Snel hulp nodig

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door de j, 29 sep 2006.

1. de j

de j New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er zit elke keer iemand in me pc. Ik zit niet op msn en ben gewoon aan het internetten en opeens valt me internet uit en kijk ik bij netwerkverbindingen en dan staat er user nog iets. Ik heb firewall aan en een kasperspy antivirus 2006 aan. Ik heb windows xp pro. Wat moet ik hiertegen doen want ik verwijder hem elke keer en hij komt elke keer terug.

2. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    pc opnieuw installeren?

3. de j

de j New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is er dan niks om die hacker uit me pc te krijgen.

4. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Verander je wachtwoorden van je gebruik login en het administrator wachtwoord

5. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jepz idd... dat kun je het beste doen ;) je wachtwoorden veranderen
    En niet surfen op een administrator account (ik doe het zelf wl altijd :eek: )
    Maar ik heb gelezen dat dat ook kan helpen, dat het een stuk veiliger is
    Ik heb verder nooit problemen van hackers (voor zover ik weet :+ Ik gebruik Zone Alarm Security Suite)

Laatst bewerkt: 29 sep 2006
  6. Tha Divinity

Tha Divinity Multi-Playa Genius

Leuk Bevonden:
    7
    Het je wireless lan? Als dat het geval is zet je wireless gewoon ff uit (of beveilig het beter) En kijk of je dan nog problemen hebt. Het lijkt me sterk dat een hacker je computer heeft gehackt (tenzij het iemand is die jij kent en je wachtwoorden weet, want het is veel te moeilijk om zo maar een willekeurige computer te hacken als diegene jou niet kent.) In dat geval moet je ff je admin wachtwoorden aanpassen.

7. winnieandbuzz

winnieandbuzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Netjes vragen of de hacker je computer wil verlaten?

Als je internet uitvalt (dus geen verbinding meer) dan lijkt het mij onmogelijk dat er nog een "user" op je computer bezig is. Uit je manier van vraagstelling maak ik op dat je de klok wel hebt gehoord maar niet weet waar de klepel hangt.

Is er niet iets anders aan de hand? Een hacker lijkt me zeer ver gezocht..

8. de j

de j New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is het een hacker, want ik ben op internet aan het surfen en dan staat er ineens uw netwerkinstellingen zijn gewijzigd en dan valt de verbinding weg. En dan als ik bij netwerkverbindingen ga kijken staat er een andere user bij en dan is me pc opeens heel sloom ik heb ook al wachtwoorden gewijzigd waar ik zeker van weet dat niemand die ooit zou kunnen weten. Maar hij komt er nog steeds in.

9. Adaptor

Adaptor Wipeout op de Xbox!

Leuk Bevonden:
    0
    Da's een goeie tip man! :{

Wat staat er precies? 'User nogiets' is nogal vaag..

Check even welke poorten allemaal openstaan in je firewall en draai een anti-spyware programma. Anti-virus is goed alleen het beschermt je lang niet tegen alles. Waarschijnlijk heb je een Backdoor waarmee iemand binnenkomt. Erg belangrijk om je pc goed schoon te maken anders komt er via die Backdoor steeds weer nieuwe shit binnen. Check Ewido Anti-Spyware eens (google: ewido). Is gratis en erg goed. Als je computer soms echt niet meer reageert kan dat idd een teken zijn van een hacker, als het heel erg wordt zou ik je verbinding even helemaal verbreken en de komende tijd even in de gaten houden of je gevoelige gevens kwijt bent. (passwords van sites die opeens zijn veranderd, rare credit card transacties etc.). De kans is niet supergroot alleen zeker wel verstandig om in de gaten te houden als er dat soort info. op je pc staat.

Laatst bewerkt: 29 sep 2006
  10. winnieandbuzz

winnieandbuzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt nog steeds vaag. Maak eens een screenshot van dat scherm waar die andere user in zou staan. Dat helpt ons om jou te helpen.

Deel Deze Pagina