Sluiting Wat is beter? PU of XBM?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door TheWalrus, 4 sep 2004.

1. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik struinde weeral over het forum en vol verbazing keek ik naar een grote hoeveelheid loze threads. Moedeloos werd ik van het feit dat nergens wat te posten viel. Ik wilde net het hele forum boycotten, toen mijn oog viel op een thread in het Xbox/Algemeen forum. Ik kreeg welhaast een erectie bij de gedachte aan een briljante discussie over gamesmagazines.

Op een forum is het juist de bedoeling dat we over smaak twisten, niks is er leuker dan dat. Maar omdat bepaalde mensen denken dat er toch wel geen argumenten zullen komen werd de thread, als een foetus bij een tienermoeder, verwijderd en kon ik fluiten naar een vruchtbare discussie.

Ja, mensen, ik verveel me, omdat ik geen zin had om met mijn vrienden naar een bizar boerengehucht te gaan om te feesten en ik ben threadfetischist. Vraag blijft, waarom zouden we niet normaal over die magazines kunnen dicussiëren?

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb de thread gesloten en grotendeels werd er loos geblaat. Wij kunnen hoogstens onze mening geven over het lezen van je favo tijdschrift, maar hij moet uiteindelijk zelf bepalen welk tijdschrift hem het beste bevalt en dat kan simpelweg door het kopen en lezen van beide tijdschriften en niet simpelweg door te vragen wat iemand anders vind.

3. Bun

Bun gallie

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vond het ook al een gekke beslissing, over een tijdschrift kan je toch best een discussie beginnen zeker? Waarom vind je bijvoorbeeld dat het ene tijdschrift beter is als het andere? Leuke rubrieken, speciale schrijfstijl, overzichtelijke indeling en ga zo maar door over wat je het allemaal niet eens en oneens kan zijn met elkaar en waar je vervolgens lekker een potje over kan discussieren, ik heb al slechtere gezien. Maargoed de moderator blijft de baas he (voor ik nog een ow ofzo aan mijn broek heb voor tegenspreken ;) )

ps:
    wat een mooie woordkeuzes :p

4. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    Wat heb jij nou weer zitten drinken man :p

En als je het hier toch zo bagger vindt, dan ga je toch gewoon lekker feesten? Als mij de keus viel dan zou ik het wel weten. Maar ik moet toegeven, discussiëren is niet echt vaak mogelijk hier. Het is ook dom om weer een draadje over dit onderwerp te beginnen en er dan ook nog een bij te schrijven dat het hier bagger is. Dan vraag je toch ook gewoon om problemen...

Maare, om nou een all platform blad en een xbox blad met elkaar te gaan vergelijken...

5. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    Wat is daar nou weer mis mee?!

De threadstarter heeft misschien meerdere consoles, en id pu hebben ze het ook over xbox

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    En hoeveel keer wordt hier niet vergleken met PU, heel veel. Als je dan wilt weten of XMB of PU beter is kan je ook hier een kijkje nemen (of je vraag stellen), maar ook hier is de discussie regelmatig de verkeerde kant op gegaan, omdat sommigen de discussie loos maken door te reageren met: PU is cool en XBM zuigt.

PS: de threadstarter heeft alleen een Xbox, zoals hij aangeeft!

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Kijkend naar de tijd die ik op dit forum besteed vind ik het niet bagger, moest het ene beetje aandikken natuurlijk ;)

8. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Thread heeft inderdaad geen aarde om in te groeien. Het is hetzelfde als wat moet ik kopen een Xbox of een PS2?.

Maak dan een thread met Wat vind jij van de PU en de XBM met een leuke onderbouwde stelling. Dit is gewoon een opsomtopic.

9. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Over smaak valt niet de discussiëren. Wat de 1 leuk, speciaal of overzichtelijk vind hoeft de andere helemaal niet te vinden.
    Iedereen kan wel zeggen wat ie vind, maar daar houd het dan toch bij op. Als ik iets vind, op gebied van smaak, valt er ook niet over te discussiën. Het is natuurlijk wel zo dat iedereen mag zeggen wat ie vind. Als ik het dan toch ff mag zeggen, mijn mening is dat Xbm erg graag en soms te vaak te positief schrijft over veel Xbox games. Logisch natuurlijk want het is een Xbox magazine en zij hebben er alleen maar baat bij als er veel Xbox games worden verkocht.

Laatst bewerkt: 5 sep 2004
  10. XeoN

XeoN Guest

Nja, ik vind dat de PU een blad is met leuke humor, ze brengen leuke dvd's uit en het is een multiplatform blad.

/Mod Juist... thanx for the info, maar daar gaat deze thread dus totaal niet over. Voortaan iets beter lezen...
    Darkwing

Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2004
  11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Als je zo denkt is elk forum overbodig.........

Kijk wat jij zegt is al een betere vorm van discussieren dan zomaar wat roepen, als dez ethread daar dus over ging had ik beargumenteerd waarom ik de power unlimited beter vind dan de XBM.....

12. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je meerdere consoles dan koop je PU, speel je niet veel op pc en alleen maar op de xbox moet je cker lid worden van xbm, gaaf blad inhoudelijk dik in orde, veel info over games releases hardware enz enz, ik zou xbm aanraden in ieder geval.

greetz wooly

/Mod Zojuist door Darkwing gezegd en geldt ook voor jou: Juist... thanx for the info, maar daar gaat deze thread dus totaal niet over. Voortaan iets beter lezen... - 2k

13. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0

Ik heb niet gezegd dat de forum overbodig is.
    Als iedereen zijn argumenten heeft benoemt houd het toch op met een forum. Je gaat dan niet discussiëren over iemand zijn smaak.
    Overigens vind ik het geen probleem om zo'n forum te openen, maar dan kun je wel over elk ding een forum openen. Wat is beter Sudeki of Fable, Ps2 of Xbox, Splinter cell of Thief, Soul callibur 2 of Dead or alive 3 en ga zo maar door. Je kunt dan alles met elkaar gaan vergelijken.

14. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    XBM heeft een eigen stukje forum hier.
    Dat is natuurlijk geen toeval.
    Het is in het belang van Xboxworld om XBM tevreden te houden.
    Dat doe je niet door de forumleden over je sponsor te laten discussieren en diens eventuele tekortkomingen te laten bespreken.

Maar misschien ben ik een klein beetje te achterdochtig?

15. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Wat doen we nu dan? :)
    En iedere thread in het Xbox gedeelte is een thread waar discussie wordt gevoert (tenzij de meningen gelijk zijn, dan ben je snel klaar). In ASEL worden wekelijks vele verhitte discussie's gevoert. Je ook echter begrijpen dat er discussievoer moet zijn. Anders loopt er nooit een discussie op uit.

/edit @ High 5 - Dat is niet van belang. Gebruik de zoekfunctie is en je zal een paar grote threads waarin de PU voorkomt vinden. Het gaat nu om deze thread; en waarom die dicht is gegooit.

Laatst bewerkt: 5 sep 2004
  16. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    wat maakt het nou uit als je een felle discussie krijgt over PU vs XBM je hebt altijd wel van die irritante mensen die een korte 'nutteloze' reply maken als 'PU cool, XBM slecht'. En wat maakt het uit als die topic snel uitgroeit tot een grote discussie? Je moet gewoon de mensen die nutteloos posten straffen en niet de topic, want in vele topics werd er goed gepraat over dingen maar wordt het gesloten omdat het 'een opsomtopic werd'...

17. FabianNL

FabianNL Guest

Jij moet ook wel goed lezen, hij zegt dat het niet VAAK mogelijk is om een goede discussie te houden (dus niet dat het NOOIT mogelijk is) en daar ben ik het best mee eens, regelmatig (misschien is vaak wel een iest te groot word) word een thread gesloten die in mijn ogen, zoals ook deze, een hele leueke discussie kan voeren.

En ben het eignelijk volkome met Zephyrus eens, in elke topic heb je wel dat er iemand een of ander zinloos ding roept wat op een opsommings-thread gaat lijken maar dan moet je toch niet de hele threat te sluiten? Er komen ook zat goede, onderbouwde argumenten die tot een zeer goede en gezellige (want daar gaat het natuurlijk allemaal om) discussie lijd.

p.s. het valt me wel op dat er steeds meer topics komen over sluitingen van mods e.d. :+ (en nee mods, ik wil niet modder over jullie gooien of iets dergelijks, ik wil geen ruzie met jullie, ik vind dat jullie goed werk afleveren! soms zelfs té goed, vind ik)

18. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Vandaar de rest van mijn antwoord. Het "wat doen we nu dan" antwoord was om mijn punt te versterken. Voor een discussie is discussievoer nodig; er zijn nou eenmaal tijden dat er veel discussievoer is, en er zijn wat magere tijden. Maar als je even kijkt kan zo in een paar threads mee discussiëren. Dat de onderwerpen je niet altijd liggen is dan puur jouw probleem, maar zeker geen reden om te zeggen dat er te weinig discussie's zijn, want die zijn er wel degelijk.
    En zo niet dan maak je gewoon weer een thread aan over de Amerikaanse politiek. :)

19. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je kan een multiformat blad niet met een singleformat blad vergelijken

20. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    KevinX, is al gezegd, kan wel, het gaat hier niet daarover dus LEES EENS IKHOUMETHEELMIJNZIELVANGOD IETS DOOR VOORDAT JE POST!!!!!! sommige mensen he... zo lui...

/Mod Dude, laatste keer. Post normaal en laat het terecht wijzen van mensen aan de mods/admins over. :{ - Orcrist

Deel Deze Pagina