Sony DAV-S880 goed voor de xbox?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Junior04, 10 okt 2002.

1. Junior04

Junior04 JUNIOR EL PADRINO...

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ik wil een goeie tv en een goeie home cinema set kopen en ik zit aan de Sony DAV-S880 te denken ik wil graag een goeie breedbeeld tv kopen van 28 tot 32'' voor ong 1500 euros dus samen kan ik ongeveer 2700 kwijt
    Ik wil ook mijn ps2 en mijn xbox aan sluiten zodat ik een echte goeie beeld en sound kan krijgen
    Ik hoop dat iemand me kan helpen
    Bedankt............

2. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ik zou voor een dolby set van jvc of sony gaan. Toen ik die kocht koste hij 2000 gulden (900 euro). Die zijn echt super goed en vooral die sony ziet er ook mooi uit. En voor 1800 euro krijg je een super goede tv

3. Junior04

Leuk Bevonden:
    0
    En welke type?
    En die DAV-s880 kan ik ze met mijn xbox gebruiken dus zodat ik dolby digital van de spellen kan horen?
    Bedankt

4. Junior04

Leuk Bevonden:
    0
    O ja en mijn woonkamer is ongeveer 12 meter lang en breed ongeveer 7m

5. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb de QP-111AL van JVC (deze heeft digital in en alles erop en eraan, ik heb me xbox hiermee ook op de dolby staan)

maar je hebt ook de iets grotere QP-112AL (maar ik heb me laten vertellen dat deze dvd speler geen rewritable aan kan)

Dan heb je natuurlijk ook nog degene van sony maar daar kan je best zelf naar zoeken :D

6. Spartan117

Spartan117 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eerste post :)

De QP 112 speelt wel cd r-r/w af. Verder is de sony best an te raden, alleen de Subwoofer klinkt niet echt zwaar (tenzij je 'em op z'n max. zet). Er zijn voor de prijs betere sets op de markt, denk aan een JVC TH-A 9/10 of Pioneer DV 77/88. Binnenkort komt er nog veel meer nieuws van Sony en JVC dus wacht nog ff, en hebbie al eens aan losse componenten gedacht, dát klinkt nog beter! Maar het is wel duurder, keuze is aan jou, goed rondzoeken, en zelf naar het verschil tussen de systemen luisteren is mijn advies. Afspeelmogelijkheden en aansluitingen is over het algemeen namelijk niet het grootste probleem.

7. giorgio

giorgio dizzy en dexter

Leuk Bevonden:
    0
    de subwoofers in de dav serie van sony zijn niet actief daarom klinken ze dus minder je hebt nu ook veel setjes met losse componenten dus dvd en versterker apart + boxen voor de bijna dezelfde prijs

8. giorgio

giorgio dizzy en dexter

Leuk Bevonden:
    0
    als je zowel je xbox en je ps2 wil aansluiten op je setje en je wil toch echt een complete set vraag dan in de winkel wel even hoeveel extra ingangen de versterker heeft dit verschilt nogal ne of die uberhaupt wel een optical in heeft

9. giorgio

giorgio dizzy en dexter

Leuk Bevonden:
    0
  10. giorgio

giorgio dizzy en dexter

Leuk Bevonden:
    0
    de sony kost 799 de jvc kost 999 ik zou voor 1 van deze twee gaan redelijke prijs en toch losse componenten ik denk dat ze in de winkel nog wel iets goedkoper zijn

Laatst bewerkt: 12 okt 2002
  11. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien begrijp ik het verkeerd maar, wat moet je met nog een DVD-speler, ik heb er bijvoorbeeld ook 2 (PS2, XBOX) dan lijkt het me een beetje onzin om er nog 1 te kopen!

12. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat je met nog een dvd speler moet, weet ik ook niet.
    maar een standalone speler heeft wel een beter beeld.

