[XOne] snelle verbinding en open nat, maar toch lag

Discussie in 'Games' gestart door petah, 28 okt 2011.

1. petah

petah Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds kort de nieuwe modemrouter van ziggo geïnstalleerd. Eerst had ik nooit problemen met xbox live, maar sinds deze installatie dus wel. In game is er gewoon een irritante lag die ik eerst nooit had. 2 bars of net 3 bars, waar ik eerst gewoon altijd 4 bars had. Nat type is open en volgens speedtest.net is de snelheid van de verbinding meer dan genoeg http://www.speedtest.net/result/1559311869.png

mijn vraag dus, hoe kan dit???

2. chilly1803

chilly1803 Niet zo actieve member

Leuk Bevonden:
    10
    Het kan zo zijn dat de host van de game gewoon een kloteverbinding heeft. Of in ieder geval met jouw regio van de wereld. In de nacht heb je dat soms met Amerikanen.

3. Grizzel NL

Grizzel NL Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geeft http://pingtest.net/ je misschien nog informatie die je nog niet had?

(What is Pingtest.net? Use Pingtest.net to determine the quality of your broadband Internet connection. Streaming media, voice, video communications, and online gaming require more than just raw speed. Test your connection now to get your Pingtest.net rating and share the result with others!)

En heb je draadloos internet of met kabel? Ik hoorde namelijk dat de standaard frequentie van de nieuwe Ziggo modems staat op draadloos, en als je met kabel hebt moet je een extra stap doen om de freq. te veranderen.

Verder zie ik dat je qua speedtest grade B hebt, en dat zou eigenlijk A moeten zijn volgens mij. Ik heb namelijk hetzelfde pakket van Ziggo en ik heb wel grade A. Overigens heb ik nog de oude Motorola modem (ik zou de nieuwe al voor augustus krijgen maar ik heb nog steeds niks).

Laatst bewerkt: 28 okt 2011
  4. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    De nieuwe router van Ziggo is een stuk ongeluk. Je verbinding krijgt hierdoor een grote vertraging. Dit zit volgens mij in de firewall in het apparaat. Speedtests zien deze delay niet. Wij hebben dat onding ook aangesloten gekregen ipv de oude Motorola en sindsdien alleen maar gezeik gehad.

Als het even kan, niet dat ding aansluiten maar meteen in de prullenbak deponeren.

5. Grizzel NL

Grizzel NL Member

Leuk Bevonden:
    0
    - Sorry, even off-topic -

Maar als je je Motorola blijft gebruiken dan haal je je max. snelheid niet. Ik zou ook 40 mb down moeten hebben, maar de Motorola haalt dit niet. Daarom schiet mijn down speed heen en weer tussen 15 en 25 mb down. Dat lijkt mij ook niet ideaal voor online gamen. (up is wel constant.)

- on topic -

Is er in de nieuwe Ziggo modem dan geen instelling dat je een vast ip adres opgeeft die buiten de firewall om gaat? (dat heeft een naam, maar die schiet me nu even niet te binnen.) Dat heeft de router die ik nu nog gebruik ook.

EDIT: Gevonden; je kan het regelen in de DMZ instelling van je Ubee modem. Zie pagina 27 van de geavanceerde handleiding van Ziggo die je hier https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per...draadloos-internet/pagina-algemeen-draadloos/ kunt downloaden. Dit zou je dus ook eens kunnen proberen.

Laatst bewerkt: 28 okt 2011
  6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je kan het router gedeelte van de nieuwe modem van Ziggo door de helpdesk laten uitschakelen ;)
    Vervolgens kan je elke willekeurige routeer aansluiten en dat werkt perfect.

7. BrainDead

BrainDead Vw Madness

Leuk Bevonden:
    1
    Heb het zelfde probleem, regelmatig lag met online spelen. Et lag probleem komt niet altijd voor. Ik heb inmiddels een losse router besteld en laat wanneer deze binnen is het routerdeel door ziggo uitschakelen zoals ook Melbuuln aangeeft. Zal je wel laten weten hoe ik het daarna ervaar.

8. BrainDead

BrainDead Vw Madness

Leuk Bevonden:
    1
    Raar maar waar. Ik heb nog steeds lag metnae met bf3 en moh zelfs wanneer ik de kabel van het modem rechstreeks aansluit :confused:

Deel Deze Pagina