Socom 2 heeft meer spelers dan heel Xbox live

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 7 aug 2004.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Daar waar Nintendo het online gedeelte nog altijd op een laag pitje heeft staan, gaat de strijd tussen de andere twee onverminderd door en keihard door. Microsoft met zijn superieure doch betaalde XboxLive, Sony anderzijds biedt haar services gratis aan en probeert ondanks het gebrek aan abonnementsinkomsten de loef af te steken in kwaliteit en kwantiteit. En juist met dat laatste lijkt Sony wederom een gevoelige tik te hebben uitgedeeld aan zijn concullega.

In de laatste uiting van moddergooien blijkt dat qua uren meer gamers online SOCOM II hebben gespeeld, dan alle games van XBL bij elkaar, wereldwijd! Sinds mei dit jaar worden er gemiddeld 373.000 uren doorgebracht op het SOCOM II netwerk, daar waar (per 17 juli) gemiddeld 265.549 uren over het gehele wereldwijde Xbox Live netwerk worden verbruikt en dat met 100 online titels!

Het contrast wordt nog schrijnender wanner we alle online uitstapjes sinds de release optellen: 94.000.000 uren vrijetijd opgeofferd, oftewel 10.835 jaar. Sony moet het dan ook voornamelijk hebben van Amerikaanse fragjunkies. In Europa moet het namelijk nog aanslaan en zoals algemeen bekend hebben Japanners het niet zo met dit soort spellen. Zij verdiepen zich liever in datinggames met piepjonge schoolmeisjes of Hello Kitty! puzzelgames.

Hoeowel 6% (1 miljoen gamers per half juli) van het aantal Xbox gamers regelmatig het i-net bestormt, weet Sony met 3% van de 70.000.000 PS2 gamers (2.100.000) meer online gamers binnen te halen en dat grootschalige marketing in de bladen en op tv. De Xbox mag dan wel steeds meer terrein winnen qua consoleverkopen, Sony was, is en zal waarschijnlijk nog wel tot de volgende generatie de markt domineren: offline én online.

bron: www.dgs-online.nl

2. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    Dit verrast me wel, maar Socom II is eigenlijk ook de enige ps2 livegame die veel wordt gespeeld. Dit soort cijfertjes zeggen mij nooit zo veel, het gaat erom welk systeem beter is en de toekomst heeft, en dat is uiteraard de Xbox.

3. Marnixio

Marnixio World Of Warcraft

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, dat was wel te voorspellen, Er zijn een stúk meer Playstation 2´s dan Xboxen dus het is eigenlijk ook wel logisch. :eek:

4. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Maar toch zeer groot verschil

Dat er MEER spelers op één spel van de playstation2 zitten dan op XBL over de HELE wereld :{

Mjah........ :) Zullen we toch wel weer inhalen met HALO 2 _O_

Laatst bewerkt: 7 aug 2004
  5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dat weet ik niet zo zeker. Rond die tijd komt namelijk ook Gran Turismo 4 uit, en die kan ook online. Persoonlijk denk ik dat GT4 qua hoeveelheid spelers dik over Socom 2 heen gaat.

6. Hi...

Hi... Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja.. PS2 online is (nog steeds) gratis en je hebt geen creditcard nodig dus beetje logisch volgens mij.

7. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar dit bewijst in mijn ogen niet genoeg, dit omdat er heel veel mensen met een xbox gebruik maken van XBC (Xbox Box Connect). als we de deze bij XBL tellen zal het hoogst waarschijnlijk boven de PS komen. En aangezien er meer playstation users zijn dan xbox users is het dan ook bijna niet mogelijk om boven de PS uit te steken. want de kwantiteit heeft de PS2 al sinds het begin.

8. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Jullie moeten wel begrijpen dat socom eignelijk 99% van alle online leden van het ps2 gedeelte in beslag nemen, er is 1 goed online spel op de ps2 en dat is socom.
    Bij de xbox zijn alle spelers verdeeld over veel meer spellen omdat er veel meer goede online titels te vinden zijn op dit systeem.
    Tevens is dit gebasseerd op oude informatie die microsoft een half jaar geleden heeft uitgegeven, nu heeft xbl nog iets meer leden en meer uren neem ik aan.
    En ja GT4 wordt hopelijk een topper, maar ik heb niet zo veel vertrouwen in het online gedeelte, dit wordt de eerste keer dat sony's paradepaardje online gaat, en dat kan wel eens problemen geven, helemaal nu is gezien heb wat er van sega GT online is geworden, wat alsware hetzelfde soort game is.
    Online heb ik meer vertrouwen in forza, onfline is GT4.
    En halo 2 gaat wel wat inhalen maar er zijn gewoon veel meer ps2 verkocht dan xboxen, logisch dus dat hun iets meer online leden hebben, maar procentueel gaat de xbl service het snelst kwa leden

9. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ach in verhouding is Xbox Live populairder dan het Sony online gebeuren. En daar moet je naar kijken, dat de PS2 de Xbox qua verkopen al ruim heeft verslagen wil niet zeggen dat ze dat op online gebied ook hebben gedaan omdat daar meer online gamers zijn. In mijn ogen is Xbox Live dus 2 keer zo populair als Sony's online gebeuren, desondanks de jaarlijkse prijs. En ik vermoed met Halo 2 dat het percentage Xbox gebruikers met Live enorm zal stijgen, aangezien een redelijk percentage nu Halo over Xbox Connect speelt, omdat dat dé Xbox game voor hen is.

Maar ach, de tijd zal het leren. De Live games op dit moment vind ik niet geweldig, maar met games als Halo 2, Mech Assault 2 en Conker etc in zicht zal dat zeker weten veranderen.

10. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik sluit me helemaal aan bij Orcrist

11. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het is dus alle games van de xbox live bij elkaar.

Zijn er geen nieuwe cijfertjes bekend gemaakt door MS over XBL?

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, het zijn alle xbox live games bij elkaar.

13. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    weet ik, vertelde het aan Jordo ;)

wel raar dat GS-online als bron BoomTown opgeeft; ik kan daar niks hierover vinden namelijk.?.?.

14. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Kwantiteit over kwaliteit.

Xbox Live is niet voor iedereen beschikbaar. Aan Xbox Live worden hogere eisen gestelt dan aan het netwerk-systeem van Sony. Voordeel is wel dat Xbox live van hogere kwaliteit is.

Ongeveer de helft v/d Xbox-bezitters heeft maar Live, als ik de polls mag geloven, en Sony's Netwerk-systeem is voor bijna elke ps2-bezitter beschikbaar. En daar komt inderdaad ook nog eens bij dat Socom zo'n beetje de enige goede online-titel is op de PS2.

Ik ben niet erg verrast om eerlijk te zijn.

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    de reactie van Major Nelson, de program director van Xbox Live

16. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    lekkere dis tege sony, er zijn geen cijfers vrijgegeven al een tijdje niet, de laatste keer dat ze cijfers door hadde gegegeven van xbl was half jaar geleden ;), de stakkers,mar ach, microsoft doet ut ook weer terug, ut blijft een war jammergenoeg tusse die 2

17. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat is niet jammer dat is juist goed voor ons ( de consumenten ) :cool:

18. alibi

alibi Guest

ff voor de duidelijkheid: die 70.000.000 ps2's moet wezen: 70.000.000 playstations! dus ps1 EN ps2.

het is natuurlijk wel logisch dat ps2 meer online gamers heeft. socom is eigenlijk het enige goede spel op het netwerk en er zijn natuurlijk aanzienlijk meer ps2 gebruikers. dus het verbaasd mij eigenlijk niet zo...

19. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Fout.
    *Tip: Lees de openingspost....

Ontopic: Wat maakt het uit of het er 250.000 of 350.000 zijn....je kunt toch maar met 16 in een game 8)

20. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Hehe, strak overheengelezen :+

Ik ging puur van XboxLive-gerelateerde polls uit met de optie 'ik heb geen live', en haalde daar een globaal beeld uit, en had dus geen rekening gehouden met de 'massa' :+
    Toch een relatief klein percentage, ik had echt tientallen verwacht :+

Offtopic: In welke film speelt Mr. Pink, komt me bekent voor maar kan er niet opkomen :)

Deel Deze Pagina