13. giorgio

giorgio dizzy en dexter

Leuk Bevonden:
    0
    idd de (beeld) kwaliteit van een standalone is vele malen hoger als die van de ps2 of xbox is dus echt wel de moeite waard

14. Z3R0

Z3R0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor niks over Pioneer :confused: Kieskeurig en dan ff naar home cinema sytemen gaan. Dan moet je maar eens kijken welke set er bovenaan staat ;) Deze set heb ik ook en is echt waanzinnig goed ! Oke, het kost wel wat maar dan heb je echt de perfecte set.

Dit is mijn opstelling waarmee ik xbox

;)

Picture

Laatst bewerkt: 14 okt 2002
  15. Junior04

Leuk Bevonden:
    0
    Wow ziet er best wel cool uit maar zou deze set speakers wel goed zijn voor een woonkamer van ongeveer 12?
    En heeft ie echt goed dolby digital sound?

Bedankt......

16. Z3R0

Z3R0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hey,

voor het geluid hoef je je geen zorgen te maken ;) heel mooi digitaal geluid. Mijn kamer heeft een oppervlak van 16 vierkante meters, zolang je de subwoofer niet te ver opendraait is er niks aan de hand. :D Maar even zonder gein de subwoofer kan echt laag en aardig hard (niks voor niks een aktieve sub van 110 watt). Dus let op de buren wanneer je niet vrijstaand woont.
    Je kunt de set helemaal aanpassen aan jou kamer grootte, het ligt er ook maar aan hoe hard je 'm zet he.

Maarre dit is zeker een aanrader, digitaal geluid komt er uit alle kanalen zeer zuiver uit.

[edit]de versterker is 'maar' 5x 30 watt, veel mensen haken dan af, nu moet je niet denken dat de set geen vermogen heeft, dit wordt namelijk gecompenseert door de sub (en hoe!). Combinatie is perfect.

Laatst bewerkt: 14 okt 2002
  17. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou voor jvc gaan, is wel goeie kwaliteit....
    (ik werk bij Correct Business Electronics) en je krijgt er ook nog 3 gratis dvd's bij./...

18. Junior04

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Emile
    Welke type van JVC vindt je goed dus goede dolby digital geluid kan ik mijn xbox ook met deze gebruiken?

Bedankt....

19. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ach ja, veel mensen kijken naar de hoeveelheid Watts en nemen dat dan nog serieus ook. Daar moet je gewoon een beetje mee glimlachen. ;)

Bijna elke subwoofer voor thuisgebruik is afgezekerd op 2Amp. Met 24V voedingsspanning kom ik dan op pakweg 50W.
    Ik moet ook grinniken als iemand met een stalen gezicht zegt dat ie 300W in de auto heeft. Kun je het je voorstellen? Op 12V trek je dan dus even 25Amp uit je accu. Nou, neem maar van mij aan dat je accuplaten dan binnen een halve seconde een bocht van 180 graden maken. Hahaha... :D

Ik had voorheen een installatie met een 75W subwoofertje (Kenwood). Kwam uitstekend geluid uit. Momenteel heb ik een setje, NX-DV88, met 5x30W en 1x50W. Meer dan voldoende en geeft, net als jouw installatie, uitstekend geluid.

Laatst bewerkt: 15 okt 2002
  20. Spartan117

Spartan117 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn, voor zover ik weet, 4 echte goede JVC home-cinema-systemen op de markt. Absolute toper is de TH-A-70-R, dit set combineert design met een groot aantal aansluit- en afspeelmogelijkheden en een gigantisch mooi geluid, dit is echter ook verreweg het duurste setje. Iets goedkoper heb je de QP-112, dat is die met die losse componetnten, ook een prima set. Persoonlijk vind ik de TH-A-10 nog een stukkie beter klinken, maar die ondersteunt geen cd-r/w en mp3, we heeft deze veel aansluitmogelijkheden. ten slotte is er dan de voorganger van de TH-A-10, de TH-A-9deze onde steunt wél cd-r/w en prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed. Maak je geen zorgen over dolby-digital/DTS ondersteuning, dat doen ze idd allemaal. Succes met je keuze.

Deel Deze Pagina