slotjes zetten". Zover ik weet zijn alle sloten gewoon terecht, zelden kom ik een geval tegen wat tegen het "mod"-beleid ingaat.
     
  4. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Zo bedoel ik het niet, die modjes geven die slotjes zeker terecht! Maar het stoort mij dat ze puur en alleen op het forum komen om (terechte) sloten te zetten, en niet of nauwelijks gewoon meedoen aan discussies en dergelijke.
     
  5. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij bedoelt dat er mod's zijn die alleen op 't forum komen om eens ff een paar threads dicht te doen, niet dat die onterecht dichtgaan, maar dat ze voor de rest op 't forum niet al te veel doen(niet echt in andere fora posten)

    /edit: net ff te laat
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2004
  6. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Dus :confused:
    Je kan niemand verplichten tot posten, misschien houden ze meer van het lezen van topics. Een mod z'n taak is niet het mee ouwehoeren in topics maar in te grijpen als het mis gaat. Het posten doen ze niet als mod maar als user zijnde, en users hebben net zoveel recht om te lezen als te posten.
     
  7. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Dit is mij in mijn eerste weken op het forum werkelijkwaar talloze malen naar het hoofd gegooid... :confused:

    Maar nogmaals, mijn bedoeling was niet echt een discussie maar gewoon een note. Als het beleid veranderd is in die 14 maanden; alright :) If not; dan zit jij fout :p
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2004
  8. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    In jouw eerste weken? Damn dude, dat was vorig jaar...
     
  9. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    As I said :9
     
  10. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    En je punt was dus? :p
     
  11. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja, een indirecte vraag dus of dat beleid veranderd is in de afgelopen 14 maanden 8)
    Nuttig dit :cool: Je dwint me gewoon... ik wilde naar 1 post in dit topic plaatsen :'-(8)
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2004
  12. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Je zou eerst jezelf kunnen afvragen of je iets hebt gemerkt dat er iets is verandert en of dat positief is gebeurt.
    Als ik dan kijk naar dit subforum en naar het aantal "klachten"-threads dan zijn we toch goed vooruit gegaan.
     
  13. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Vraag jezelf maar eens af of het wel negatieve gevolgen kan hebben wanneer modjes zich mengen in de topics, ipv zich gedragen als 'Slotjes-Modjes'. Ik hou het nu voor gezien in dit topic :)

     
  14. Scotch

    Scotch Magic Tape

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me voorstellen dat wanneer een mod hier al een paar jaar rondhangt, hij niet zoveel behoefte meer heeft om mee te discusseren, aangezien alle discussies al zo vaak langsgekomen zijn. Dit ervaar ik zelf ook bij sommige forums. Maar lekker belangrijk, als ze hun werk maar goed doen.
     
  15. DutchBastard

    DutchBastard 360 addict

    Berichten:
    623
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik begrijp niet waarom Dioga zo geirriteerd reageert. Ik denk dat Biscuitje er alleen op uit is dit forum leuk te houden of zelfs beter te maken.

    I.m.h.o. heeft ie idd een punt.
     
  16. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik reageer niet geïrriteerd, het was iig niet de bedoeling zo over te komen. Ik vroeg me alleen af wat Biscuitje bedoelde.
     
  17. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Sow, dies hard 8) :eek:

    Ontopic: Misschien zjn die "slotjes-modjes" juist handig, want die lullen niet zo veel }:] Whaha, nee ff serieus:

    Sommige moderators zetten nou eenmaal meer slotjes dan andere, soms terecht, soms onterecht. En als het nou toevallig onterecht was: Tadaa! :cool: Ik begrijp wel welke moderators je bedoelt (waar ik me soms ook aan erger ;)) Maar zoals ik al zei, soms onterecht soms terecht ;)
     
  18. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    exactly my situation now....
    ik kom laatste tijd niet uren lang meer op het forum, en volg niet alle discussies (zeker wel een paar hoor :p ) loop ook al een tijd(je) mee.

    maar ik kan niet dezer weken 4 dagen per week 7 uur per dag mee discussieren..
    is dat erg ?

    Maar kan we werk als mod zeker nog wel goed doen, alleen laatste 2 weken even wat minder.

    Over paar weken ben ik weer je discussie maatje Biscuit :+
     
  19. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Mag ik dat even een beetje nuanceren?

    Een forummoderator is iemand die (zijn sectie van) het forum in een ordelijke baan tracht te leiden en de boel schoon houdt.

    Een modje is dus geen helpdesker. Een modje is niet per definitie een autoriteit op het gebied van het topic dat hij modereert. Een modje is wel een "ordehandhaver" en dat is de helft van de taak van de politie. Een modje is dus wel degelijk een halve politieagent. (De andere helft van de politietaak is opsporing en dat hoeven we hier niet te doen).

    Edoch, er is op heel XBW niet één modje te vinden die een dusdanig grote sadistische inslag heeft dat ie het leuk vindt om politieagentje te moeten spelen en die er een kick van krijgt om slotjes te hangen.

    Dus: Willen we politieagent spelen? Nee.
    Zijn we politieagent? Ja.

    Overigens vind ik het persoonlijk (maar dan spreekschrijf ik voor mezelf) veel leuker om aan een (af en toe fikse) discussie deel te namen dan te modderen. En "toevallig" ben ik ook nog eens iemand die wat weet van het onderwerp dat ie moddert (LAN/LIVE). Het een sluit het ander niet uit.
     
  20. Tinman NL

    Tinman NL HD-Ready

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je dit denkt, omdat er gewoon steeds meer leden bij komen die de zoekfunctie nog niet "onder controle hebben", en daardoor steeds weer dezelfde en onnuttige draden openen. Die moeten wel gesloten worden om hun en iedereen te laten weten dat 1 draad genoeg is en dat volgende gesloten worden. Zo worden er geen nieuwe onnutige draden gestart door die personen. Alleen blijven de nieuwelingen binnenstromen en moeten ze dus slotjes blijven gebruiken om zo de orde een beetje te handhaven.
    Dat de Modjes niet af en toe lekker meekletsen moeten ze zelf weten...
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina